Į naująsias „Statyk ir važiuok" aikšteles – per spūstis

Akivaizdu, kad šią savaitę tris „Statyk ir važiuok“ aikšteles atidaręs sostinės meras Remigijus Šimašius gyvena miesto centre ir nežino, kas vyksta už jo ribų. Nes kitaip sunku paaiškinti, kodėl aikštelėms buvo parinktos visiškai nevykusios vietos.

Naujoje „Statyk ir važiuok“ aikštelėje Ukmergės gatvėje trečiadienį buvo vos trys automobiliai. Vienas jų – nevažiuojantis, o kitas – darbininkų.<br>T.Bauro nuotr.
Naujoje „Statyk ir važiuok“ aikštelėje Ukmergės gatvėje trečiadienį buvo vos trys automobiliai. Vienas jų – nevažiuojantis, o kitas – darbininkų.<br>T.Bauro nuotr.
 Trys aikštelės įrengtos ne miesto prieigose.
 Trys aikštelės įrengtos ne miesto prieigose.
Daugiau nuotraukų (2)

Arūnas Dumalakas, LR korespondentas

Aug 5, 2017, 11:53 AM

Pats išmėginęs naujovę – aikštelę „Statyk ir važiuok“ (angl. „Park & Ride“), meras R.Šimašius džiūgavo, kad jos neatsiejamos nuo modernaus miesto veido.

Pagrindinėse privažiavimo į centrinę miesto dalį arterijose kombinuotos kelionių jungties aikštelės atidarytos pirmadienį. Jose vairuotojai galės palikti savo automobilį ir kelionę tęsti miesto transportu. Taip esą bus mažinamos transporto grūstys.

Tačiau tokios aikštelės paprastai įrengiamos miesto prieigose, kad pastatęs mašiną visuomeniniu transportu galėtum greitai pasiekti norimą tikslą.

Vilniuje aikštelėms parinktos vietos, iki kurių dar pusvalandį turėsi irtis per grūstis.

Aikštelės dar neatrado

Aikštelė, kurią išbandė R.Šimašius, atidaryta Ukmergės g. 246, šalia prekybos centro „Senukai“. Tačiau bet kuris iš Avižienių, Tarandės ar Perkūnkiemio į darbą centre važiuojantis vilnietis pasakys, kad transporto grūstys rytais prasideda gerokai toliau, vos ne prie prekybos centro „Big“.

Tad norint pasiekti aikštelę ir joje palikti automobilį, teks dar 15–30 minučių praleisti spūstyse. Ar dar kils noras pasinaudoti „Statyk ir važiuok“ paslauga ir sėsti į dvokiantį aprūdijusį autobusą? Vargu.

Tai akivaizdžiai buvo matyti jau po poros dienų. „Statyk ir važiuok“ aikštelėje trečiadienio rytą buvo palikti vos trys automobiliai. Tiesa, vienas jų – be valstybinių numerių, tuščiomis padangomis. Jo nepavyko išvežti prieš atidarymą.

Kita mašina – kasimo darbus šalia aikštelės atlikusių darbininkų. Ir tiktai viena transporto priemonė buvo žmogaus, pasinaudojusio naujove.

Ketvirtadienį joje stovėjo vienas automobilis.

Kas kita, jeigu ši aikštelė būtų įrengta ties vakariniu aplinkkeliu ar net Avižieniais. Tada ji gal būtų naudinga. Bet ten neišplėtota miesto transporto sistema, reikėtų įrenginėti naują dangą, tvorą, o čia – tik pastatei užtvarus jau esančioje aikštelėje, ir darbas baigtas.

Kaip visada – greitai ir pigiai.

Pats įdiegė naują sistemą

Kitos naujos aikštelės adresas – V.Gerulaičio g. 1, prie „Siemens“ arenos.

