„Volkswagen“ teismas skyrė 10 mlrd. išlaidų, vokiečiai traukiasi iš WRC

Nors „Volkswagen“ pardavimai daugelyje rinkų auga, to vis tiek neužtenka kompensuoti nuostolius, kuriuos koncernas patyrė ir dar patirs pagal reikalavimus perdarydamas automobilius ir mokėdamas didžiules baudas.

„Volkswagen“ ralio komanda traukiasi iš pasaulio čempionato, kuriame dominavo pastaruosius ketveris metus.<br>AFP/ „Scanpix“ nuotr.
„Volkswagen“ ralio komanda traukiasi iš pasaulio čempionato, kuriame dominavo pastaruosius ketveris metus.<br>AFP/ „Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Nov 2, 2016, 4:32 PM, atnaujinta May 9, 2017, 5:58 PM

Lapkričio 1-ąją JAV Federalinė prekybos komisija pranešė, kad San Fransisko federalinis apylinkės teismas pasirašė 10 mlrd. JAV dolerių vertės susitarimą, pagal kurį „Volkswagen“ išmokės 500 tūkst. „Volkswagen“ ir „Audi“ pirkėjų 12,5–44 tūkst. JAV dolerių siekiančias kompensacijas už automobilius, kuriuose buvo sumontuota taršos rodiklių klastojimo įranga.

Apie tai, kad vokiečiams galiausiai vis tiek reikės ko nors atsisakyti, rinkos ekspertai kalbėjo jau seniai. 

Didžiausiu „Volkswagen“ praradimu tapo įmonės automobilių sporto veikla – gamykla pranešė, kad po 2016 metų sezono koncernas pasitrauks iš pasaulio ralio čempionato (WRC).

Tai nuliūdino ne vieną automobilių sporto aistruolį.

Kaip rašo autosport.com, galutinis sprendimas buvo priimtas antradienį Volfsburge vykusiame „Volkswagen“ valdybos narių susirinkime. Iki šiol buvo vilties, kad kompanija nuspręs likti dar vienam sezonui, nes naujas „Polo R WRC“ automobilis jau paruoštas. Tačiau dabar jau aišku, kad taip tikrai nenutiks.

Taigi nors po „dyzelgeito“ skandalo koncernui neteko parduoti kurios nors iš gamintojų, dalyvavimas didžiajame automobilių sporte nutraukiamas neapibrėžtam laikui.

Praėjusią savaitę apie pasitraukimą iš ilgų nuotolių lenktynių čempionato paskelbė „Audi“. Ši dukterinės „Volkswagen“ kompanijos komanda Le Mano 24 valandų lenktynėse buvo tikra žvaigždė.

„Audi“ Le Mano lenktynėse naudojo turbodyzelinius variklius nuo 2006-ųjų ir stipriai prisidėjo prie dyzelinių variklių populiarinimo lengvuosiuose automobiliuose.

Koncerno ralio komandos dominavimas buvo dar ryškesnis. Sebastienas Ogieras su kolegomis nuo 2013 metų sugebėjo iškovoti keturis čempionų titulus asmeninėje ir komandinėje įskaitoje. Per tuos ketverius metus „Volkswagen“ lenktynininkai net 43 etapuose užėmė pirmąsias vietas.

Šis vokiečių sprendimas reiškia, kad kitais metais WRC laukia nauja intriga. Pasikeitus techniniam reglamentui ralio bolidai taps kur kas greitesni, o „Hyundai“ ir privačioms kompanijoms automobilius ruošiantys „Ford“ inžinieriai turėtų imtis darbo su nauju užsidegimu.

Prie jų ateinančiais metais prisijungs po pertraukos grįžtančios „Citroen“ ir „Toyota“ gamintojų komandos.

O jei kažkas ieškos greitų lenktynininkų, šių metų čempionas S.Ogieras ir ne vieną etapą laimėję Jari Matti Latvala bei Andreas Mikkelsenas po šio sezono liks be darbo.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.