Kaip aptikti automobilio gedimą?

Greitai išsiaiškinti automobilio gedimą ne visada pavyksta net patyrusiems meistrams. Tuo įsitikino profesionalus vairuotojas iš Kauno, kurio automobilio „Opel Astra” bėdų nesėkmingai ieškota beveik pusantro mėnesio. Tai kainavo nemažai pinigų.

Net ir patyrusiems automobilių meistrams ne visada pavyksta aptikti gedimą.<br>V.Balkūno nuotr.
Net ir patyrusiems automobilių meistrams ne visada pavyksta aptikti gedimą.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Karaliūnas

Aug 6, 2013, 6:00 AM, atnaujinta Mar 2, 2018, 3:28 AM

Meistrų pagalbos Robertui prireikė, kai jo „Opel Astra” porą kartų iškrėtė nemalonų pokštą – ėmė trūkčioti ir variklis užgeso. Palaukus 10–15 minučių jį vėl galima paleisti.

Vyriškis pagalbos kreipėsi į Kaune veikiančią bendrovę Autopaslaugų centrą.

Jos specialistai pusantro mėnesio (su pertraukomis) mėgino nustatyti gedimą, rašo „Lietuvos rytas”.

„Už atliktus darbus ir atsargines detales sumokėjau per 2000 litų, tačiau problemos nepavyko išspręsti”, – stebėjosi Robertas.

Pirmi šūviai – netaiklūs

Kai kaunietis papasakojo apie kelyje kylančius nemalonumus, meistrai kaltę buvo linkę suversti sūkių davikliams. Vairuotojas už paslaugas sumokėjo 280 litų.

Netrukus viskas pasikartojo – automobilis pradėjo trūkčioti nuvažiavus vos 5–7 kilometrus. Robertas grįžo į mašinų priežiūros centrą, kuriame „Opel” liko stovėti savaitę, o vėliau dar sumokėjo 150 litų.

Niekas nepasikeitė, todėl automobilį vėl teko grąžinti meistrams. Šįkart specialistai išsiaiškino, kad viename variklio cilindre stinga kompresijos, nes sutrūkę žiedai. Darbas kainavo 1650 litų.

Po remonto Robertas automobilio vairą drąsiai patikėjo žmonai, tačiau netrukus telefonu paskambinusi moteris pranešė prastą žinią – „Opel” vėl stovi šalikelėje be gyvybės ženklų.

Nugabenęs automobilį į kitą priežiūros centrą kaunietis sužinojo, kad dėl visų nemalonumų kaltas degalų siurblys. „Vadinasi, visų kitų remonto darbų nereikėjo atlikti, tačiau aš už juos sumokėjau”, – svarstė Robertas.

Neįžvelgia meistrų kaltės

„Visus atliktus darbus reikėjo atlikti”, – įsitikinęs Autopaslaugų centro komercijos direktorius Robertas Ašeriškis. Pasak jo, automobilio savininkas mokėjo tik už variklio remontą, o jis buvo būtinas.

„Vairuotojui parodėme, kad variklio cilindre stinga kompresijos, ir jis sutiko, jog remonto reikia”, – kalbėjo vienas bendrovės vadovų.

Kodėl ir po šių darbų variklis geso? R.Ašeriškis mano, kad šiuo atveju buvo kaltas „Opel” elektronikos valdymo blokas. Bendrovės specialistai jį galėtų pakeisti tik nauju, o siūlyti klientui naudoto negali.

Rūpesčiai dėl elektronikos

„Kiekvienas atvejis skirtingas, tačiau dažniausiai neimame iš kliento pinigų, jeigu nepavyksta pašalinti gedimo”, – pasakojo automobilių priežiūra užsiimančios bendrovės „Eoltas” serviso vadovas Jonas Kumeta.

Pasak jo, sunkiausia nustatyti elektrinės automobilio dalies gedimus, o kuo daugiau automobilyje elektronikos, tuo sunkiau tai padaryti.

Universali diagnostikos įranga ne visada gali tiksliai parodyti gedimą. Tokiu atveju tektų tikrinti labai daug atskirų detalių arba keisti visą mazgą, o tai brangiai kainuoja.

Kartais „Eolto” darbuotojai pataria vairuotojui kreiptis tiesiai į gamintojo atstovus, kurie turi specializuotą įrangą, padedančią greitai nustatyti gedimą ir jį pašalinti.

J.Kumetai susidarė įspūdis, kad meistrai daugiausia vargsta ieškodami BMW ir „Mercedes-Benz” automobilių gedimo priežasčių.

Prašo gamintojų pagalbos

Linas Barščevičius, „Škoda” atstovo bendrovės ARX marketingo ir komunikacijos vadovas:

„Suremontuoti automobilį meistrams nekyla sunkumų, tačiau kartais išties sudėtinga nustatyti gedimą. Tuomet meistrai prašo kolegų iš „Škoda” gamyklos Čekijoje pagalbos, kuri suteikiama nuotoliniu būdu.

Atliekant kompiuterinę diagnostiką automobilio parametrai iškart perduodami gamyklos specialistams, kurių patarimai padeda išspręsti iškilusius neaiškumus.

Nėra taip buvę ir negali būti, kad klientui grąžintume nesuremontuotą automobilį.”

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.