Juos tenka atsigabenti pusiau legaliais būdais per aplinkines šalis – Gruziją, Kazachstaną, Kiniją. Tai atsispindi ir naujų automobilių kainose, kurios anot „Autonews“, tapo vienos didžiausių, jeigu ne didžiausios visame pasaulyje.
Analitikai palygino tų pačių automobilių kainas Rusijoje ir kitose pasaulio šalyse. Buvo lyginami panašios komplektacijos modeliai. Nors kai kurių modelių rusai dar turi sandėliuose, jų likutis sparčiai tirpsta, o papildyti nėra iš ko. Dėl to pardavėjai praktiškai prašo kainos, kokią sugalvoja.
Jungtinėse Amerikos Valstijose „Hyundai Accent“ modelis parduodamas už 16 tūkst. dolerių. Europos rinkoje jis neparduodamas, bet Kinijoje toks pat modelis, pavadintas „Verna“, kainuoja 11 tūkst. eurų. O štai rusai jį, pavadintą „Solaris“, parduoda už 24 tūkst. eurų. Jie jau nebegaminami šioje šalyje, bet likučiai dar išparduodami.
Dar vienas modelis, kuris buvo gaminamas Rusijoje, tačiau jo gamyba sustabdyta – tai „Dacia Duster“. Rusai jį parduoda kaip „Renault Duster“ ir jis kainuoja 27,5 tūkst. eurų. Toks pat „Duster“ Lietuvoje kainuoja 13 tūkst. eurų, o Brazilijoje – 20 tūkst. eurų.
Vienas populiariausių mažųjų krosoverių „Nissan Qashqai“ Lietuvoje kainuoja 24 tūkst. eurų. Jungtinėse Amerikos Valstijose – tiek pat dolerių. O štai rusai jį nusipirkti gali už 40 tūkst. eurų.
Dar vienas modelis, kuris parduodamas visame pasaulyje – „Mazda CX-5“. Rusai už jį turės suploti 45 tūkst. eurų. Lietuvoje jis kainuoja 30 tūkst. eurų, Vokietijoje – tūkstančiu daugiau, o Amerikoje jis pigiausias – kaina prasideda nuo 25 tūkst. eurų.
„Volkswagen Tiguan“ kainos Rusijoje prasideda nuo 57 tūkst. eurų, Lietuvoje – nuo 31 tūkst., o Amerikoje nuo 25 tūkst eurų.
„Toyota RAV4“ Rusijoje kainuoja 45 tūkst. eurų, Lietuvoje – kaina prasideda nuo 28 tūkst. eurų, bet, jeigu lygintume panašias komplektacijas, kokios buvo parduodamos Rusijos rinkoje, kainuotų apie 35 tūkst. eurų. Vokietijoje – tūkstančiu brangiau, o Amerikoje – net dešimčia tūkstančių pigiau – apie 25 tūkst. eurų.