Visi Kalvarijų gatve važiuojantys vilniečiai žino, kad didžiausios spūstys važiuojant centro link – būtent iki „Siemens“ arenos. Iki jos kelyje sugaištama daugiausia laiko. Po to – jau pusė bėdos. Kur tokios aikštelės logika?

Vilnietis Saulius Pranulis, gyvenantis Jeruzalėje, „Sostinei“ teigė, kad „Statyk ir važiuok“ sistema naudojasi jau keletą metų.

Jis porą kilometrų automobiliu atvažiuoja iki prekybos centro „Maxima“ Baltupiuose, jos aikštelėje nemokamai palieka automobilį, sėda į 1G autobusą ir net per didžiausias spūstis po 15 min. būna centre.

Kartais savo automobilį palieka prie „Rimi“ arba „Iki“ parduotuvių Jeruzalėje – jų aikštelėse vietos irgi netrūksta.

S.Pranulis gūžčioja pečiais – važiuoti per spūstis iki „Siemens“ arenos ir ten sėsti į autobusą nėra jokios logikos.

Pilaitė kamuojasi spūstyse

Trečia aikštelė – Sėlių g. 62, Žvėryne. Tai irgi visiška nesąmonė. Nejaugi valdžia negirdėjo apie rytines transporto grūstis Pilaitės prospekte ar T.Narbuto gatvėje?

Jose prasimurdžius vargu ar dar kils noras persėsti į autobusą ar troleibusą. Greičiau spausi į darbą automobiliu.

Trečiadienį baigiantis darbo dienai aikštelėje Žvėryne stovėjo vienas automobilis. Tačiau aplink ją mašinų buvo tiršta.

Troleibusai veš greičiau?

Laikinai savivaldybės įmonei „Susisiekimo paslaugos“ vadovaujantis Vaidotas Meškauskas mėgino ginti sumanymą. Esą pirmųjų aikštelių vietos pasirinktos neatsitiktinai, o įvertinus daugybę veiksnių. Be to, šios sistemos pranašumus bus galima pamatyti jau po pirmojo mėnesio.

„Statyk ir važiuok“ projekto aikštelių vietos pasirinktos neatsitiktinai – netoli aikštelių yra viešojo transporto stotelės, pro kurias viešasis transportas centro kryptimi piko metu važiuoja dažnai, kas kelias minutes.

Aikštelės įrengtos greta greitųjų autobusų maršrutų tinklo, kuriame numatyta A juostų plėtra. Todėl galima tikėtis greitų kelionių viešuoju transportu, nors jau ir dabar tam tikrose atkarpose viešasis transportas pirmauja prieš asmeninius automobilius“, – tikino V.Meškauskas.

Tačiau „Susisiekimo paslaugų“ laikinasis vadovas nutylėjo, kad neketinantys „Statyk ir važiuok“ paslauga naudotis vilniečiai, netekę trijų aikštelių, dar labiau užgrūs prekybos centrų aikšteles ir namų kiemus.

Tiesa, „Susisiekimo paslaugos“ pabrėžė, kad ne visose prekybos centrų aikštelėse galima nemokamai stovėti, o kai kuriose leidžiama tik kelias valandas.

„Be to, ne visi žino, kur galima rasti nemokamas aikšteles“, – pabrėžė „Susisiekimo paslaugų“ atstovai.

Bilietas – tiktai vienam

Naujovės šalininkai teigia, kad kiekvienas automobilio savininkas naudodamasis „Statyk ir važiuok“ paslauga per mėnesį sutaupys apie 30 eurų. Bet nelygu, kaip skaičiuosi. O gal tiek praras?

Taip, nebereikėtų mokėti automobilių stovėjimo rinkliavos už stovėjimą centre. Toliau naujovės sumanytojai aiškina, kad keliauti miesto transportu bus greičiau nei asmeniniu automobiliu ir visa tai – su vos du eurus kainuojančiu bilietu, kuris suteikia teisę neribotą skaičių kartų važiuoti Vilniaus miesto transportu iki tos pačios dienos pabaigos.

