Kauno patruliams užtenka greitų automobilių, trūksta žmonių

Skubų iškvietimą gavęs patrulis sėda prie vairo ir lekia ekstremaliomis sąlygomis nežinodamas, ar grįš namo sveikas – į įvykius skubantys pareigūnai išsiugdo ralisto vairavimo įgūdžius.

Kauno viešosios policijos patrulių rinktinės vadas G.Gatulis sakė, kad gerų automobilių užtenka, trūksta žmonių. Patrulių rinktinėje neužimti 44 etatai.<br>N.Povilaičio nuotr.
Kauno viešosios policijos patrulių rinktinės vadas G.Gatulis sakė, kad gerų automobilių užtenka, trūksta žmonių. Patrulių rinktinėje neužimti 44 etatai.<br>N.Povilaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Artūras Jančys

Aug 17, 2013, 11:22 AM, atnaujinta Mar 1, 2018, 9:51 PM

Iki šiol Kaune aidu atsiliepia liepą nutikusi tragedija, kai dideliu greičiu lėkęs kelių gaidelis nuo gatvės šluote nušlavė moterį ir mažametę jos dukrą, rašo "Lietuvo ryto" priedas "Laikinoji sostinė".

Avarijos kaltininkas galėjo ir pasprukti, jei žaibiškai nebūtų atlėkę Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) viešosios policijos patrulių rinktinės pareigūnai.

Skurdžius laikus gyvenančios Lietuvos policijos problemos neaplenkia ir Kauno pareigūnų, bet tarnybinių automobilių kokybe jie nesiskundžia.

Didelio greičio nereikia?

Pareigūnus tik erzina šių metų pavasarį Kaune ir kitose vietose laksčiusi niekaip nesugaunama „Audi“: jos ekipažas įvykdydavo žaibiškas vagystes ir staigiai dingdavo. Manoma, kad automobilis buvo perdarytas specialiai nusikaltimams daryti. Jo pavyti nepavyko.

200 kilometrų per valandą greitį pasiekiančių mašinų, kokias matome amerikiečių filmuose apie banditų gaudynes greitkeliuose, patruliai neturi.

Tačiau Kauno VPK patrulių rinktinės vadas Gintaras Gatulis įsitikinęs, kad itin didelio greičio atliekant tarnybines užduotis retai prireikia.

„Mūsų automobiliai pasiekia 150 kilometrų per valandą greitį, to visiškai pakanka reaguoti į įvykius. Juk dirbame ne pavieniui, o kaip komanda. Jeigu tenka gaudyti bėglį, pasitelkiame daugiau ekipažų, kelių policiją“, – paaiškino G.Gatulis.

Pareigūnai įsitikinę, kad ne konkretaus automobilio greitis, o gebėjimas derinti tarpusavio veiksmus anksčiau ar vėliau padės sulaikyti tokius lakstūnus kaip pavasarį siautusių plėšikų „Audi“ ar liepą autostrada Kaunas–Vilnius 240 kilometrų per valandą greičiu lėkusius du „Maserati“.

Gavo naujų mašinų

Iš viso Kauno patrulių rinktinė turi 44 viešajai tvarkai užtikrinti pritaikytus „Škoda“, „Volkswagen“, „Nissan“ markės automobilius. Tarp jų nėra senesnių nei 10 metų.

Neseniai Kauno pareigūnai pagal Kaliningrado tranzito apsaugos programą gavo tris naujus didelio pravažumo „Nissan Navaro“ visureigius.

Jie skirti greitai privažiuoti kuo arčiau geležinkelio, jei kuris nors keleivis sugalvotų pažeisti tranzito režimą, tarkime, stotyje pabėgtų iš traukinio.

Kadangi Kaune bėglių rusų kol kas nebuvo, visureigiai naudojami operacijoms, kai reikia važiuoti klampiais keliais, pamiškėmis, bekele.

„Nissan“ visureigiai buvo panaudoti prieš trejus metus gelbėjimo operacijoms Kauno rajone, kai po liūčių namus apsėmė vanduo, medžius išvartė audra.

Neseniai Kauno savivaldybė parūpino ir du motorolerius patruliuoti gatvėse.

