Sunkvežimio vairuotoją galiausiai nukovė vietos policija, tačiau kol tai pavyko padaryti vairuotojas apie du kilometrus važiavo zigzagais, pakeliui traiškydamas žmonės.
Išpuoliui 31-erių tunisietis Mohamedas Lahouaiejas Bouhlelas pasirinko Prancūzijoje pagamintą, pietinėje Europos dalyje labai populiarų „Renault Midlum“ sunkvežimį.
Išnaudojo sunkvežimio manevringumą
Greičiausiai žudikas sąmoningai išsirinko būtent šio modelio sunkvežimį. Sunkią ir itin manevringą transporto priemonę nukreipęs į minią vyras riedėjo zigzagais, stengdamasis suvažinėti kuo daugiau žmonių.
Be to, prancūzams šis modelis siejasi su jiems pagelbėjančiomis organizacijomis – „Midlum“ naudojami ir kaip ugniagesių-gelbėtojų automobiliai.
2000 metais pristatytas nuo 7,5 iki 18 tonų keliamąją galią turintis modelis buvo skirtas krovinių transportavimui mieste ir trumpais vidiniais maršrutais.
Dažniausiai naudojami be priekabų tokie sunkvežimiai nėra patys didžiausi, tačiau mieste didžiulis privalumas yra nedidelis jų apsisukimo spindulys.
„Midlum“ atveju jis sudaro vos 6,47 metro, taigi nepaisant savo gabaritų jis yra labai manevringas. Šią sunkvežimio savybę užpuolikas ir panaudojo prieš šventėje susirinkusius žmones.
Sunkvežimio ratus suko 5 arba 7 litrų darbinio tūrio dyzelinis variklis, kurio galia siekė nuo 190 iki 280 AG.
Natūralu, kad sunkvežimiui gerokais svarbesnis sukimo momento rodiklis, o prancūziškų motorų atveju, jis buvo pakankamai solidus – nuo 680 iki 1050 Nm. Dėl to žudikas galėjo staigiai pagreitėti ir su didele jėga trenktis į žmones.
Šie sunkvežimiai buvo tikras prancūzų pasididžiavimas – per pirmuosius 10 metų buvo „Renault“ kasment pavykdavo parduoti maždaug 10 tūkst. „Midlum“. 2013 metais jį pakeitė modernesnis „Renault Trucks D“ sunkvežimis.
Pasinaudojo efektyvia technika
Prancūzų gamintojas siūlė 75 skirtingas šio miesto sunkvežimio versijas.
Gimtojoje šalyje taip pat artimiausiose rinkose iki šiol dažnai sutinkami net tik krovininiai „Midlum“, bet ir šiukšliavežiai, kelininkų mašinos, netgi ugniagesių transporto priemonės.
Ratų bazės diapazonas skirtingoms versijoms – nuo 3,07 iki 6,8 m. Kaip visi šiuolaikiniai sunkvežimiai „Midlum“ taip pat turi pneumatinę galinę pakabą, kurios aukščio pokyčio diapazonas yra 175 mm.
Jame įrengta elektronikos valdoma stabdžių sistema, kuri neleidžia užblokuoti galinių ratų važiuojant šlapia danga. Diskiniai visų versijų stabdžiai suteikia iki 7 metrų per sekundę kvadratu stabdymo pagreitį.
Taip pat ji išlaiko sunkvežimio stabilumą avarinio stabdymo metu ir valdo priekabos stabdžius.
Efektyvūs stabdžiai leido užpuolikui vinguriuojant po atvirą plotą neprarasti sunkvežimio kontrolės. Sprendžiant pagal įveiktą atstumą, žudikui pavyko laikytis savo suplanuoto mirties maršruto iki pat kol jį sustabdė pareigūnų šūviai.