Brangų namelį ant ratų įsigijęs vyras pateko į nepavydėtiną padėtį

33 tūkst. eurų už praėjusiais metais pagamintą namelį ant ratų sumokėjęs vilnietis verslininkas Algirdas Malevskis dabar nežino, ką daryti su brangiu pirkiniu. Lietuvoje jo registruoti ir naudoti negali, o parduoti Rusijoje trukdo šioje šalyje įsigalioję sunkiai įgyvendinami reikalavimai.

Įsigijęs šiek tiek aplamdytą naują „Dethleffs T6717“ kemperį verslininkas jį suremontavo, tačiau registruoti iki šiol negali.<br>A. Malevskio nuotr.
Įsigijęs šiek tiek aplamdytą naują „Dethleffs T6717“ kemperį verslininkas jį suremontavo, tačiau registruoti iki šiol negali.<br>A. Malevskio nuotr.
Įsigijęs šiek tiek aplamdytą naują „Dethleffs T6717“ kemperį verslininkas jį suremontavo, tačiau registruoti negali.<br>Ekrano nuotr.
Įsigijęs šiek tiek aplamdytą naują „Dethleffs T6717“ kemperį verslininkas jį suremontavo, tačiau registruoti negali.<br>Ekrano nuotr.
Vokiškas „Dethleffs“ kemperio atitikties sertifikatas.<br>A. Malevskio nuotr.
Vokiškas „Dethleffs“ kemperio atitikties sertifikatas.<br>A. Malevskio nuotr.
Itališkas kemperio donoro– „Fiat Ducato“ platformos – atitikties sertifikatas.<br>A. Malevskio nuotr.
Itališkas kemperio donoro– „Fiat Ducato“ platformos – atitikties sertifikatas.<br>A. Malevskio nuotr.
Vokiškas „Dethleffs“ kemperio atitikties sertifikatas.<br>A. Malevskio nuotr.
Vokiškas „Dethleffs“ kemperio atitikties sertifikatas.<br>A. Malevskio nuotr.
Itališkas kemperio donoro– „Fiat Ducato“ platformos – atitikties sertifikatas.<br>A. Malevskio nuotr.
Itališkas kemperio donoro– „Fiat Ducato“ platformos – atitikties sertifikatas.<br>A. Malevskio nuotr.
Įsigijęs šiek tiek aplamdytą naują „Dethleffs T6717“ kemperį verslininkas jį suremontavo, tačiau registruoti negali.<br>A. Malevskio nuotr.
Įsigijęs šiek tiek aplamdytą naują „Dethleffs T6717“ kemperį verslininkas jį suremontavo, tačiau registruoti negali.<br>A. Malevskio nuotr.
Įsigijęs šiek tiek aplamdytą naują „Dethleffs T6717“ kemperį verslininkas jį suremontavo, tačiau registruoti negali.<br>A. Malevskio nuotr.
Įsigijęs šiek tiek aplamdytą naują „Dethleffs T6717“ kemperį verslininkas jį suremontavo, tačiau registruoti negali.<br>A. Malevskio nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

Apr 18, 2017, 6:10 AM, atnaujinta Apr 21, 2017, 6:50 PM

Vyras pasakojo nestandartinę transporto priemonę įsigijęs Lenkijoje. Ji buvo surinkta 2016 metais, tačiau iki šiol neregistruota ir iš viso nuvažiavusi vos 30 kilometrų.

Atsirasdavo vis naujos kliūtys

A. Malevskis stebėjosi, kad bandant registruoti automobilį, Valstybinė kelių transporto inspekcija (VKTI) jam pateikdavo vis naujų priežasčių, kodėl to padaryti neįmanoma.

„Kiekvieną kartą atsimušu kaip į sieną. Klausiau pažįstamų, kurie dirba transporto srityje, ką man daryti, tačiau jie mane įspėjo – net nebandyk“, – liūdnai komentavo jis.

Verslininkas negalėjo patikėti, kad neįmanoma registruoti įsigyto „Dethleffs T6717“ namelio ant ratų.

Automobilis sukonstruotas ant 2015 metų „Fiat Ducato“ važiuoklės ir varomas dyzelinio variklio, kuris atitinka „Euro 5“ emisijos standartą.

Mašiną vilniečiui pardavė lenkas, kuris savo ruožtu ją įsigijo Prancūzijoje.

Pašnekovas pasakojo, kad nesklandumai prasidėjo nuo „Regitros“. Valstybės įmonės sistema parodė kodą draudžiantį registruoti automobilį ir vilniečiui teko keliauti į VKTI. Ten jam iš pradžių buvo pasakyta, kad sumontuotas netinkamas galinis tiltas.

