Naujovė suglumino istorinių automobilių savininkus: automobiliai tapo šiukšlėmis?

Klasikiniai automobiliai ir motociklai, kol nebaigti remontuoti, prilyginti šiukšlėms?

Istorinių automobilių savininkus sutrikdė naujas Aplinkos ministro įsakymas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Istorinių automobilių savininkus sutrikdė naujas Aplinkos ministro įsakymas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Istorinių automobilių savininkus sutrikdė naujas Aplinkos ministro įsakymas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Istorinių automobilių savininkus sutrikdė naujas Aplinkos ministro įsakymas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Istorinių automobilių savininkus sutrikdė naujas Aplinkos ministro įsakymas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Istorinių automobilių savininkus sutrikdė naujas Aplinkos ministro įsakymas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Istorinių automobilių savininkus sutrikdė naujas Aplinkos ministro įsakymas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Istorinių automobilių savininkus sutrikdė naujas Aplinkos ministro įsakymas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Istorinių automobilių savininkus sutrikdė naujas Aplinkos ministro įsakymas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Istorinių automobilių savininkus sutrikdė naujas Aplinkos ministro įsakymas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Aug 24, 2017, 11:32 AM, atnaujinta Aug 24, 2017, 4:00 PM

Toks klausimas sutrikdė istorinių automobilių gerbėjų asociacijos "Retromobile" narius.

Pagal Aplinkos ministro Kęstučio Navicko rugpjūčio 2 dieną priimtą įsakymą numatyta, jog transporto priemonė pripažįstama eksploatuoti netinkama, jeigu jos remonto išlaidos yra lygios 75 procentams turto rinkos vertės iki eismo įvykio ar kitos žmogaus ar gamtos sukeltos nelaimės arba didesnės, išskyrus istorines motorines transporto priemones (2 priedo 5 punktas). 

Štai ši numatyta išlyga ir suglumino istorinės technikos gerbėjus, bei įstatymo vykdytojus. 

Restauratoriai nežino, ką daryti

Asociacijos „Retromobile“, Lietuvoje valdančios du istorinės technikos muziejus, prezidentas Ramūnas Kardelis teigia, jog numatyta išimtis istorinėms priemonėms sveikintina, tačiau yra vienas „bet“. 

Kaip automobiliui tapti istoriniu jei jis nesukomplektuotas ir asociacijos, turinčios teisę vertinti automobilį, nėra įvertintas?

Kaip aiškino R.Kardelis, Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie LR Susisiekimo ministerijos įsakyme Nr.2B-368 numatyta tvarka, jog transporto priemonė, prieš jai tampant istorine motorine transporto priemone turi būti įvertinta asociacijos. 

Asociacija tokią transporto priemonę gali vertinti tikslu ją pripažinti istorine motorine transporto priemone tik tuo atveju jei ji sukomplektuota ir parengta viešajam eismui. 

Tuo atveju, jei transporto priemonė nėra sukomplektuota (nesvarbu kokiu procentu), ji negali būti pripažįstama istorine motorine transporto priemone. Tokiu atveju, LR Aplinkos ministro įsakymu numatyta išimtis istorinėms motorinėms transporto priemonėms tampa beprasme ir sukelia didžiulius nepatogumus tokių transporto priemonių restauratoriams bei gerbėjams. 

R.Kardelis pažymėjo, jog istorinių transporto priemonių restauratoriai pastatyti prieš faktą - įsakymas priimtas rugpjūčio 2 dieną, įsigaliojo nuo rugpjūčio 4 dienos. 

Restauratoriai tikino, kad visi suplanuoti darbai, užsakymai, iš užsienio šalių atkeliaujančios istorinės transporto priemonės akimirksniu tampa bevertėmis, nes anot aplinkos ministro tai jau metalo laužas, kurio nebus galima įregistruoti ir nebus galima dalyvauti viešajame eisme.

Ne daiktas, bet ir ne atlieka?

Aplinkos ministerijos Atliekų departamento Atliekų projektų valdymo skyriaus vyr. specialistas Audrius Naktinis pripažino, kad su senovinių automobilių restauravimu problemų yra.

"Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymo taisyklių, patvirtintų LR aplinkos ministro 2003 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. 710 „Dėl Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymo taisyklių patvirtinimo“ 2 priedo 1 pastraipoje nurodyta, kad transporto priemonė pripažįstama eksploatuoti netinkama transporto priemone, jeigu atitinka bent vieną iš 7 kriterijų. 

5 kriterijus numato (nuo 2017-08-04)„Transporto priemonės remonto išlaidos yra lygios 75 procentams turto rinkos vertės iki eismo įvykio ar kitos žmogaus ar gamtos sukeltos nelaimės arba didesnės, išskyrus istorines motorines transporto priemones.“ 

Ankstesnė (pradinė) Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymo taisyklių 2 priedo 5 punkto redakcija, kuri buvo paskelbta 2016-11-25 ir kuri įsigaliojo nuo 2017-01-01, buvo tokia: „5. Sunkiai pažeistos pagrindinės transporto priemonės dalys ir būtinos remonto išlaidos viršija dabartinę jos vertę arba remontuoti ekonomiškai netikslinga, išskyrus istorines transporto priemones.“

Tad terminas dėl istorinių transporto priemonių (TP) buvo ne 2 dienos, o 7 mėnesiai, nes įvežamiems automobiliams įsakymo nuostatos praktiškai pradėtos taikyti nuo 2017-07-03.

Manome, kad dėl pilno aiškumo reikėtų Transporto priemonės pripažinimo istorine motorine transporto priemone tvarkos apraše nustatyti terminą, per kurį nesukomplektuotas istorinis automobilis turi būti sukomplektuotas ir pripažįstamas istorine TP. 

Taip pat reikėtų nustatyti nesukomplektuotos istorinės motorinės transporto priemonės sąvoką ar praplėsti istorinės motorinės transporto priemonės sąvoką.

Bet kuriuo atveju reikėtų vadovautis Atliekų tvarkymo įstatymo nuostata, kad atliekos – medžiaga ar daiktas, kurių turėtojas atsikrato, ketina ar privalo atsikratyti", - aiškino jis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.