Elektros tiekėjai suskaičiavo, ar apsimoka važinėti elektromobiliu

Jau šešis mėnesius elektros skirstymo bendrovės LESTO vykdomi eksperimentai su elektromobiliu „Nissan LEAF“ atskleidė įdomių tiesų – elektromobilis itin parankus intensyviam naudojimui mieste, jį naudojant vasarą ir rudenį be įkrovimo nuvažiuojamų kilometrų skaičius netgi viršija gamintojo nurodomus 199 km.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2014-01-15 15:34, atnaujinta 2018-02-17 12:21

Naudojant darbo užduotims, elektromobiliu LESTO atstovai daugiausiai nuvažiavo iki tūkstančio kilometrų per savaitę, o vidutiniškai tokį atstumą įveikia per mėnesį.

Šiuo metu liepos 22 dieną išnuomoto naujo elektromobilio prietaisų skydelis rodo nuvažiuotą bendrą 5 tūkst. km atstumą.

Vertinama, kad šį kilometrų skaičių pasiekti reikalingos išlaidos elektros energijai sudarytų apie 380 litų, nors tokį pat atstumą nuvažiuoti įprastu automobiliu bendrovei vidutiniškai kainuoja apie 1 tūkst. 800 litų.

„Vienas LESTO darbuotojas per savaitę nuvažiavo apie 1000 km, tam sunaudojo 165 kWh elektros energijos. Tai rodo, kad nuvažiuoti elektromobiliu 100 km paprastam elektros vartotojui kainuotų nuo 6 iki 8,5 lito, priklausomai nuo turimo elektros energijos tarifo.

Tai itin geras rezultatas, kadangi įprastu tokios klasės automobiliu nuvažiuoti 100 km kainuotų apie 30–40 litų. Naudodami elektromobilį beveik per 6 mėnesius jau sutaupėme 1 tūkst. 800 litų degalams, į aplinką išmetėme 500 kg mažiau CO2 dujų, o svarbiausia, kad elektromobilis visiškai patenkino jam keltus reikalavimus“, – teigė LESTO Veiklos plėtros skyriaus vadovas Mantas Vaskela.

Per 6 mėnesius elektromobilis išmėgintas įvairiose situacijose: jį LESTO inžinieriai naudojo kaip tarnybinį automobilį vykti pas klientus tikrinti ir keisti apskaitos prietaisų, LESTO vadovai pakaitomis jį naudojo kaip transporto priemonę dalykiniams susitikimams, taip pat automobilis naudojamas įmonės reprezentacijai.

Elektromobiliu ne kartą važiuota iš Vilniaus į Kauną ir atgal. Dabar elektromobilis intensyviai bandomas žiemą. Jo nuvažiuojamas atstumas esant -5 laipsnių šalčiams sumažėjo maždaug iki 130km, kuomet automobilio salone buvo palaikoma 18 laipsnių temperatūra.

„Planuojant didesnio atstumo keliones, svarbiausia nuvykus surasti elektros lizdą, kuriame galima būtų elektromobilį bent kiek įkrauti. Kadangi tarp Vilniaus ir Kauno atstumas sudaro apie 100 km, pakakdavo bent valandos įkrovimo iš įprasto elektros lizdo, kad baterija pasikrautų trūkstamam atstumui įveikti grįžtant.

Organizuojant tokias tolimesnes keliones visuomet įpratome planuoti ir iš anksto bateriją įkrauti visiškai“, – sakė M.Vaskela.

Naujausio „Nissan LEAF“ modelio baterijos gamtą tausojantiems automobiliams leidžia nuvažiuoti iki 199 km, greitosios įkrovos stotelė leidžia elektromobilį įkrauti trumpiau nei per 30 minučių, elektromobilį galima krauti ir iš įprasto 230 V įtampos tinklo, tiesa, tuomet įkrovimas vidutiniškai užtrunka apie 6 valandas.

Pasak M.Vaskelos, labiausiai elektromobilio potencialas atsiskleidžia mieste – jis beveik nenaudoja energijos stovėdamas spūstyse, yra itin dinamiškas, kadangi elektrinis variklis neturi pavarų ir leidžia įsibėgėti tolygiai, turi didelį sukimo momentą, kuris tolygus prie bet kokių apsukų – net automobiliui įsibėgėjant.

Itin didelių privalumų naudojant elektromobilį mieste suteikia galimybė važiuoti eismo juostomis, skirtomis viešajam transportui, automobilį nemokamai statyti stovėjimo aikštelėse.

„Tikrai neįprastas jausmas pajudėti iš vietos elektromobiliu – atrodytų, jis turėtų būti lėtas ir nerangus, tačiau yra visiškai priešingai. Įsibėgėjimas, stipriau spustelėjus akseleratorių, yra itin greitas ir stabilus.

Važiuoti elektromobiliu smagu, jame įdiegta naujausių technologijų, kurios paprastai nebūdingos šios klasės automobiliams, – teigia M. Vaskela. – Taip pat automobilį galima valdyti nuotoliniu būdu – telefono programėle.

Tai ypač patogu žiemą, kai galima automobilį pasišildyti prieš išeinant į lauką, ir kelionę pradėti šiltai. O geriausia – jei tą darome elektromobilį prijungę prie elektros tinklo – tai visai neeikvoja baterijoje sukauptos elektros“.

LESTO įžvelgia didelį potencialą elektromobilių plėtrai ateityje – efektyviau energiją vartojančios naujos technologijos ir jų diegimas automobilių pramonėje tampa vis konkurencingesnis rinkoje, ypač lyginant su senais, tradicinį iškastinį kurą naudojančiais automobiliais.

Idealiomis sąlygomis elektros variklis gali pasiekti net 95 proc. efektyvumą, o iškastiniu kuru varomų automobilių efektyvumas nesiekia ir 50 proc.

Planuojama, jog palaipsniui Lietuvoje atsiras pirmieji elektromobilių įkrovos taškai ir kita reikalinga infrastruktūra. LESTO pirmąją greitosios įkrovos stotelę planuoja įrengti prie centrinės buveinės Žvejų g., Vilniuje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.