„Lesto“ eksperimentas: treji metai su elektromobiliu

Elektromobiliu važiuoti gerokai pigiau, nei tradiciniais degalais varoma transporto priemone, bet dėl beveik neegzistuojančių galimybių tokią mašiną įsikrauti, tik pavieniai lietuviai ryžtasi važinėti elektra varomais automobiliais.

„Lesto“ planuoja naudoti elektromobilį kasdienėms įmonės reikmėms.<br>Lesto
„Lesto“ planuoja naudoti elektromobilį kasdienėms įmonės reikmėms.<br>Lesto
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jul 22, 2013, 1:22 PM, atnaujinta Mar 2, 2018, 8:24 PM

Tačiau elektros skirstomojo tinklo operatorė „Lesto“ praneša bandysianti elektromobilį praktiškai panaudoti kasdieniame įmonės darbe. Tam ji trims metams išsinuomojo elektromobilį „Nissan Leaf“.

Žadėdama atlikti bandymus ir praktiškai įvertinti elektromobilio panaudojimo galimybes bei potencialą Lietuvos klimato ir kelių sąlygomis bendrovė išsinuomojo populiariausią tarp elektromobilių penkiavietį modelį.

„Lesto“ tvirtino įžvelgianti didelį potencialą elektromobilių plėtrai ateityje – efektyviau energiją vartojančios naujos technologijos ir jų diegimas automobilių pramonėje tampa vis konkurencingesnis rinkoje, ypač lyginant su senais, tradicinį iškastinį kurą naudojančiais automobiliais.

Nuvažiuoti 100 km elektromobiliu kainuoja tik apie 4-8 Lt, kadangi elektra yra santykinai pigesnė ir efektyviau vartojama, lyginant su tradiciniais degalais. Idealiomis sąlygomis elektros variklis gali pasiekti net 95 proc. efektyvumą, o iškastiniu kuru varomų automobilių efektyvumas nesiekia ir proc.

„Pirmąjį gamyklinį penkiavietį elektromobilio modelį „Lesto“ išnuomojo norėdama atlikti eksperimentus visų metų laikotarpiu – išbandyti elektromobilį žiemą ir vasarą, paskaičiuoti, kiek realybėje galima sutaupyti sąnaudų degalams, kiek toks elektromobilis yra pigesnis ar brangesnis, lyginant su įprastomis transporto priemonėmis, įvertinus visas eksploatavimo ir degalų sąnaudas, – teigė „Lesto“ Veiklos plėtros skyriaus vadovas Mantas Vaskela. – Pats elektromobilis yra brangesnis, tačiau jo eksploatacija pigesnė, taip pat mažiau kainuoja ir važiavimui reikalinga elektros energija, ypač elektromobilį kraunant nakties metu.“

Naujausio „Nissan Leaf“ modelio baterijos gamtą tausojantiems automobiliams leidžia nuvažiuoti iki 199 km, greitosios įkrovos stotelė leidžia elektromobilį įkrauti trumpiau nei per 30 minučių, elektromobilį galima krauti ir iš įprasto 230V įtampos tinklo.

„Vertiname, kad aktyviai komerciškai eksploatuojamas elektromobilis, esant dabartinėms techninėms charakteristikoms ir specifinėms naudojimo sąlygoms, jau atsiperka, kadangi sąnaudos degalams ir eksploatacijai yra daug kartų mažesnės, lyginant su tradiciniais automobiliais. Taip pat tokiems automobiliams sudarytos lengvatos – galima važiuoti autobusų juosta, nemokamai statyti stovėjimo aikštelėse“, – teigia M. Vaskela.

Pasak jo, elektromobilis bus išmėginamas įvairiems bendrovės veiklos tikslams pasiekti – jis pabuvos ir transporto priemone, naudojama ūkinei veiklai ir apskaitos prietaisų rodmenų nurašymui, tarnybiniu automobiliu, taip pat ir įmonės reprezentacijai.

„Siekiame, kad elektromobilis nestovėtų nė dienos, taip galėsime surinkti daugiau duomenų ir tiksliau įvertinti, kur elektromobilis gali pakeisti tradicinį transportą ir duoti naudos“, – teigia M. Vaskela.

Planuojama, jog palaipsniui Lietuvoje atsiras pirmieji elektromobilių įkrovos taškai ir kita reikalinga infrastruktūra, bendrovė „Lesto“ taip pat svarsto galimybes prisidėti prie tokios infrastruktūros plėtros, todėl nori būti pasiruošusi pasiūlyti geriausius sprendimus būsimiems elektromobilių savininkams. Greitosios įkrovos stotelę įmonė planuoja įrengti prie centrinės buveinės Žvejų g., Vilniuje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.