R.Šimašius pridūrė, kad „Statyk ir važiuok“ paslauga bus bent trečdaliu pigesnė, negu paliekant automobilį mokamoje aikštelėje centre. Tai tiesa tik tada, jeigu automobiliu iš užmiesčio atvažiavo vienas žmogus.

Jei atvyko šeima, kitiems jos nariams teks už miesto transporto bilietus mokėti papildomai.

Gal „Statyk ir važiuok“ paslauga patiks tiems, kurie per dieną daug keliauja miesto transportu. Juk visą dieną gali važinėtis už 2 eurus.

O jeigu visą dieną praleidi biure? Tada du 30 minučių bilietai po 65 centus bus pigiau.

O gudrauti įsigyjant 2 eurų dienos bilietą nepavyks. Mat „Statyk ir važiuok“ bilietas veiks tik jį susiejus su savo transporto priemone.

Jeigu perkate bilietą iš automatinės kasos, privalėsite įvesti savo automobilio valstybinį numerį. Jeigu įsigyjate bilietą naudodamasis mobiliąja programėle m.Ticket, teks taip pat užregistruoti savo automobilio valstybinį numerį.

Tik užregistravus automobilio numerį galima įsigyti ir naudotis „Statyk ir važiuok“ bilietu.

Į priekaištą, kad miesto transportas atgyvenęs ir nepasižymi patogumu, „Susisiekimo paslaugos“ atšauna, kad jau šį ar kitą mėnesį nauji vežėjai atveš pirmuosius naujus 100 autobusų.

O kitąmet į gatves išvažiuos dar 150 naujų autobusų, per dvejus metus bus įsigyta ir apie 40 naujų troleibusų. Tai gal atnaujinus miesto transportą ir reikėjo pradėti rūpintis „Statyk ir važiuok“ aikštelėmis?

Trys aikštelės įrengtos ne miesto prieigose

Ketino įkurti Santariškėse

„Statyk ir važiuok“ idėja savivaldybėje sklandė nuo 2011ųjų. Po dvejų metų sukurtoje susisiekimo koncepcijoje jau buvo numatyta ją diegti prie miesto transporto terminalų.

Pirmoji „Statyk ir važiuok“ aikštelė buvo numatyta atidaryti miesto prieigose – Santariškėse. Čia turėjo atsirasti daugiau kaip 2 tūkst. vietų daugiaaukštė automobilių stovėjimo aikštelė. Iki 2015 metų panašios aikštelės turėjo būti įrengtos Ukmergės gatvėje ir Savanorių prospekto pradžioje.

Vieta „Statyk ir važiuok“ aikštelei Santariškėse, netoli Molėtų plento, buvo parinkta protingiau, ji gal ir būtų galėjusi sumažinti transporto grūstis. Tačiau sumanymas liko neįgyvendintas.

Klaipėda atsisakė

Prieš trejus metus uostamiesčio politikai nusvilo nagus įrengdami pirmąją Lietuvoje „Statyk ir važiuok“ aikštelę, kuri Klaipėdoje taip ir liko vienintelė.

Sumanymo taip pat būta gražaus: esą už 172 tūkst. eurų įrengtoje aikštelėje prie ligoninių miestelio iš Palangos, Kretingos ar Kalotės atkeliavę žmonės, turintys elektroninius bilietus, nemokamai galės palikti automobilius ir persėsti į miesto transportą.

Tą dieną, kai vyko aikštelės atidarymas, aikštelė buvo sausakimša. Joje buvo numatytos 42 vietos automobiliams. Tačiau kitomis dienomis ji buvo pustuštė.

Klaipėdos savivaldybės tarybos narys Artūras Razbadauskas džiaugėsi, nes pavyko pasiekti, kad didžiulės lėšos, kurias ketinta skirti tolesnei šio objekto plėtrai, buvo panaudotos prasmingesniems darbams.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.