Didžiausią dalį lankytojų sudarantys sostinės gyventojai netgi juokauja – esą, jau nereikia klausti, ar žmogus lankėsi knygų mugėje, apie tai galima nuspręsti pažvelgus į jo batus arba automobilį.
„Litexpo“ direktorius Mindaugas Rutkauskas guodėsi, kad pažliugusi stovėjimo aikštelė yra nedėkingos žiemos rezultatas.
Pasak jo, vasarą buvo atvežta skaldos ir visas plotas išlygintas, tačiau dėl nežiemiškai šiltų orų ji vėl tapo duobėta.
Laukia tilto projekto
Asfaltuoti aikštelių neketina. M. Rutkausko skaičiavimais, tai kainuotų maždaug 1 mln. eurų. Parodų rūmų per metus uždirbamas pelnas siekia 700 tūkst. eurų, iš kurių 80 proc. sumokama akcininkui – valstybei.
Tačiau netgi tuo atveju, jei nereikėtų mokėti dividendų, investicijos būtų skiriamos kitur.
Anot parodų ir kongresų centro direktoriaus, dėmesio reikalauja centriniai rūmai, o jų rekonstrukcija pareikalaus gerokai didesnės pinigų sumos. Kitas variantas – aikštelės remontas su partneriais iš privataus verslo sektoriaus. Tačiau ir jam „Litexpo“ valdytojai nesiryžta, mat vis dar planuoja iš Vingio parko vedančio tilto statybą.
Pastarojo projekto planai, M. Rutkausko teigimu, dar nėra parengti, todėl neaišku, kurioje aikštelės vietoje tiltas nusileistų.
„Jei dabar nuspręstume investuoti į aikštelę, ateitų laikas, kai ją reikėtų griauti įrenginėjant užvažiavimus ir nuvažiavimus“, – aiškino pašnekovas.
Investicija neatsipirktų
Parodų rūmų direktorius apskritai neįžvelgia realių galimybių asfaltuoti aikštelę. Anot jo, tai būtų investicija, kuri niekuomet neatsipirktų. Net ir pasitelkus partnerius bei padarius ją mokamą, turto grąža būtų labai maža.
„Jei skaičiuotume vien tik mūsų užimtumą, tai neatsipirktų“, – konstatavo M. Rutkauskas.
Jis svarstė, kad nutiesus tiltą į Vingio parką, parodų rūmų aikštelėje automobilius galėtų statyti į vasaros renginius vykstantys žmonės. Tačiau tai labai blankus scenarijus.
Skelbiama, kad Vilniaus knygų mugė – didžiausias kultūros įvykis Lietuvoje ir vienas populiariausių renginių, kurį kasmet aplanko per 60 tūkst. žmonių.