„Kia“ parodė, kokio modelio galima netrukus sulaukti

Balandžio 8 d. Seule prasidėjusioje automobilių parodoje „Kia Motors“ pristatė savo naujausią koncepcinį modelį „Novo“.

„Kia“ pristatė koncepciją, kaip gali atrodyti naujausias gamintojo modelis.<br>Gamintojo nuotr.
„Kia“ pristatė koncepciją, kaip gali atrodyti naujausias gamintojo modelis.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Apr 8, 2015, 12:48 PM, atnaujinta Jan 7, 2018, 7:59 AM

Kupė dvasia, ryškiu, tačiau minimalizmu alsuojančiu dizainu bei vairuotojo patogumui pritaikytu salonu pasižymintis „Kia Novo“ atstovauja naujajai šio automobilių gamintojo kompaktinių automobilių kartai.

Naujojo modelio vardas yra „pasiskolintas“ iš lotyniško žodžio „novatus“, kuris reiškia „atnaujintas, gaivus“.

Gamintojo teigimu, kuriant „Kia Novo“ buvo galvojama apie modernų miesto eismą, streso kupinus darbus ir preciziškai tikslias dienotvarkes. „Kia“ dizainerių teigimu, „Novo“ simbolizuoja kažką nauja bei sukuria raminančią „gaivią“ aplinką, kurioje vairuotojas tiesiog atsigauna.

Žodis „novatus" taip pat atitinka anglišką žodį „innovation“, kuris sufleruoja, jog koncepcinis „Novo“ pasižymi inovatyviu stiliumi ir aukščiausiomis technologijomis.

Naujojo modelio įkvėpimo šaltinis – klasikinis, tradicijomis pasižymintis dizainas, kurį kūrėjai papildė XXI-ojo amžiaus moderniausiomis technologijomis. Kūrėjų užmojų rezultatas – ryškus ir dinamiškas kėbulo dizainas bei modernus variklis.

Dramatiškas eksterjero dizainas

Korėjoje įsikūrusiame „Kia“ dizaino centre „Namyang“ gimęs koncepcinis modelis buvo kuriamas ant specialiai adaptuotos „Cerato“ („Forte“) modelio platformos. Jis pasižymi kupė modeliams būdingu siluetu ir puikiai atpažįstamu „Kia“ stiliumi.

Trumpesnis priekis, ilgesnė galinė dalis bei „nukirsta“ stogo linija sukuria sportiško ir atletiško automobilio įvaizdį.

Glotnus, geometrinis dizainas subtiliai papildytas griežtomis bei ryžtingomis linijomis ir formomis.

„Kia“ skiriamuoju ženklu tapusios sportiškosios „tigro nosies“ grotelės yra platesnės ir gilesnės. Modelio išskirtinumą pabrėžia ir nauji siauri lazerio technologijomis pagrįsti žibintai. Žemi ir platūs oro aptakai „priglaudžia“ papildomus lazerinius žibintus, kurie tarsi „įrėmina“ „Novo“ veidą, išryškina jo platų profilį bei apšvietimo sprendimus.

Didelių priekinių ratų arkų kontūras nepastebimai susilieja su šoninėmis linijomis, kurios tęsiasi iki galinių lazerinių žibintų. Žvelgiant į automobilio galą, matosi iškilios linijos bei žemi trikampio formos išmetamieji vamzdžiai.

Platesnės modelio linijos ne tik pabrėžia jo sportiškumą bet ir užtikrina stabilumą kelyje bei itin gerą aerodinaminį efektyvumą.

Kiti dizaino akcentai – griežtos durų linijos, slenksčiai, ir aliuminio oro paėmimo angos, į priešingą pusę atsidarančios galinės durys, plonos iššokančios durų rankenėlės ir šoniniai aliuminio veidrodėliai.

Unikalaus dizaino aliuminio ratlankiai pasižymi dviejų spalvų – anglies pluošto ir sidabro – apdaila.

Vairuotojo patogumui pritaikytas interjeras

Minimalistinis interjero dizainas neblaško vairuotojo dėmesio, o keleiviai gali mėgautis patogumu ir didžiule erdve.

Ilgas ir platus prietaisų skydelis, kurio griežtas linijas paryškina odos ir aliuminio elementai, sumontuotas tiesiai priešais vairuotoją. Visą reikalingą informaciją vairuotojui rodo kompaktiškas 3D ekranas, o šalia įmontuota lietimui jautrus prietaisų skydelis leidžia valdyti daugybę funkcijų neatitraukiant akių nuo kelio.

Jame integruotas pirštų atspaudų skeneris automatiškai įjungia nustatymus, kuriuos yra pasirinkęs vairuotojas. Pavyzdžiui, perjungia mėgstamą muziką, parenka vairuotojui patinkantį garsą ir parodo jam aktualią informaciją.

Paprastumu ir tvarka pasižyminčios dizaino tendencijos neaplenkia nei prietaisų skydelio, nei centrinės konsolės. Keturios tamsiai rudos odos sportinės sėdynės suteikia interjerui paprastumo, o sėdynėse integruoti saugos diržai pasirūpina, kad salone būtų kuo mažiau „netvarkos“.

Naujas variklis ir pavarų dėžė

Dinamišką „Novo“ išvaizdą pateisina naujausias „Kia“ variklis, sukurtas naudojant aukščiausias technologijas.

1,6 litrų „Kappa“ benzininis variklis su turbina ir tiesioginio įpurškimo sistema (T-GDI) suka priekinius ratus ir puikiai dera su gamintojo septynių pavarų DCT transmisija. Bendro šių dviejų komponentų darbo rezultatas – sportiškumas, dinamiškumas ir neįtikėtinas ekonomiškumas.

Naujojo „Kia Novo“ inovatyvumą demonstruoja ir unikalios modernios „prisitaikančios“ kintamo profilio padangos, kurios dėl specialios formos geriau saugo padangas nuo perkaitimo arba, prireikus, geriau išstumia vandenį, garantuodamos geresnį sukibimą.

20 colių padangų išskirtinis bruožas – du ploni kontaktiniai taškai ant išorinio krašto. Dėl jų padangos pasižymi žemesniu pasipriešinimu riedėjimui, mažesniu triukšmo lygiu bei geresniu stabilumu posūkiuose.

Kol kas „Kia“ neplanuoja pradėti serijinės šio koncepcinio modelio gamybos. Vis dėlto kompanijos istorija rodo, kad koncepciniai modeliai dažniausiai būna labai panašūs į kitus, vėliau pasirodančius prekyboje modelius.

„Kia Novo“ – taip pat ryški užuomina apie būsimą šio gamintojo kompaktinių automobilių gamą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.