Baudos balai nepamiršti: juos dar kartą bandys sugrąžinti

Vidaus reikalų ministras Saulius

„Mes turime gražaus laiko iki pavasario sesijos pataisas patobulinti, o per pavasario sesiją pateikti“, - sakė ministras.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
„Mes turime gražaus laiko iki pavasario sesijos pataisas patobulinti, o per pavasario sesiją pateikti“, - sakė ministras.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

BNS ir lrytas.lt inf.

2014-12-25 11:31, atnaujinta 2018-01-18 07:32

Parlamentarams nepritarus atitinkamoms Administracinių teisės pažeidimų kodekso (ATPK) pataisoms, ministras per pavasario sesiją žada pateikti patobulintą projektą.

„Mes turime gražaus laiko iki pavasario sesijos pataisas patobulinti, o per pavasario sesiją pateikti“, - sakė ministras.

Jis atkreipė dėmesį, kad per Seime projektas grąžintas tik penkių balsų persvara - už balsavo 26 parlamentarai, prieš buvo trys, susilaikė 28.

„Buvo mažai Seimo narių, prieš buvo tik trys Seimo nariai, kiti susilaikė. Todėl nebuvo galima tuo metu priimti svarstyti“, - sakė S.Skvernelis. Už baudos balų sistemą grąžinančias pataisas per pateikimo procedūrą

„Pagrindinis argumentas - sėkmingai kovoti su tais, kurie sistemingai ir nuolat pažeidinėja Kelių eismo taisykles, nes tiems, kurie turi galimybę sumokėti baudą, sėkmingai ją sumoka. Tai neskausminga tiems, kurie turi pakankamai geras pajamas. O už sisteminius pažeidimus reikėtų metams atimti vairuotojo pažymėjimą“, - argumentus už baudos balų sistemą pateikė ministras.

Iniciatyvos nepalaikantis buvęs susisiekimo ministras liberalas Eligijus Masiulis sako, jog baudos balų sistema gali grąžinti korupciją į policijos sistemą ir nesuteikti laukiamų rezultatų eismo saugumo srityje.

„Nepritariu balų sistemos atkūrimui, nes per nuolat kaitaliojant Kelių eismo taisykles ir ATPK žmonės nespėja prisitaikyti ir reaguoti į besikeičiančias taisykles, o stabilumas irgi yra svarbus veiksnys kalbant apie saugų eismą. Taip pat 2007 metais, kai buvo atšaukta ši tvarka, tie patys policijos vadovai kalbėjo, kad tai neturės įtakos avaringumui Lietuvoje, o kaip tik sumažins korupcijos galimybes policijoje. Kaip rodo po to ėję metai, ir atšaukus balų sistemą keletą metų iš eilės mažėjo eismo įvykių skaičius. Akivaizdu, tai parodo, kad nėra tiesioginės koreliacijos tarp saugaus eismo ir balų sistemos“, - BNS sakė E.Masiulis.

Vidaus reikalų ministerija siūlė grąžinti kaupiamąją balų sistemą už Kelių eismo taisyklių pažeidimus. Pakartotinai Kelių eismo taisykles pažeidinėjantys asmenys, kurie per vienus metus surinktų dešimt ar daugiau balų, būtų netekę teisės vairuoti transporto priemonės nuo devynių mėnesių iki vienų metų.

Baudos balų sistema, kai per metus už padarytus pažeidimus surinkus dešimt baudos balų būdavo atimama teisė vairuoti automobilį 12 mėnesių, galiojo iki 2008 metų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ar kandidatai į prezidentus dar turi neatskleistų kozirių?