„Klausiu: „O kas su tuo tiltu negerai?“ Gaunu atsakymą, kad štai dokumentuose vienaip, o turi būti kitaip. Įrodinėjau, kad pastiprintas tiltas yra tik privalumas“, – prisiminė A. Malevskis.

Situaciją laiko absurdiška

Galop tilto problema buvo išspręsta, tačiau iškilo nauja – namelyje ant ratų sumontuotas variklis atitinka tik „Euro 5“ emisijos standartą.

Varydamas transporto priemonę į techninę apžiūrą A. Malevskis specialistų pasiteiravo, kuo skiriasi „Euro 5“ emisijos standartas nuo „Euro 6“, tačiau konkretaus atsakymo nesulaukė.

Techninių apžiūrų stoties darbuotojai sakė, kad skirtumų beveik nėra, tačiau šiuo metu galioja naujesnis standartas.

„Aš jiems sakau, kad dar įvežami automobiliai, kuriems tik galioja tik „Euro 3“ standartas. O čia naujos mašinos neregistruoja“, – stebėjosi verslininkas.

Galiausiai verslininkas kreipėsi į „Dethleffs“ atstovus Lietuvoje, kurie pažadėjo tai išspręsti. Tačiau jiems lankantis VKTI pastarosios atstovai įvardino dar vieną problemą – esą kondicionierius užpildytas netinkamu skysčiu.

„Visa šita istorija – kažkoks absurdas. Kam pasakojo, visi tik traukia pečiais ir juokiasi, kad taip gali nutikti tik Lietuvoje“, – apibendrino A. Malevskis.

Praradęs viltį, kad pavyks namelį ant ratų registruoti Lietuvoje, verslininkas pradėjo svarstyti apie galimybę jį parduoti rusams, tačiau čia iškilo nauja problema.

Nuo šių metų pradžios visi į Rusiją įvežami automobiliai privalo turėti automatinę pagalbos iškvietimo įrangą, o „Dethleffs“ jos nėra.

Iškėlė tris sąlygas

Lrytas.lt pasiteiravo VKTI, ar verslininkas turi galimybę registruoti nemenką pinigų sumą kainavusį namelį ant ratų. Sprendžiant iš gauto atsakymo, tai padaryti įmanoma, tačiau verslininkui teks pasistengti.

Visų pirma, nors A. Malevskis turi „Fiat“ ir „Dethleffs“ atitikties liudijimus, prie namelio ant ratų gamybos prisidėjo ir trečia kompanija „Al-Ko“. Taigi reikalingas dar vienas sertifikatas, kuris inspekcijai nebuvo pateiktas.

Antra, kadangi automobilis neatitinka šiuo metu Europos Sąjungoje naujoms transporto priemonėms galiojančių ekologinių reikalavimų, verslininkas turėtų kreiptis į „Dethleffs“ gamintoją ar jo atstovą, idant šis pateiktų inspekcijai adresuotą prašymą taikyti išimtį dėl ekologinių reikalavimų.

Prašymo turinys nedetalizuojamas, tačiau jei jis būtų patvirtintas, namelio ant ratų registravimui Lietuvoje verslininkas turėtų laiko iki 2018 metų kovo pirmos dienos.

Na, ir galiausiai VKTI atstovai pažymėjo, kad nors „Dethleffs“ turi sertifikatą, tačiau namelį ant ratų pagamino į sertifikavimo dokumentus neįtraukto „Fiat“ pagrindu.

Inspekcija nėra gavusi informacijos iš sertifikavimą atlikusios Vokietijos tipo patvirtinimo institucijos apie leidimus naudoti kitokias bazines transporto priemones, nei tai numatyta oficialioje dokumentacijoje.

Todėl šiuo atveju reikia kreiptis į patį „Dethleffs“ gamintoją, kad šis inicijuotų sertifikavimo dokumentų keitimą.

Istorija dar tęsiasi

VKTI informacinių technologijų ir dokumentų valdymo skyriaus patarėja Daiva Vilkelytė pabrėžė, kad norint registruoti namelį ant ratų būtina išpildyti visus tris reikalavimus.

Tačiau ir tuomet sėkmė nėra garantuota, nes išnagrinėjus trūkstamą trečią atitikties sertifikatą, išvada gali keistis.

„Trūkstamame dokumente gali būti informacija apie tai, ko dar reikia registravimui“, – sakė ji.

A. Malevskis gautus reikalavimus perdavė „Dethleffs“ atstovams Lietuvoje. Verslininkas sako neketinantis pasiduoti.

„Kovosiu iki galio, dabar netgi jaučiu sportinį azartą“, – juokavo jis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.