Lazdynų, Karoliniškių ir Viršuliškių rajonus skiriantis itin judrus šešių eismo juostų Laisvės prospektas taps saugesnis tiek dviratininkams, tiek pėstiesiems. Naujoji perėja – 43 m ilgio ir 4 m pločio.
Sostinės savivaldybės teigimu, požeminė perėja įrengta vos per pusę metų, savivaldybei pasitelkus privačias lėšas. UAB „Lidl Lietuva“ perėjos įrengimui skyrė daugiau kaip 291 tūkst. Eur, tiek pat lėšų skyrė ir Vilniaus savivaldybė.
Tiesa, vairuotojai pastebėjo, kad statybos šioje vietoje truko gerokai ilgiau.
„Itin judrų prospektą kasdien kerta skubantys vilniečiai, įrengus naują pėsčiųjų požeminę perėją susisiekimas tarp rajonų taps gerokai saugesniu. Be to, tai leis ir automobilių transportui judėti nestabdomai, sutrumpės kelionės laikas“ – sakė Vilniaus vicemeras Linas Kvedaravičius.
Naujoje požeminėje perėjoje įrengti du dengti įėjimai ir išėjimai į Laisvės prospektą, abiejose perėjos pusėse įrengti du žmonėms su negalia pritaikyti keltuvai, laiptai, apšvietimas, vandens nuotekų tinklai bei vaizdo stebėjimo kameros.
Iki tol tarp Lazdynų tilto ir T. Narbuto gatvės esanti antžeminė šviesoforais reguliuojama pėsčiųjų perėja buvo vienintelė galimybė pėstiesiems ir dviratininkams kirsti judrų Laisvės prospektą, kuriuo piko metu per valandą pravažiuoja daugiau kaip 3,5 tūkst. automobilių (per parą apie 17 tūkst. transporto priemonių).
Senoji antžeminė perėja bei šviesoforai bus panaikinti.
Tai jau antroji moderni požeminė perėja Vilniuje. Pernai rudenį sostinės savivaldybė atidarė panašią požeminę pėsčiųjų perėją po itin judriu Pilaitės prospektu ties Papilėnų gatve.