O.Pikul-Jasaitienė – kokias klaidas padarė konkurso sumanytoja J. Žižė ir kas už to slypi: „Stebėdama kraupau“

Nuomonės formuotojai kaip reikiant susipyko ir pasidalijo į dvi grupes. Instagrame paskelbtas konkursas, kviečiantis sekėjus laimėti automobilį BMW X3, krūtinės didinimo operaciją ar korekciją implantais, sukėlė didžiulį šaršalą. Nežymėta reklama, abejotinas skaidrumas, sekėjų pirkimas – toks šleifas pasivijo konkursą, pavadintą „dovanų lietumi“.

 Oksana Pikul-Jasaitienė sako, kad šioje istorijoje yra dvi medalio pusės.<br> Lrytas.lt koliažas.
 Oksana Pikul-Jasaitienė sako, kad šioje istorijoje yra dvi medalio pusės.<br> Lrytas.lt koliažas.
Julija Žižė su vyru Laurynu.
Julija Žižė su vyru Laurynu.
Oksana Pikul-Jasaitienė.<br>Instagramo nuotr.
Oksana Pikul-Jasaitienė.<br>Instagramo nuotr.
Oksana Pikul-Jasaitienė.<br>T.Bauro nuotr.
Oksana Pikul-Jasaitienė.<br>T.Bauro nuotr.
Oksana Pikul-Jasaitienė.<br>V.Skaraičio nuotr.
Oksana Pikul-Jasaitienė.<br>V.Skaraičio nuotr.
Oksana Pikul-Jasaitienė.<br>Nuotr. iš asmeninio archyvo 
Oksana Pikul-Jasaitienė.<br>Nuotr. iš asmeninio archyvo 
Oksana Pikul-Jasaitienė.<br>T.Bauro nuotr.
Oksana Pikul-Jasaitienė.<br>T.Bauro nuotr.
Oksana Pikul-Jasaitienė.<br>D.Umbraso nuotr.
Oksana Pikul-Jasaitienė.<br>D.Umbraso nuotr.
Naglis Bierancas.<br>nuotr. iš asmeninio albumo 
Naglis Bierancas.<br>nuotr. iš asmeninio albumo 
Naglis Bierancas.
Naglis Bierancas.
Naglis Bierancas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Naglis Bierancas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Naglis Bierancas.<br>D.Umbraso nuotr.
Naglis Bierancas.<br>D.Umbraso nuotr.
Naglis Bierancas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Naglis Bierancas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Gegužę Julija Žižė pardavinėjo savo numylėtą automobilį.<br>Nuotr. iš asmeninio albumo 
Gegužę Julija Žižė pardavinėjo savo numylėtą automobilį.<br>Nuotr. iš asmeninio albumo 
Julija Žižė.<br>J.Žukovos nuotr.
Julija Žižė.<br>J.Žukovos nuotr.
Julija Žižė.<br>T.Bauro nuotr.
Julija Žižė.<br>T.Bauro nuotr.
Gegužę Julija Žižė pardavinėjo savo numylėtą automobilį.<br> Nuotr. iš asmeninio albumo 
Gegužę Julija Žižė pardavinėjo savo numylėtą automobilį.<br> Nuotr. iš asmeninio albumo 
Julija Žižė.<br>L.Kondratės nuotr.
Julija Žižė.<br>L.Kondratės nuotr.
Daugiau nuotraukų (18)

Lrytas.lt

2020-10-17 11:35, atnaujinta 2020-10-18 15:01

Viskas prasidėjo, kai konkurso sumanytoja Julija Žižė pakvietė didžiuosius nuomonės formuotojus atsidėkoti savo sekėjams ir padovanoti jiems prizų.

Nuomonės formuotojai buvo kviečiami dalyvauti ir prie prizo prisidėti po 500 eurų.

Sutikusios su sąlygomis žvaigždės praėjusį savaitgalį instagrame dalijosi savo nuotraukomis prie automobilio, kvietė žmones jas sekti – taip netrukus bus išrinktas pagrindinio prizo laimėtojas. 

Pagrindinis prizas – konkurso rengėjos automobilis

Kviesdama į konkursą nuomonės formuotojus Julija teigė, kad renkamas fondas, o už surinktą sumą bus nupirktas automobilis, kuris jau rezervuotas. 

Tačiau netrukus paaiškėjo, kad automobilis BMW X3 yra pačios J.Žižės, kurį gegužės mėnesį ji pati rengėsi parduoti. Tuomet naujienų portalui lrytas.lt ji pasakojo, kad 2014-ųjų automobilis parduodamas už 13 900 eurų.  Apie tai galite skaityti čia.

