Automobilių naujovės, sulaukusios daugiausiai dėmesio 2013-aisiais

2013 metais automobilių gamintojai pristatė įvairiausių naujovių – visiškai naujų išradimų arba pamirštų senų idėjų.

Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Jan 1, 2014, 11:02 PM, atnaujinta Feb 18, 2018, 1:24 AM

Vieni susitelkė į grožį, kiti į pramogas ar patogumą, tačiau daugiausiai praėjusių metų naujų technologijų buvo skirta degalų taupymui ir eismo saugumui gerinti.

Taigi, pasibaigus 2013-iesiems suvedame sąskaitas, ką automobilių gamintojai nuveikė per praėjusius metus.

„Audi“ – sekvenciniai posūkių žibintai. Vokiškų automobilių gamintojas šįmet pristatė ir daugiau įdomių naujovių, bet sekvenciniai žibintai buvo labiausiai išsiskirianti idėja. Šiais laikais, kai automobilių dizaine atrodo, jau viskas atrasta, „Audi“ prisiminė prieš 50 metų amerikietiškuose automobiliuose išbandytą išradimą – bėgančia eilute blyksinčius posūkių žibintus.

Žinoma, „Audi“ žibintuose nebenaudojamos trys po stiklu įmontuotos kaitrinės lemputės.

Priekiniuose žibintuose yra po juostelę iš 18 LED lempučių, suskirstytų į septynias sekcijas, o užpakaliniuose žibintuose juostelės iš 24 LED lempučių aštuoniose sekcijose. Jie jau pristatyti naujausioje „Audi A8”.

„Alfa Romeo“ – žingsnis į superautomobilių teritoriją su „Alfa Romeo 4C“. Pastaruoju metu „Alfa Romeo“ buvo tik šešėlis tos galingosios įmonės, kuri tarpukaryje skynė pergales ištvermės lenktynėse ir iki 1985-ųjų dalyvavo „Formulės-1” varžybose.

Tačiau su naujuoju „Alfa Romeo 4C“ įmonė ketina atgaivinti istorijoje užkoduotą lenktynių geną. Nedidelis, lengvas automobilis iš anglies pluošto, aliuminio, plieno ir lengvo lydinio lakštų, varomas 240 AG varikliu, jau ėmė rinkti pirmuosius įvertinimus užsienyje už dizainą ir vairavimo teikiamą malonumą.

BMW – elektromobilis i3. Elektromobilis šiais laikais iš esmės nebėra naujiena. Bet tai, kad tokį automobilį pristatė sportiškumu ir prabanga pasižymintis BMW yra didelis žingsnis link elektromobilių pripažinimo visuose visuomenės sluoksniuose.

Mažasis „i3” - tikra BMW revoliucija. Jo dizainas visiškai neprimena žemų ir agresyvių tradiciniais degalais varomų modelių, interjerui panaudota į veltinį panaši perdirbta medžiaga, bet gamintojas neatsispyrė galios pagundai ir į 1,2 tonos sveriantį mažylį įmontavo net 170 AG elektros motorą.

„Peugeot-Citroen“ koncernas (PSA) – oru varomas hibridas. Hibridinių automobilių sistemose tradiciniais degalais varomi varikliai paprastai derinami su elektros motorais, bet prancūziškų automobilių koncernas sugalvojo naują būdą energijai kaupti.

Vietoje baterijų ir elektrinio motoro PSA inžinieriai Ženevos automobilių parodoje pristatė sistemą „Hybrid Air“, paremtą suspausto oro jėga. Ji, kaip ir elektra, kaupiama automobiliui stabdant, o suspaustas oras laikomas cilindre po automobilio dugnu.

Gamintojo teigimu, naudojant šią sistemą vien oru būtų galima nuvažiuoti iki 50 km.

„Fiat“ – „Smeg 500” šaldytuvas. Automobilių gamintojai kuo toliau tuo labiau rūpinasi, kad mašinos ne tik važiuotų, bet taptų ir stiliaus detale. Geriausias to pavyzdys – į stilingojo „Fiat 500” kėbulą įmontuotas „Smeg“ šaldytuvas.

„Ford“ – nuotolinė stabdymo perspėjimo sistema. Šįmet „Ford“ pristatė daug žadančią stabdymo perspėjimo sistemą, kuri garsu ir vaizdiniu signalu turi perspėti vairuotoją apie priekyje staigiai stabdantį automobilį, net jei stabdantysis yra už kampo ar tarp dviejų automobilių įsispraudusi dar viena transporto priemonė.

