Savo planus abu japonų automobilių gamintojai įprasmino ilgalaikėje sutartyje, kurios pagrindu bus suburtas komitetas, sieksiantis išnaudoti abiejų kompanijų turimus resursus bei sinergiją.
Pažymėdamas šį reikšmingą žingsnį, „Toyota“ prezidentas Akio Toyoda teigė: „Skyactiv“ technologijos ir „Kodo“ („Judėjimo sielos“) dizaino kalba įrodo, kad „Mazda“ visada siekia žengti į ateitį sugebėdama neatitrūkti nuo savo šaknų.
Aš džiaugiuosi, kad mūsų kompanijos gali pasidalinti nuolatinio tobulėjimo vizija ir dirbti kartu kuriant dar geresnius automobilius.“
Mazda“ prezidentas Masamichi Kogai tvirtino: „Toyota“ yra ta bendrovė, kuri įrodė turinti ryžto ir drąsos veikti visos industrijos ateities vardan, nepamirštant aplinkosaugos problemų.
Aš gerbiu „Toyota“ siekį nuolat tobulėti, išnaudojant pažangiausius sprendimus. „Mazda“ ir „Toyota“ mąsto vienodai, kai kalbame apie pagarbą savo šaknims bei tradicijoms abiejose korporacijose.“
Tiek „Mazda“, tiek „Toyota“ pripažino, kad „Mazda“ korporatyvinė filosofija teikti vairuojantiems žmonėms džiaugsmą ir „Toyota“ siekis nuolat tobulinti savo automobilius bei tvaraus augimo tikslas yra geras pagrindas bendradarbiavimui.
Tiesa, apie konkrečius projektus kol kas nepranešama.
Tai nėra pirmas kartas, kai „Toyota“ ir „Mazda“ korporacijos bendradarbiauja tarpusavyje. Praeityje „Toyota“ licencijavo savo hibridines technologijas „Mazda“ korporacijai bei atskleidė kompaktiškų automobilių gamybos paslaptis „Mazda“ gamykloje, Meksikoje.
Naujoji ilgalaikė partnerystė bus gerokai svaresnė nei tradicinis bendradarbiavimas tarp automobilių gamintojų. Bus siekiama sukurti naują vertybių sistemą, kurią įkūnys abiejų bendrovių kuriami automobiliai.
Japonijos automobilių koncernas „Mazda Motor Corporation“ savo veiklą pradėjo kaip kukli „Toyo Cork Kogyo Co. Ltd.“ bendrovė 1920 metais.
Pirmąją transporto priemonę pagamino 1931 metais – tai buvo triratis prekių išvežiojimui skirtas motociklas.
Pirmąjį automobilį „Mazda“ pagamino 1960-aisiais. 1967 metais pradėjo pirmojo automobilio su rotoriniu varikliu gamybą.
Šiuo metu gamina lengvuosius ir komercinius automobilius bei jų komponentus trijose gamyklose Japonijoje, taip pat JAV, Kinijoje, Taivane, Tailande, Filipinuose, Zimbabvėje, Pietų Afrikos Respublikoje, Ekvadore ir Kolumbijoje. Koncerne dirba daugiau nei 38 tūkst. žmonių, jo pardavimai viršija 77 mlrd. litų.