„Cadillac“ 110-metį S. Brundza paminėjo savo automobilių muziejuje

Trečiadienio pavakarę „Litexpo“ centre esančiame vieninteliame Baltijos šalyse Antikvarinių automobilių ir techninių sporto šakų šlovės muziejuje S. Brundza minėjo 110-tą “Cadillac” jubiliejų ir pakvietė svečius taurei šampano.

Iš viso muziejuje eksponuojami net 67 amerikietiški automobiliai.<br>D. Umbrasas
Iš viso muziejuje eksponuojami net 67 amerikietiški automobiliai.<br>D. Umbrasas
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Sep 12, 2012, 7:07 PM, atnaujinta Mar 16, 2018, 7:34 PM

Buvęs garsus lenktynininkas ir verslininkas S. Brundza sakė, kad sukauptoje unikalioje kolekcijoje lankytojai po vienu stogu turi galimybę išvysti sportinius, karališkus, vyriausybinius automobilius kokiomis riedėdavo aukščiausi šalių vadovai bei prezidentai.

Iš viso muziejuje eksponuojami net 67 amerikietiški automobiliai. Iš jų 43 „Cadillac“ markės automobiliai, 11 galingų ir įspūdingai atrodančių „Lincoln“ ir kitų motorizuotų meno kūrinių. Šalia „Cadillac“ automobilių stovi ir karališkeji „Rolls Roys“, kuriais važinėjosi Anglijos karalienė, princesė Diana ir Edinburgo princas.

Taip pat galima pamatyti prezidentinius - vyriausybinius automobilus ir sovietinius limuzinus ZIL, „Čaika“. Iš viso kolekcijoje eksponuojama apie 100 įvairių markių automobilų ir motociklų: „Aston Martin“, „Buick“, „BMV“, „Chevrolet“, „Porsche“, „London cab“, „New-York taxi“ ir kiti.

Antikvarinių automobilių ir techninių sporto šakų šlovės muziejuje yra unikali galimybė išvysti „Lincoln Continental“, kuris pagamintas 1965-aisiais. Tais metais iš viso pagaminta tik 75 vnt. Šis automobilis buvo naudojamas JAV prezidento Lyndono Džonsono administarcijoje. Šio automobilio galingumas - 320 AG.

1-oje salėje demonstruojama „Cadillac“ markės automobilių kolekcija – didžiausia ne tik Baltijos regione, bet ir Europoje. „Amerikos raumenys“ - taip vadinami legendiniai „Cadillac“ markės automobiliai. Ne veltui juos rinkdavosi nemažiau legendinės Amerikos asmenybės. „Cadillac“ markės automobilius dievindavo ne tik Amerikos gangsteriai, bet ir Rokc'n'Rollo žvaigždė Elvis Preslis. Nė vienas Holivudo filmas apie mafiją neapsieidavo be blizgančio prabangaus „Cadillac“.

Seniausias šios ekspozicijos „Cadillac“ pagamintas 1904 metais, jauniausias – 1987-aisiais.

„Cadillac“ - kompanijos „General Motors“ gaminamų prabangūs modeliai, parduodami daugiau nei 50 pasaulio šalių, ypač jie populiarūs Šiaurės Amerikoje.

Kompanija „Cadillac“ buvo įkurta 1902 metais. Jos įkūrėjas Henris Lelandas, vyriausiasis mechanikas ir verslininkas, pavadino kompaniją savo protėvio, Detroito įkūrėjo Antoine'o Laumet de La Mothe'o, sero de Cadillaco, garbei.

Šios markės automobilių daugiausia parduodama JAV ir Kanadoje. Šiuo metu „Cadillac“ vadovaujasi šūkiu „Gyvenimas, laisvė ir siekimas“, kuris susijęs su neatimamomis žmogaus teisėmis, paminėtomis JAV Nepriklausomybės deklaracijoje. Nuo 1909 metų automobilių markė „Cadillac“ priklauso kompanijai „General Motors“.

Iki tol per šešerius metus „Cadillac“ padėjo šiuolaikinės masinės automobilių gamybos pagrindus, pademonstruodama galimybę pakeisti visas jų tikslias detales ir užsirekomenduodama kaip pirmoji amerikietiškų aukščiausios klasės automobilių markė. Šias naujoves taip pat paskatino kompanijos emblema, kuri buvo sukurta remiantis A. de Cadillaco herbu.

Kompanija „Cadillac“ sukūrė daug automobilių įrenginių ir įtaisų, tarp jų visą elektros sistemą, atsparią smūgiams mechaninę pavarų dėžę ir plieninį stogą.

„Cadillac“ markė sukūrė tris variklius, vienas iš kurių (variklis V8) tapo amerikiečių automobilių pramonės standartu. Todėl „Cadillac“ tapo pirmu amerikietišku automobiliu, kuris laimėjo prestižines lenktynes „Dewar Trophy“, aplenkė Karališkąjį Didžiosios Britanijos automobilių klubą ir paskelbė šūkį „Viso pasaulio standartas“.

Nuo pat savo gyvavimo pradžios kompanija „Cadillac“ siekė ypač tikslios gamybos ir elegantiškos prabangios apdailos, kad jos sukurti automobiliai būtų lyginami su viskuo, kas Jungtinėse Amerikos Valstijose yra nuostabiausia.

1908 metais svarbia naujove tapo detalių pakeitimas. „Cadillac“ buvo pirmas gamintojas, 1910 metais paleidęs į gamybą visiškai uždarą taksi automobilį, o 1912 metais tapo vieningos elektros sistemos, kurią sudarė starteris, degimas ir apšvietimas, naudojimo pionieriumi.

1928 metais „Cadillac“ panaudojo pirmą betriukšmę sinchronizuotą rankinę mechaninę pavarų dėžę, kurioje buvo naudojami nuolat susikabinantys krumpliaračiai.

Pirmasis automobilių kondicionierius taip pat buvo įmontuotas į „Cadillac“ modelį. Jo galingumas buvo 370 W. Kondicionierių 1930 metais sukūrė firma „C & C Kelvinator Co“.

Daugelį metų „Cadillac“ buvo amerikietiškos sėkmės ir amerikietiškos svajonės simbolis. Šiandien nėra skirtumo tarp naujų kompanijos „Cadillac“ pristatomų modelių, pavyzdžiui, tarp CTS-V, paties greičiausio masinės gamybos sedano, ir kitų pasaulinio lygio automobilių.

Nuo 1950 metų, po kultinio „Cadillac Eldorado“ modelio, kalbant apie automobilių dizainą „Cadillac“ tapo amerikiečių pasididžiavimo savimi ir absurdiškumo simboliu.

Daugelį automobilių, savo išorinio dizaino proporcijomis panašių į „CTS Coupe“, galima rasti tik tarp koncepcinių modelių. Kartu su pasikeitusia XXI amžiaus Amerikos kultūra pasikeitė išorinių „Cadillac“ markės formų stilius ir dizainas - kompanijoje tai vadinama „meno ir mokslo dizainu“. Stilius pastebimas net serijinės gamybos modeliuose, tokiuose kaip 2010 metų „Cadillac CTS“ ir „Cadillac SRX“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.