Frankfurto automobilių paroda stebina naujomis technologijomis ir kainomis

 

Naujasis „Audi A8“ kai kuriuose ruožuose galės išsiversti be vairuotojo.<br>„Scanpix“ nuotr.
Naujasis „Audi A8“ kai kuriuose ruožuose galės išsiversti be vairuotojo.<br>„Scanpix“ nuotr.
Savo šalies gamintojų neaplenkė ir Vokietijos kanclerė A.Merkel, įsėdusi į koncepcinį autonominį „Audi Aicon“ .
Savo šalies gamintojų neaplenkė ir Vokietijos kanclerė A.Merkel, įsėdusi į koncepcinį autonominį „Audi Aicon“ .
Visureigio BMW X išvaizda jau sulaukė kritikos dėl didžiulių grotelių.
Visureigio BMW X išvaizda jau sulaukė kritikos dėl didžiulių grotelių.
Sportinis „Mercedes“ automobilis „Project One“ kainuos net 2,3 mln. eurų.
Sportinis „Mercedes“ automobilis „Project One“ kainuos net 2,3 mln. eurų.
Įdomu, ar koncepcinis dvivietis „Smart EQ“ kada nors pasirodys gatvėse?
Įdomu, ar koncepcinis dvivietis „Smart EQ“ kada nors pasirodys gatvėse?
Daugiau nuotraukų (5)

Ilona Steponėnė, LR korespondentė

Sep 17, 2017, 10:33 PM, atnaujinta Sep 18, 2017, 12:08 AM

Vokietijos finansų centru vadinamą Frankfurtą šią savaitę užplūdo automobilių gerbėjai. Tik vidutiniam klientui įperkamų naujų mašinų čia nėra daug.

Tradicinė tarptautinė Frankfurto automobilių paroda šiais metais išsiskiria naujausių technologijų gausa.

Dar vienas svarbus jos bruožas – automobilių kainos. Mat pigesnių modelių čia sunku aptikti, nes viską nustelbia prabangūs.

Gatvėms skirtas bolidas

Kaip ir galima tikėtis, Frankfurte labiausiai matomi vokiškų automobilių gamintojai. Visa garsioji trijulė – BMW, „Audi“ ir „Mercedes-Benz“ – kuklumu tikrai nepasižymėjo.

Antai sportinių automobilių padalinys „Mercedes-AMG“ pristatė 1000 arklio galių turintį ir net penkiais varikliais varomą superautomobilį „Project One“.

Jo pagrindas – hibridinė sistema, kuri naudojama ir „Mercedes“ „Formulės 1“ ekipos boliduose. Ji sudaryta iš 1,6 litro darbo tūrio V6 variklio, kuris gali suktis net iki 11 tūkst. apsisukimų per minutę, bei elektrinio variklio. Abu jie 670 arklio galių perduoda į galinius automobilio ratus.

Vienas elektrinis variklis įmontuotas tarp dviejų padalintos turbinos pusių, o dar du – ant priekinės automobilio ašies. Todėl „Project One“ iki 200 km/val. įsibėgėja mažiau nei per 6 sekundes ir pasiekia didžiausią 348 km/val. greitį.

Šių modelių bus pagaminta vos 275, o kiekvienas kainuos net 2,3 mln. eurų. Nepaisant stulbinamos kainos, visi superautomobiliai jau užsakyti.

Nebereikės vairuotojo

„Audi“ pristatė šiek tiek žemiškesnę naujieną – anksčiau tik išrinktųjų ratui parodytą A8, kuris taps pirmuoju modeliu, galinčiu legaliai važiuoti bendro naudojimo keliais pats.

Sistema perims automobilio valdymą iki 60 km per val. judančiame sraute keliuose, kuriuose priešpriešinis eismas atskirtas atitvaru. Vairuotojui tereikės būti pasirengusiam po perspėjimo per 10 sekundžių perimti valdymą į savo rankas.

Automobilyje taip pat panaudota gausybė naujų technologinių sprendimų, susijusių su saugumu, junglumu bei duomenų perdavimu. Be abejonės, nepamiršta ir prabangos – „Audi A8“ turi netgi specialų įrenginį, masažuojantį keleivio pėdas.

Dar daugiau dėmesio prabangai skyrė BMW, pristačiusi didžiulį visureigį X7. Kol kas jis laikomas tik koncepciniu, tačiau gamintojas jau seniai buvo užsiminęs apie ketinimus išleisti dar didesnį visureigį nei X5.

Tiesa, šis modelis automobilių gerbėjų vertinamas įvairiai. Kritikos dėl neproporcingos visureigio išvaizdos kliuvo dizaineriams, priekyje įmontavusiems milžiniškas aušinimo groteles ir neįprastai siaurus žibintus.

Daug gamintojų neatvyko

Akivaizdu, kad Frankfurte gamintojams svarbiausios yra technologijos. Aštuntosios kartos „Rolls-Royce Phantom“ ir naujasis „Bentley Continental GT“ yra bene vienintelės klasikinės prabangos srities naujienos.

Italijos „Ferrari“ šįkart pristatė palyginti kuklų modelį – kasdien važinėti skirtą dvivietį kabrioletą kietu stogu „Portofino“, pakeisiantį „California“.

3,8 litro darbo tūrio, V8 formos ir 591 arklio galios varikliu varoma mašina kainuos „tik“ nuo 176 tūkstančių eurų – gana kukliai kaip „Ferrari“.

Užtat kai kurie masiškai naudoti skirtų modelių gamintojai Frankfurte išvis nepasirodė. Savo ekspozicijų neatvežė „Peugeot“, „Fiat“, „Alfa Romeo“, „Jeep“, „Nissan“, „Infiniti“, „Mitsubishi“ ir „Volvo“.

Automobilių kūrėjai neslepia, kad parodoms išleidžiami pinigai atsiperka vis menkiau. Nors Frankfurte paprastai būna apie milijoną lankytojų, gamintojų išlaidos siekia septynženkles sumas. Todėl kartais juos paprasčiau ir pigiau pristatyti nebe fiziškai, o pasinaudojus šiuolaikinėmis technologijomis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.