„Volkswagen“ po skandalo jau mato šviesą tunelio gale, tačiau turės sumokėti dar milijardą

Vokietijos automobilių gamintoja „Volkswagen“ suplos dar vieną milžinišką sumą ir, atrodo, pamažu galės pamiršti skandalą dėl taršos rodmenų klastojimo.

Taršūs „Volkswagen“ dyzeliniai varikliai kompanijai kainavo brangiai.<br>„Scanpix“ nuotr.
Taršūs „Volkswagen“ dyzeliniai varikliai kompanijai kainavo brangiai.<br>„Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 15, 2017, 6:25 PM

San Fransisko (Kalifornija, JAV) federalinis teisėjas Charlesas Breyeris pranešė pritarsiantis „Volkswagen“ ir JAV valdžios 1,2 mlrd. JAV dolerių (1,1 mlrd. eurų) vertės susitarimui dėl paskutinių 80 tūkst. automobilių, patekusių į Vokietijos automobilių gamintojos sukeltą skandalą dėl taršos bandymų rezultatų klastojimo.

Taip „Volkswagen“ visiškai priartėtų prie vadinamosios dyzelino istorijos pabaigos. Tiesa, tyrimai tęsiasi kai kuriose kitose valstybėse, ne tik JAV. Tačiau abejojama, ar kitur vokiečiai sulauks didžiulių baudų, kuriomis juos dosniai apdalijo amerikiečiai.

Šis skandalas kilo prieš beveik dvejus metus įmonei pripažinus, kad ji maždaug 11 milijonų dyzelinių automobilių buvo įrengusi specialią programinę įrangą, dėl kurios jos transporto priemonės atrodė ekologiškesnės, negu yra iš tikrųjų.

Amerikiečiai patikrino kone pusę milijono vokiškų automobilių, pagamintų 2009–2015 metais. Paaiškėjo, kad juose buvo sumontuota programinė įranga, rodanti gerokai mažesnius už tikruosius taršos rodiklius.

Dėl to 2015-aisiais teko atsistatydinti koncerno prezidentui Martinui Winterkornui, o vėliau „Volkswagen“ pripažino, kad tokia įranga galėjo būti sumontuota 11 mln. automobilių visame pasaulyje.

Daugelyje šalių šios mašinos buvo grąžintos į servisus ir nesklandumai jose pašalinti.

Tačiau griežtais aplinkosaugos standartais garsėjusioje Amerikoje vokiečiai taip lengvai nepraslydo.

Praėjusių metų spalį teismas patvirtino susitarimą dėl rekordinės 15 mlrd. JAV dolerių (13,8 mlrd. eurų) kompensacijos. Jis taikomas maždaug 480 tūkstančių „Volkswagen“ automobilių su 2 litrų dyzeliniu varikliu, kuriuose taip pat buvo įrengta programinė įranga, padėjusi klastoti taršos bandymų rezultatus.

Praėjusį mėnesį atskiroje baudžiamojoje byloje „Volkswagen“ dėl sukčiavimo buvo liepta sumokėti 2,8 mlrd. JAV dolerių (2,578 mlrd. eurų) baudą.

O dabar teisėjas Ch.Breyeris pareiškė, jog rengiasi išleisti potvarkį, kuriuo bus patvirtintas susitarimas, taikomas 2009–2016 metais pagamintiems automobiliams su 3 litrų dyzeliniu varikliu, įskaitant „Porsche“ ir „Audi“ markių transporto priemones.

Į susitarimą įtrauktas šių automobilių išpirkimas, remontas ir mokesčiai už išperkamosios nuomos nutraukimą, taip pat 225 mln. JAV dolerių (207 mln. eurų), kurie bus paskirti taršos mažinimo fondui.

Po tokio susitarimo bendra suma, kurią „Volkswagen“ dėl dyzelino skandalo turės sumokėti (arba jau sumokėjo) Šiaurės Amerikoje, padidės iki daugiau kaip 22 mlrd. JAV dolerių (20,26 mlrd. eurų).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.