Penktadienį į autobusų pristatymą asociacijos „Savarankiškas gyvenimas“ prezidentas Ričardas Dubickas atvyko specialiai, nes norėjo išbandyti, ar į juos galės patekti neįgalieji.
Paaiškino, kodėl netinka
Netrukus neįgaliojo vežimėlyje sėdintis vyras aiškiai parodė, kad tai – praktiškai neįmanoma.
„Jie bus paleisti važinėti Senamiesčiu. Mažiukai, rodos, viskas labai šaunu – saugom gamtą, bet Senamiestyje infrastruktūra yra nepritaikyta. Šiuose autobusuose nėra pasvirimo kampo, kai kituose jis yra. Pasvirimas išlygina tą trūkumą. Čia tokiame aukštyje negalima, nes mūsų vežimėliai remiasi, elektriniu vežimėliu iš vis bus problematiška įvažiuoti“, – „Lietuvos ryto“ televizijai sakė R.Dubickas.
Elektrinių autobusų ir pakrovimo įrenginių sandorio vertė 1 510 957 eurai. Autobusai kursuos Vilniaus Senamiesčiu. R.Dubicko teigimu, čia kelkraščiai, padedantys įvažiuoti neįgaliojo vežimėliui į autobusą, yra ne kiekvienoje stotelėje.
„Jie ištrupėję, nesutvarkyti. Čia bus problema, – kalbėjo R.Dubickas. – O jų rekonstrukcija numatoma gal po penkerių metų, gal po dviejų. Tačiau žmonės negalės važiuoti. Mums ir taip yra problema važinėti senamiesčiu, nes čia tiesiog nepritaikyta. Aš tikrai apsidžiaugiau, kad pagaliau turėsime susisiekimą, galėsime bent autobusais pavažiuoti, bet...“
Bėda nustebino
Renginyje dalyvavę Viešojo transporto atstovai buvo nustebę, kad naujieji autobusai nepritaikyti neįgaliesiems.
„Bandėt, taip? Mes šito, deja, nebandėme. Reikės spręst, – „Lietuvos ryto“ televizijai sakė Vilniaus viešojo transporto remonto departamento vadovas Andžejus Puzevičius. – Čia jau miesto klausimas dėl šaligatvių bortelių. Čia jau miesto problema.“
Lietuvos negalios organizacijų forumo administracijos direktorė Henrika Varnienė stebisi, kodėl Vilniaus valdžia perka autobusus, nepritaikytus neįgaliesiems.
„Tai mane stebina. Žinau, kad ir Klaipėdoje yra tas pats – perkamas transportas, kuris yra netinkamas. Jei tai yra vieša paslauga, ją perka už mokesčių mokėtojų pinigus, tai kodėl žmonės su negalia negali važiuoti ir naudotis viešuoju transportu?“, – sakė H.Varnienė.
Penki elektra varomi turkų gamybos autobusai po senamiestį pradės kursuoti nuo sekmadienio. Autobuse telpa 22 keleiviai. Įkrautas autobusas galės nuvažiuoti apie porą šimtų kilometrų. Sostinės savivaldybei šie autobusai kainavo kiek daugiau nei pusantro mln. eurų.