Kam „Facebook“ naudoja A.Tapinas ir kiti garsūs lietuviai?

Prieš 10 metų amerikietis Markas Zuckerbergas paleido savo projektą „Facebook“. Per šiuos metus socialinis tinklas taip išpopuliarėjo, kad atsirado posakis: „Jei tavęs nėra „Facebook“ – tavęs nėra visai“. Tarp lietuvių itin populiariame socialiniame tinkle anketas turi kone kiekvienas, pradedant namų šeimininkėmis ir užbaigiant prezidente Dalia Grybauskaite.

Daugiau nuotraukų (1)

Dovilė Lebrikaitė

Feb 4, 2014, 1:21 PM, atnaujinta Feb 16, 2018, 5:40 PM

Kol vieni „Facebook“ išnaudoja bendravimui ir paskalų rinkimui, kiti į socialinį tinklą žvelgia kaip į darbo įrankį, pavyzdžiui, reklamuoja savo produktus, renka informaciją ir t. t. O kam „Facebook“ naudoja garsūs lietuviai?

Socialiniais tinklais reikia mokėti naudotis

Maždaug valandą per dieną „Facebook“ svetainėje praleidžiantis žurnalistas Andrius Tapinas tikino, kad jei nebeliktų šio socialinio tinklo, jis jo pasigestų, tačiau labai nesielvartautų. Mat socialinis tinklas palengvina gyvenimą, tačiau be jo išgyventi galima.

Apskritai anketa „Facebook“ tinkle Andriui reikalinga dėl dviejų dalykų. Pirmiausiai, jis gali stebėti, ką veikia jam įdomūs žmonės, kaip mąsto įvairūs socialiniai sluoksniai. Taip pat A.Tapinas sėkmingai išnaudoja „Facebook“ rinkodaros srityje.

Sudėję jo draugus ir sekėjus gauname daugiau nei 20 tūkst. žmonių auditoriją, kurią Andrius pasiekia tiesiogiai. Tokia auditorija prilygsta gero, populiaraus dienraščio tiražui.

„O aš juos pasiekiu tiesiogiai, matau jų reakciją kiekvieną akimirką, kai parašau kokį nors pokštą ar komentarą, reklamuoju kokį nors produktą.

Kadangi ta auditorija yra susiformavusi organiškai, tai reiškia, kad jie nėra pirkti ar užsakyti, natūralu, kad jų reakcija yra labai maloni“, - sakė žurnalistas.

„Facebook“ sklaidos galimybes A.Tapinas pademonstravo MRU studentams praėjusių metų gegužę. Tuomet paskelbė savo anketoje, kad jeigu jo įrašas per valandą surinks tūkstantį patiktukų, kitoje laidoje „Pinigų karta“ jis pasirodys žaliai nusidažęs plaukus. Jo paties nuostabai, po įrašu mygtukas „Patinka“ tūkstantį kartų buvo paspaustas per maždaug devynias minutes, o po valandos susidomėjusių skaičius išaugo bent kelis kartus. Nors vėliau vyras ir pasirodė žaliais plaukais savo laidoje, jo teigimu, tai tebuvo socialinis eksperimentas.

Daugiau nei 15 tūkst. sekėjų turintis A.Tapinas pats mėgsta stebėti tuos, kurie dalyvauja jo laidose: politikos apžvalgininkus, politikus, ekonomistus, muzikantus, humoristus ir kitus socialiai aktyvius veikėjus.

„Politikai socialiniuose tinkluose man kartais atrodo panašūs į dramblį porceliano parduotuvėje, kuris blaškosi, bandydamas išeiti, arba į ateivį, kuris nusileido į jam visiškai nesuprantamą planetą. Tas ateivis bando suvokti tos planetos taisykles ir jam nesiseka, todėl jis tai griūna, tai keliasi, tai vėl griūna ir keliasi...“ - juokavo A.Tapinas.

Asmeninių detalių apie savo gyvenimą nedaug teviešinantis Andrius įsitikinęs, kad socialiniai tinklai neatima teisės į privatumą – kiekvienas gali reguliuoti privatumo nustatymus.

„Yra toks posakis: jeigu mėgsti važinėti rogutėmis, pamėk ir į kalniuką jas užsitempti. Todėl man yra labai keista, kai žmonės nusiima visus privatumo filtrus ir paskui skundžiasi, kad žurnalistai juos seka ir darosi straipsnius iš to, ką parašo.

