Čia gamintojai iš viso pasaulio pristatė įvairius autobusus.
Jie yra puikiai pritaikyti žmonėms su negalia.
Visos parodoje pristatytos miesto transporto priemonės – žemagrindės arba pusiau žemagrindės.
Vežimėliams į saloną įkelti naudojami įvairūs keltuvai.
Renkantis keltuvą, svarbus sėdynių išdėstymas salone.
Vieta keltuvams gali būti įrengta autobuso grindyse arba salono viduje. Keltuvuose yra atlenkiami šoniniai turėklai.
O grindų danga ‒ neslidi.
Keltuvai yra valdomi elektronika.
Tačiau yra ir atsarginė mechaninė valdymo sistema.
Pats paprasčiausias autobuso pritaikymo sprendimas – mechaninė rampa.
Ji sveria nedaug.
Mechaninę rampą išmontuoti galima per keletą minučių.
Jei keltuvai montuojami viduje, sumažėja sėdimų vietų.
Todėl tokie keltuvai dažniau naudojami tada, kai autobusas vežioja žmones su negalia kasdien. Turistiniuose autobusuose keltuvai įprastai įmontuojami į grindis. Tai labiausiai tinka tada, kai važiuoja įvairūs keleiviai.
Autobusai pritaikomi ir žmonėms su kitokiomis negaliomis.
Prastai girdintiems ar negirdintiems keleiviams įrengiami gerai matomi ekranai.
Akliesiems ir silpnaregiams informacija pasakoma balsu.
Kai kuriuose Kinijos gamintojų autobusuose yra ir vieta neregį lydinčiam šuniui.
Parodoje dalyvavo ir įmonė iš Lietuvos.
Tai „Altas komercinis transportas“.
Jie pristatė žemagrindį mikroautobusą „CityLine“.
Parodoje buvo įvairių vežimėlių ir skuterių žmonėms su judėjimo negalia.
Įdomią naujovę „Quantum Securement System“ pateikė amerikiečiai. Specialus įrenginys vienu mygtuko paspaudimu per keletą minučių pritvirtina neįgaliojo vežimėlį
transporto priemonės salone. Kaip veikia įranga, galima pasižiūrėti čia:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=O3H2AXwjDC8
Žemagrindžių autobusų Lietuvoje yra.
Tačiau kol kas nėra nė vieno turistinio autobuso su specialiu keltuvu.
Arūnas Indrašius yra autobusų bendrovės „TOKS“ direktorius.
Jis sako, kad keltuvai kainuoja brangiai.
O visų problemų vieni vežėjai išspręsti negali.
Žmonėmis su negalia turėtų labiau pasirūpinti valstybė.
Ji galėtų skirti pinigų bent vienam autobusui su specialiu keltuvu.
Jį iš anksto užsakius būtų galima siųsti vienu ar kitu maršrutu.
Tai jau sėkmingai daro latviai.
Daug problemų kyla, kai autobusu žmogus nori vežtis skuterį.
Vežimėlis į bagažinę telpa, o skuteris netelpa.
Lėšų keltuvams įsigyti turėtų būti skirta rengiant Darnaus judumo miestams planus. Ir kelionės žmonėms su negalia taps patogesnės.