„Nemėgstu prisirišti prie daiktų, kad ir kokie geri ar negendantys būtų. Ypač mašinas galėčiau keisti kas metus. Su šia jau 2 metus važinėju – norisi naujesnių metų, naujesnių technologijų, gal net elektrinės“, – tuomet lrytas.lt sakė Julija.

Galų gale, savo socialiniame tinkle J.Žižė prisipažino, kad automobilis yra daužtas, tačiau puikios būklės. Be to, dar prieš paskelbdama konkursą, kaip ji pati sakė savo sekėjams, tarėsi su teisininkais ir patikino, kad viskas vyksta tikrai sąžiningai. Julija taip pat patvirtino kalbas, kad konkurso idėją pasisėmė iš rusų.

Iš nedalyvaujančių konkurse – pyktis

Praėjusį ketvirtadienį nuomonės formuotojas, šokėjas Naglis Bierancas savo instagrame paviešino vaizdo įrašą, kuriame konkurso rengėjai negailėjo kritikos ir net keiksmažodžių.

„3000 turbo vau konkursas, kuriame galite laimėti dėvėtą BMW ir papus. Kas negerai su tuo konkursu?

Žižė sugalvojo strategiją, beje, nukopijuotą nuo rusų, kuri buvo stipriai kritikuojama, kaip oficialiai nusipirkti sekėjų ir pasikelti savo reitingus apsimetant nuoširdžiu dovanotoju.

Sakydama, kad kruopščiai atsirinko chebrytę, su kuria dovanoja prizus, teta Julija meluoja, nes visi, su kuriais pakalbi, yra gavę šį pasiūlymą“, – vaizdo įraše kritikos negailėjo Naglis. Jį palaikė tokios žvaigždės kaip Karolina Meschino, Ieva Swan, Deimantė Kazėnaitė.

Įžvelgia dvi medalio puses

145 tūkstančius sekėjų instagrame turinti grožio salono savininkė, vizažistė Oksana Pikul-Jasaitienė (36 m.) šiame sujudime įžvelgia dvi medalio puses – yra kur pasistiebti, tačiau teisti taip pat nederėtų.

„Aišku, labai neskanus ir nesmagus pasirodė vienas dalykas. Galbūt pati pradinė klaida buvo pačios Julijos, kuri teisingai nesukomunikavo su dalyviais ir negražiai pasielgė dėl automobilio, apie kurį niekas tikros tiesos nežinojo. Neteisingai komunikavo su sekėjais, dalyviais ir pateikė patį tekstą. Turėjo būti prizas, tenkinantis visas puses“, – svarstė Oksana.

Labiausiai ją nustebino ir nepatiko kitų didesnių nuomonės formuotojų reakcija, kai Naglis nusprendė išsakyti, ką mano.

„Aš asmeniškai nematau nieko nusikalstamo ir blogo. Niekas čia nieko nepirko, nieko niekam nepataikavo ir nieko nepavogė. Tiesiog elementariai padarytas konkursas.

Labai juokingai atrodė iš šalies tie nuomonės formuotojai, kurie ne per seniausiai rengė panašaus pobūdžio konkursus.

Juk iš esmės tai yra beveik toks pat konkursas, tik čia kur kas didesnis mastas. Regis, visi pradėjo elgtis tarsi genama avių banda. Vienas pakalbėjo, o kiti visi pritariamai linksi... Juk reikėtų pasižiūrėti į savo sodą, ar nesi panašių konkursų ką tik daręs“, – įsitikinusi ji.

Aštrus tonas – strategija?

Oksaną labiausiai sužavėjo instagramo mokymus vedančios Monikos Rachinštein mintys.

„Šimtu procentų ją palaikau ir pritariu. Ji labai gerai pasakė, kad niekas nebūtų atkreipęs dėmesio į tą konkursą, jei nebūtų pamatę, kokie to konkurso rezultatai. O jie baisiai kai ką nustebino.

Mano nuomone, per vieną dieną 20 tūkstančių žmonių atėję į kažkokį profilį ir pamėgę tą žmogų, kad laimėtų prizą, pakraupino įmones, kurios valdo nuomonės formuotojus.

Ir tos įmonės, atitinkamai sureagavusios ir puikiai sustrategavusios, nusprendė užkirsti kelią tokiems konkursams. Jei tokių konkursų būtų dar daugiau, tai jie tampa absoliučiai konkurencingi tam žmogui, kurį įmonė laiko savo darbuotoju influenceriu“, – mąstė moteris.