Man irgi kartais atrodo keista kai žurnalistai skambina dėl „Facebook“, bet aš niekada į tai skaudžiai nereaguoju, nes suprantu, kad esu viešas asmuo ir turiu su tuo susitaikyti. Bet yra tokių žmonių, kurie naujai atėjo į tą viešumą ir ne visai supranta šio žaidimo taisykles. Todėl manyčiau, kad norint protingai naudotis „Facebook“ reikia nemažai įgūdžių“, - kalbėjo A.Tapinas.

Socialiniai tinklai – bendravimui su gerbėjais

Štai visai kitokį požiūrį į „Facebook“ turi dainininkė Simona Milinytė. Ji be socialinių tinklų sunkiai ištveria net vieną dieną. Net už Gwen Stefani „Twitter“ tinkle populiaresnė lietuvaitė socialinius tinklus išnaudoja bendravimui su gerbėjais iš įvairių šalių. Su jais Simona palaiko kontaktą ne tik dalydamasi naujausia informacija apie save, bet ir bendraudama su jais asmeniškai.

„Naktį bendrauju su gerbėjais iš tokių šalių kaip Amerika ar Japonija, o dieną - su europiečiais. Man mano gerbėjai yra visas gyvenimas, todėl socialiniai tinklai man ir yra tokie svarbūs“, - sakė Simona.

Su realiais draugais S.Milinytė dažniausiai bendrauja telefonu. Tiesa, bet ir šie apie svarbius įvykius Simonos karjeroje sužino iš „Facebook“. Taip pat jie žino, kada verta užsukti pas atlikėją į svečius – Simonos anketoje gausu saldumynų ir jos gamintų desertų fotografijų. Nors kiekvienas gali sužinoti, ką S.Milinytė valgė desertui, pačiai atlikėjai neatrodo, kad ji atskleidžia per daug informacijos apie save.

„Manau, kad internete daliniesi tik tuo, ką nori, kad kiti matytų. Socialiniai tinklai privatumo neatima, nes jeigu tu nenori, kad kažkas žinotų, ką veiki ir ką darai, to tiesiog nerašai“, - tikino S.Milinytė.

Tiesa, Simona pati nesidomi, ką socialiniuose tinkluose skelbia kiti. Užtat „Twitter“ tinkle ji seka naujienas apie tuos žmones, į kuriuos ji lygiuojasi: Demi Lovato, Lady Gaga, Kardashianų šeimos moteris ir kitus garsius žmones.

Dalijasi tik nuotraukomis

Skrybėlaičių dizainerė Anna Mois sakė be „Facebook“ išbūnanti ilgiausiai pusvalandį. Bet ir tai socialiniame tinkle ji nesilanko tik tada, kai būna ne ryšio zonoje.

„Man tai labai patogus socialinis tinklapis kuris leidžia susirasti reikalingą informaciją“, - tikino Anna. Dar ji čia palaiko ryšį su bendraminčiais, stebi tuos, kurie ją įkvepia, pasidalija savo idėjomis. Pasak A.Mois, „Facebook“ jai padeda būti įvykių sūkuryje.

Anna retai pasisako socialiniuose tinkluose, tačiau kiekvienas jos pasisakymas sulaukia didžiulio atgarsio. Tarkime, vieną kartą ji pareiškė, jog lietuviškoje žiniasklaidoje dirbantys fotografai niekam tikę, kitą kartą ji įsivėlė į konfliktą su vieno naujienų portalo žurnalistu.

Nenorėdama pelnyti skandalistės etiketės A.Mois pradėjo aktyviai dalytis nuotraukomis, vengdama aštrių pasisakymų. Dažniausiai dizainerės publikuojamose nuotraukose būna įamžinti Annos mieli moteriški mažmožiai: blizgūs auskarai, aukštakulniai, prabangos prekės ir t. t. Taip pat A.Mois neatsispyrė madai pasidalyti savo kulinarinių šedevrų vaizdais. „Manau, kad žmogus turėtų būti universalus ir turėtų gebėti sužibėti įvairiose veiklose. Man tai sekasi ir aš noriu tuo pasidalinti. Vis dėlto yra tokių dalykų, kurie yra tik mano ir „Facebooke“ jų niekada nebus“, - tikino A.Mois.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.