Juos tenka saugoti iki teismo sprendimo. Nusprendus konfiskuoti, automobiliai parduodami. Girtų vairuotojų mašinos biudžetą jau papildė 800 tūkstančiais eurų.
Aikštelės pilnos
Kauno policijos saugojimo aikštelė pilna automobilių. Tiek prabangių tiek paprastesnių – iš viso čia 200 vietų, didžiąją dalį jų užima neblaivių vairuotojų automobiliai. Vien dabar pasižvalgius galima rasti vos 15 laisvų vietų.
Kauno policija turi vieną nuosavą aikštelę, dar keturias nuomojasi. Vietos pradėjo trūkti 2017 metais ėmus taikyti baudžiamąją atsakomybę, kai vairuotojams nustatomas didesnis nei pusantros promilės girtumas.
Tokiais atvejais automobiliai yra sulaikomi, o po to teismo sprendimu konfiskuojami.
Kauno kelių policijos tarnybos viršininkas Vigintas Lukošius pasakojo, kad šiltuoju metu sulaikytais automobiliais buvo užtverti net pravažiavimai.
„Kaip matot, dabar sustatyti visi tvarkingai, turim keletą laisvų vietų, bet buvo vasaros laikotarpis, kai buvo labai daug sulaikytų automobilių. Atidavimas buvo lėtesnis, tai automobiliai buvo sustatyti ir pravažiavimuose“, – tvirtino jis.
Susigrąžinti automobilį sunku, bet įmanoma
Teismams kasdien perduodama beveik po 10 bylų, kur teisiamųjų suole atsiduria girti vairuotojai. Per visus metus tokių bylų gauta net 3483. Iš jų Vilniuje bei Vilniaus rajone – 632, Kaune bei jo rajone – 420.
Teisėjas Audrius Meilutis tvirtino, kad tokiose bylose dažniausiai laimi valstybė ir automobiliai būna konfiskuojami. Girtiems vairuotojams „išsukti“ savo transporto priemonę labai sudėtinga, nors įmanoma.
„Laikomasi proporcingumo principo – jei ji yra didelės vertės arba reikalinga gyvybiniams poreikiams tenkinti, tada teismas turi teisę nuspręsti, ar tai proporcinga ir adekvati priemonė taikyti turto prievartavimą“, – aiškino A.Meilutis.
Antstolės Sonatos Vaicekauskienės teigimu, per praėjusius metus konfiskuota net dvigubai daugiau automobilių. Iš minėtų beveik 3,5 tūkst. bylų net 3 tūkst. atvejų buvo pritaikytas automobilio konfiskavimas, 1,9 tūkst. iš šių konfiskacijų yra tebevykdomos.
Kainos juokingos
Teismui konfiskavus neblaivių vairuotojų automobilius jų realizavimu rūpinasi Valstybinė mokesčių inspekcija. Praėjusiais metais pardavus apie 2000 automobilių, biudžetą papildė 800 tūkstančių eurų.
Tai reiškia, kad vidutiniškai vienas automobilis parduodamas vos už 400 eurų. Tiesa, jie neretai būna apdaužyti, be techninės apžiūros ar neprižiūrėti.
Pats brangiausias parduotas konfiskuotas automobilis – BMW, kainavęs 12 tūkst. eurų. VMI departamento direktorė Irina Gavrilova pastebėjo, kad konfiskuojamos transporto priemonės pasikeitė.
Anksčiau brangiausi būdavo sunkvežimiai ar vilkikai, bet nuo praėjusių metų pakoregavus konfiskavimo tvarką jie grąžinami neblaivaus vairuotojo darbdaviui, todėl brangiausi konfiskuoti modeliai – įvairūs prabangūs automobiliai, kaip BMW, „Mercedes-Benz“ ar „Volvo“.
Pareigūnai praėjusiais metais sugavo per 9 tūkstančius neblaivių vairuotojų. Dėl jų kaltės Lietuvos keliuose žuvo 14 žmonių.