Pažeidėjai atskirti nuo ekipažo

Policijos automobiliai pritaikyti ir pristatyti sulaikytuosius į nuovadas, komisariatus – viešosios tvarkos pažeidėjų vietos atskirtos nuo ekipažo. Pareigūnams nebereikia triukšmadarių laikyti užlaužtomis rankomis. Net surakinti antrankiais nebūtina, o kraštutiniu atveju nebūtina užtvoti bananu, užtenka pakratyti elektros šoku.

Alkoholio padauginę ramybės drumstėjai greitai liaujasi ne tik skeryčiotis, bet ir bauginti policininkus artima giminyste su Dalia Grybauskaite, Vytautu Landsbergiu ir ryšiais Saugumo departamente.

Muštynės ir orgijos soduose

G.Gatulio teigimu, šią vasarą daugiausia galimybių išbandyti patrulių operatyvumą suteikia linksmybės Kauno senamiestyje ir per kraštus išsiliejęs aktyvus poilsis sodininkų bendrijose.

Kauno patruliams vis rečiau tenka dalyvauti tokiose gaudynėse, kokios rodomos amerikiečių filmuose. G.Gatulis prisiminė prieš keletą metų vykusias kvapą gniaužiančias gaudynes.

„Buvo gautas pranešimas, kad Prienų rajone sprunka „Opel“. Į sulaikymo operaciją įsitraukė ir mūsų ekipažai. Sudėtingiausia buvo, kai bėglys įvažiavo į automagistralę Klaipėda–Kaunas–Vilnius. Jis lėkė prieš eismą, sukeldamas didelį pavojų. Kol jo nepavijome, buvo iškilęs mirtinas pavojus kitiems eismo dalyviams, nes jie nematė mūsų švyturėlių“, – pasakojo Kauno patrulių vadovas.

Tuomet ties Rumšiškėmis teko panaudoti tarnybinį ginklą, buvo apgadintas policijos automobilis.

Malšino gaujų karus

Iš prie vairo sėdančių patrulių reikalaujama išskirtinių automobilio valdymo įgūdžių, gebėjimų vairuoti ekstremaliomis sąlygomis. Juk skubant į įvykį tenka greitai važiuoti ir prieš eismą, ir siauromis miesto gatvėmis.

Daugiau kaip 20 metų patrulių tarnyboje ištvėręs Žilvinas Stankevičius pripažino, kad nepadarytų Kaunui gėdos, jei dalyvautų ekstremalaus ralio varžybose.

Beveik prieš 20 metų, kai Kaune siautėjo Henytės ir Daškės gaujos, pareigūnui teko vairuoti galingą šarvuotą rusišką ZIL, kuriuo vykdavo tramdyti susišaudymu pasibaigiančių gaujų tarpusavio peštynių.

Ž.Stankevičius apgailestavo, kad iki šiol ne visi vairuotojai duoda kelią skubantiems tarnybiniams automobiliams. Toks vairuotojų neatidumas gali skaudžiai atsiliepti jiems patiems.

Mašinų užtenka, trūksta žmonių

Taigi Kauno policija turi užtektinai technikos, automobilių. Kodėl tuomet kalbama apie policijos skurdą, skundžiamasi, kad tenka ilgai laukti, kol atvažiuos iškviesti pareigūnai?

Kauno patrulių vadas atmetė priekaištus, kad jie nespėja į karštus taškus.

„Spėjame greitai atvykti. Problema kita – trūksta žmonių, todėl pareigūnų apkrova milžiniška. Dabar Kaune gatvėse dirba 193 patruliai, o neužimtų etatų – 44“, – paaiškino G.Gatulis.

Per šių metų pirmąjį pusmetį Kauno patruliams teko skubėti į 19 tūkst. 348 iškvietimus. Vidutiniškai tai 106 iškvietimai per parą.

„Vaizdžiai tariant, spėjame gesinti gaisrus. Prevenciniam darbui nelieka laiko, neužtenka pajėgų užkardyti nusikaltimą. Deja, sunku privilioti į policijos tarnybą jauną žmogų už nedaug didesnį nei tūkstantis litų per mėnesį atlyginimą. Nors nėra to blogo, kas neišeitų į gera – dirbti policininkais ryžtasi labiau motyvuoti, blogiui duoti atkirtį pasiryžę jauni žmonės“, – teigė G.Gatulis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.