Nuostolingiausių automobilių dešimtuko viršūnėje – prabangusis „Bugatti Veyron“

Katastrofiški nuostoliai automobilių pramonėje pasitaiko retai, bet yra keletas modelių, kurie jų gamintojams atnešė didžiulį minusą.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Oct 1, 2013, 8:04 PM, atnaujinta Feb 21, 2018, 2:35 PM

Tyrėjų įmonė „Berstein Research“ sudarė du pačių nuostolingiausių modelių sąrašus. Viename sąraše išdėstyti modeliai, atnešę daugiausiai nuostolių per visą jų gamybos laikotarpį, o kitame – nuostolingiausi modeliai, skaičiuojant išlaidas kiekvienam automobiliui pagaminti. Aiškus šio sąrašo lyderis - „Bugatti Veyron“.

Kiekvienas apie 4 mln. litų kainuojantis superautomobilis jo kūrėjams atnešė po daugiau nei 15,5 mln. litų nuostolio. „Volkswagen“ koncernas greičiausiai žinojo, kad tiesioginio pelno iš ne vieną rekordą pelniusio automobilio negaus, tačiau jis buvo reikalingas pademonstruoti gamintojo „raumenis“.

Viso likusio dešimtuko nuostoliai gerokai mažesni. Nuo kiekvieno „Volkswagen Phaeton“ gamintojas prarado po 95 tūkst. litų, „Renault Vel Satis“ - 63 tūkst. litų, „Peugeot 1007” - 52 tūkst.litų, o „Audi A2” - 25 tūkst. litų.

Kiti į dešimtuką patekę modeliai - „Jaguar X-Type“, „Smart Fortwo“, „Renault Laguna“, „Fiat Stilo“ ir A klasės „Mercedes-Benz“.

Ekspertų manymu, dažniausiai automobilių gamintojai patiria nuostolių dėl to, kad siekdami nustebinti itin moderniomis technologijomis į jų tyrimą investuoja tiek daug, kad šie pinigai neatsiperka, rašo autocar.co.uk.

Kita svarbi priežastis – itin nesėkmingas nišinis produktas, kurio niekas neperka.

Būtent dėl šios priežasties, skaičiuojant nuostolius per visą gamybos laikotarpį aiškus lyderis yra miesto mažylis „Smart Fortwo“.

„Daimler“ koncernui priklausantį projektą iš pradžių sugalvojo „Swatch“ laikrodžių įmonės įkūrėjas Nicolas Hayeckas. Miesto automobilio idėja susižavėjęs vokiečių koncernas sukūrė mažajam modeliui naują platformą, naujus trijų cilindrų variklius ir net pastatė naują gamyklą Hambache, prie Vokietijos ir Prancūzijos sienos.

Į „Smart“ gamybą koncernas investavo apie 12 mlrd. litų, bet galiausiai mažųjų automobilių paklausa buvo 40 proc. mažesnė, nei planuota. „Smart Fortwo“ gamyba „Daimler“ atnešė daugiau nei 11 mlrd. litų nuostolį.

Kiti nuostolingi modeliai, kaip „Fiat Stilo“, „Renault Laguna“, „Peugeot 1007” ir „Jaguar X-type“, pasak ekspertų, yra pavyzdžiai, kaip galutinis produktas neatitiko rinkos lūkesčių arba buvo tiesiog per brangūs.

Antroje vietoje likęs „Fiat Stilo“ atnešė 7 mlrd. litų nuostolių, trečią vietą užėmęs „Volkswagen Phaeton“ - 6,7 mlrd, ketvirtąją - „Peugeot 1007” (6,4 mlrd.), penktąją – A klasės „Mercedes-Benz“ (5,8 mlrd.)

Į nuostolingiausiųjų dešimtuką taip pat pateko ankstesnio dešimtuko herojai „Bugatti Veyron“, „Jaguar X-type“, „Renault Laguna“, „Audi A2” ir „Renault Vel Satis“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.