Naglio pareiškimas nuaidėjo po visą instagramą. O.Pikul-Jasaitienė mano, kad tokia taktika buvo pasirinkta ne šiaip sau. Moteris svarsto, kad toks veiksmas buvo priimtas rinkodarinės įmonės, valdančios nuomonės formuotojus. Taip galbūt buvo norima konkursui duoti blogą toną.

„Aš manau, kad tai buvo specialiai suorganizuota, kad tokius konkursus stipriai paveiktų, kad jų nebūtų. Ir tas žmogus sureagavo labai aštriai ir aršiai. Man nepatiko, kad pikta žinutė kelia agresiją ir iš esmės tai yra pašaipa.

Juk buvo galima tvarkingai ir logiškai susidėlioti mintis ir paaiškinti, kas yra negerai, be jokių pasityčiojimo elementų. Tai man pasirodė, kad tokiais pareiškimais skatinamos patyčios, ypač tuomet, kai tave stebi jaunimas, paaugliai, kurie mielai tą patį gali perkeltį į savo realų gyvenimą“, – kalbėjo Oksana.

Kvietimo sulaukė ir pati

Oksana palaiko konkursus, pati juos rengia savo sekėjams – čia nieko nieko blogo nemato. 

„Tiesą sakant, man tai atrodė labai stipru. Parodykite žmogų, kuriam negaila 500 eurų savo sekėjams. Na taip, negeras dalykas atsitiko su automobiliu. Tačiau jei nebūtų jos automobilio, o kokia nors kita dovana – tai nėra nieko blogo.

Juk tų konkursų vyksta labai daug. Kažkuriam žmogui, uždirbančiam mažiau, konkursas – labai puiki galimybė laimėti kokį nors daiktą. Esu ir pati ne kartą savo sekėjams padovanojusi iš savo grožio salono įvairių profesionalių grožio produktų.

Gauni labai malonų atsaką. Žmonės dėkoja, nuoširdžiai džiaugiasi. Tik gaila, kad ši istorija turi blogąją pusę dėl pačios strategijos. Tačiau bet kuriuo atveju, kuo tas automobilis blogas?“ – svarstė ji.

Moteris taip pat buvo sulaukusi kvietimo dalyvauti šiame konkurse, tačiau suabejojo.

„Pačioje pradžioje man pasirodė truputį neskaidru. Bet čia yra mano asmeniniai dalykai – nenoriu nieko blogo pasakyti. Kas nors rengia konkursus ir mato kitų konkursų rezultatus, pyksta, degina visus tiltus... O aš maniau, kad tikrai šauni idėja ir man būtų smagu ką nors panašaus padaryti.

Tai kai kuriuos skatina būti piktus ir naikinti, o kai kuriuos – pasistatyti tokį pat namą šalia. Nematau nieko blogo, kad influenceriai nusprendė tokias dideles dovanas dovanoti. O kas sako, kad pirko tuos sekėjus, tai reikėtų skirti šį žodį. Pirkti – tai kreiptis į įmonę, turinčią atitinkamas programas, kuri prisuka į instagramą sekėjų skaičių. Visa tai sekama, blokuojama, taip žmogus pats sau pagalius į ratus kiša. O toks sekėjų rinkimas tai tikrai nieko nekainuoja“, – sakė ji.

Užkliuvo kitų nepasitenkinimas dėl reklamos

Moteris pati mielai dalyvauja įvairiausiuose užsienio instagramo žvaigždžių rengiamuose konkursuose, tačiau Lietuvoje to daryti nedrįsta. O.Pikul-Jasaitienė šypsosi, kad jei Lietuvoje laimėtų konkursą, ta įmonė būtų apkaltinta neskaidrumu.

„Mes kalbame apie instagramo istorijas, bet šiandien tai aktualu.

Šioje istorijoje likau stebėtojo pozicijoje ir iš šalies pažiūrėjusi kraupau. Rinkodaros specialistai sudėliojo poziciją pažeminti ir sutrypti panašaus plauko judėjimus instagrame. Kai kas pabūgo konkurencijos“, – sakė ji.

Neseniai ji pati dėl savo darbų kalbėjosi su vartotojų teisių tarnybos atstovais. Nors šią temą, pasak jos, turėtų komentuoti jie, Oksana žino ir instagramo nuomonės formuotojų taisykles.

„Šiame konktekste visi pyksta, kad nebuvo pažymėta reklama. Bet jei tu įsigijai daiktą, už jį mokėjai pinigus, tau nieko žymėti nereikia. Tai yra tavo asmeninė nuomonė apie tavo produktą. Tad jei čia nuomonės formuotojai metėsi pinigus šiam produktui, kodėl jie turėtų žymėti, kad jis pirktas? Man toks klausimas užkliuvo“, – sakė moteris.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.