Ši sistema turėtų padėti išvengti masinių avarijų greitkeliuose, nelaimių perėjose ar paprasčiausių bakstelėjimų į kito automobilio galą.

„Mercedes-Benz“ – stabilumo sistema „Magic Body Control”. Važiavimo kokybę ir „minkštą“ važiuoklę „Mercedes-Benz“ kilstelėjo į naują lygmenį. Pakabos stabilumo sistema „Magic Body Control“ veikia automobiliui dar neįvažiavus į duobę.

Nuo 2010-ųjų tobulinta sistema tik šįmet pirmą kartą pasiūlyta pirkėjams – žinoma, tik prabangiausiuose S klasės modeliuose.

Ji kameromis stebi kelio nelygumus ir pagal juos staiga adaptuoja važiuoklę prie kiekvieno rato atskirai. Sistema gali neutralizuoti ne tik pavienes duobes, bet ir ištisą duobėtą kelią.

„Nissan“ – keičiamos kėbulo formos. Kol kas tai tik idėja, bet Tokijo automobilių parodoje pristatęs „IDx Freeflow“ ir „IDx Nismo“ koncepcinius automobilius „Renault-Nissan“ koncerno vadovas Carlosas Ghosnas užtikrino, kad ateityje vairuotojams bus leidžiama patiems labiau prisidėti prie automobilio kūrimo ir pasirinkti norimą kėbulo dalių formą.

Todėl tas pats modelis galės atrodyti moderniai, sportiškai ar senoviškai ir netgi būti skirtingo ilgio ar pločio.

„Opel“ – „Adam“ „rūbinė“. Panašią, tik mažiau drastišką idėją pristatė „Opel“ kartu su miesto mažyliu „Adam“. Jo formų pasirenkamomis detalėmis keisti negalima, tačiau spalvas, kai kurias detales ir nuotaiką mainyti labai paprasta.

Panaudojant skirtingų spalvų kombinacijas ir papildomai uždedamas detales, kaip spalvoti segtukai ant ratlankių, „Adam“ gali būti suasmeninamas labiau nei bet koks kitas modelis, o jo išvaizdą galima keisti pagal nuotaiką.

„Renault“ – stalčius. „Renault“ inovacija nedidelė, bet labai originali. Vietoje visiems įprasto į apačią atverčiamo pirštinių skyrelio „Captur“ modelyje kūrėjai įmontavo tikrą išvažiuojantį stalčių.

Į jį galima sutalpinti gerokai daugiau daiktų ir lengviau juos rasti, o toks išradimas ypač patogus keliaujant su vaikais, nes tokiame stalčiuje paprasta laikyti pieštukus, spalvinimo knygeles, žaislus ir daugybę kitų smulkmenų.

„Volkswagen“ – elektromobilis „e-up“. Elektromobilio idėja, žinoma, nebėra nauja. Tačiau tai, kad tokį modelį pagaliau ėmė gaminti vienas iš stambiausių automobilių koncernų galutinai patvirtina, kad elektromobiliai nebėra nišinis produktas ir ši technologija visu greičiu veržiasi į mūsų gyvenimus.

Per pirmąją užsakymų priėmimo dieną Norvegijoje naująjį 81 AG elektros varikliu varomą mažylį užsisakė simboliškas skaičius, 777 žmonės. 2015 metais „Volkswagen“ ketina išleisti ir elektrinį „Golf“, o netrukus technologijos greičiausiai bus perkeltos ir į „Škoda“ bei SEAT automobilius.

„Volvo“ – elektromobilių baterijos automobilio dalyse. Švediškų automobilių gamintojas sugalvojo kaip išspręsti vieną iš didžiausių elektromobilių problemų ir sukūrė ploną bateriją, kuria galima pakeisti automobilio kėbulo dalis ir taip neužimti nė kiek vietos viduje.

Kol kas išradimas tik pradėtas tobulinti, todėl neaiški nei baterijos talpa, nei kaina, tačiau tokia idėja turi labai daug perspektyvų.

2013-aisiais mažiau naujienų buvo girdėti iš Azijos automobilių gamintojų. „Hyundai“ ir „Toyota“ susitelkė į vandeniline sistema varomų automobilių tobulinimą, tačiau prieš pradedant masinę gamybą jiems reikia išspręsti degalų papildymo problemą.

„Lexus“, „Nissan“, „General Motors“ ir nemažai kitų gamintojų bandė autonomiškai, be vairuotojo, važiuojančius automobilius, tačiau tai taip pat tik technologijų vystymo pradžia, todėl belieka laukti daugiau žinių ir stebėti, ką šįmet galėsime vadinti didžiausiomis 2014-ųjų naujovėmis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.