Prognozuoja, ką artimiausiais metais vairuos rusai: keli scenarijai

Rusijos automobilių rinka gali pradėti atsigauti jau kitais metais, o iki 2024 m. jos apimtis gali viršyti iki krizės buvusius 2021 m. rodiklius. Tokią nuomonę pareiškė „Trust Technology“ analitikai. Tačiau netolimoje ateityje rinkos dalyvių struktūra keisis – Europos ir JAV prekės ženklus pakeis Kinijos, Indijos ir Pakistano gamintojai.

Rusijos automobilių rinka gali pradėti atsigauti jau kitais metais, o iki 2024 m. jos apimtis gali viršyti iki krizės buvusius 2021 m. rodiklius.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Rusijos automobilių rinka gali pradėti atsigauti jau kitais metais, o iki 2024 m. jos apimtis gali viršyti iki krizės buvusius 2021 m. rodiklius.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Rusijos automobilių rinka gali pradėti atsigauti jau kitais metais, o iki 2024 m. jos apimtis gali viršyti iki krizės buvusius 2021 m. rodiklius.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Rusijos automobilių rinka gali pradėti atsigauti jau kitais metais, o iki 2024 m. jos apimtis gali viršyti iki krizės buvusius 2021 m. rodiklius.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Rusijos automobilių rinka gali pradėti atsigauti jau kitais metais, o iki 2024 m. jos apimtis gali viršyti iki krizės buvusius 2021 m. rodiklius.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Rusijos automobilių rinka gali pradėti atsigauti jau kitais metais, o iki 2024 m. jos apimtis gali viršyti iki krizės buvusius 2021 m. rodiklius.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Rusijos automobilių rinka gali pradėti atsigauti jau kitais metais, o iki 2024 m. jos apimtis gali viršyti iki krizės buvusius 2021 m. rodiklius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Rusijos automobilių rinka gali pradėti atsigauti jau kitais metais, o iki 2024 m. jos apimtis gali viršyti iki krizės buvusius 2021 m. rodiklius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Rusijos automobilių rinka gali pradėti atsigauti jau kitais metais, o iki 2024 m. jos apimtis gali viršyti iki krizės buvusius 2021 m. rodiklius.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Rusijos automobilių rinka gali pradėti atsigauti jau kitais metais, o iki 2024 m. jos apimtis gali viršyti iki krizės buvusius 2021 m. rodiklius.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Rusijos automobilių rinka gali pradėti atsigauti jau kitais metais, o iki 2024 m. jos apimtis gali viršyti iki krizės buvusius 2021 m. rodiklius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Rusijos automobilių rinka gali pradėti atsigauti jau kitais metais, o iki 2024 m. jos apimtis gali viršyti iki krizės buvusius 2021 m. rodiklius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Jul 21, 2022, 4:01 PM

Remiantis 2022 m. rezultatais, Rusijos automobilių rinkoje tikimasi 28 proc. pardavimo sumažėjimo – iki kiek daugiau nei 1 mln. vienetų (skaičius pateikiamas neatsižvelgiant į lengvųjų komercinių transporto priemonių pardavimus). Tokią prognozę pateikė „Trust Technology“ analitikai.

„Automobilių rinka Rusijoje šiandien išgyvena struktūrinį restruktūrizavimą visose srityse – gamybos, importo, aptarnavimo, finansinių paslaugų – tačiau kol kas masinio dalyvių pasitraukimo nebuvo. Kol kas sustabdyti tik tiekimai, rinkos dalyviai svarsto, o galutinis sprendimas nepriimtas“, – aiškino „Trust Technologies“ automobilių pramonės praktikos direktorė Viktorija Siničkina.

Bendrovės analitikai nurodo, kad pagrindiniai veiksniai, kurie pastaruoju metu darė įtaką rinkai, buvo pasaulinių komponentų tiekimo grandinių sutrikimai dėl dabartinės geopolitinės padėties ir pandemijos padarinių, nepakankamas gyventojų mokumo augimas ir didelės automobilių kainos.

„Confidence Technologies“ taip pat nusiteikusi pesimistiškai.

„Padidėjus sankcijų spaudimui, pablogėjus makroekonominei padėčiai, masiškai išvykstant žaidėjams, sumažėjus importui ir pablogėjus logistiniam komponentų tiekimui, tikimasi, kad pardavimai, palyginti su praėjusiais metais, sumažės 50 proc. (iki 760 tūkst. vienetų) arba daugiau“, – teigiama tyrime.

Bet kokiu atveju, bendrovės teigimu, tikimasi, kad jau nuo 2023 m. rinka augs. O iki 2028 m. automobilių pardavimai Rusijoje padidės iki 1,78 mln. vienetų, o vidutinis metinis augimo tempas sieks 6 proc. Kodėl analitikai taip mano?

Ekspertai mano, kad artimiausiu metu Rusijos automobilių gamybos ir importo rinkos dalyvių struktūra keisis taip, kad mažės Europos prekės ženklų ir daugės dalyvių iš Kinijos, Indijos ir Pakistano.

„Azijos prekių ženklai aktyviai didins savo rinkos dalį, taip pat ir aukščiausios klasės automobilių segmente. Nepaisant to, kad aplinkosaugos klausimai pasaulyje traukiasi į antrą planą, Rusijoje daugės inovatyvaus segmento – elektromobilių“, – sako Viktorija Siničkina.

Pavyzdžiui, neseniai buvo pranešta, kad „Great Wall Motors“ submarko visureigis „Tank“ bus pradėtas pardavinėti Rusijoje, rašo pramonės svetainė „Car News China“, cituodama „Great Wall Motors“ Artimųjų Rytų padalinio vadovą Xu Huangzhi.

Bendrovė nuo praėjusių metų Rusijoje pradėjo patentuoti į įvairius transporto priemonių modelius. Pavyzdžiui, gali būti „Tank 300“, panašus į „Ford Bronco“ ar „Suzuki Jimny“, „Tank 500“ ir „Tank 700“ (pirmasis galės konkuruoti su „Toyota Land Cruiser 300“). Apie tai pranešė „Telegram“ kanalas „Shopper's“.

Kinijos „Chery“ taip pat ruošiasi plėsti savo prekės ženklų asortimentą Rusijoje. Artimiausiais mėnesiais ji pradės prekiauti trimis „Omoda“ modeliais, kurie taps trečiuoju bendrovės prekės ženklu Rusijoje šalia „Chery“ ir „Exeed“. Bendrovės teigimu, „Omoda“, kuri Rusijoje yra priskiriama aukštam vidutiniam segmentui, gamą sudarys du krosoveriai ir sedanas. Šie modeliai bus palaipsniui tiekiami rinkai iki 2023 m. vasaros. Iki 2025 m. bendrovė planuoja dar labiau išplėsti ir atnaujinti modelių liniją.

AEB duomenimis, birželį Kinijos prekių ženklų pardavimai Rusijoje pateko į pirmąjį dešimtuką. „Haval“ užėmė šeštąją vietą (parduoti 1 637 automobiliai), o „Geely“ – aštuntąją (parduoti 1 027 automobiliai).

Per pastaruosius tris mėnesius „kinų“ dalis sparčiai augo: jei sausio-kovo mėnesiais ji svyravo apie 9,5 proc., tai balandį buvo 12,6 proc., gegužę – 16,9 proc., birželį – 21 proc., o tai yra rekordas, teigia analitinės agentūros „Autostat“ ekspertai.

Automobilių rinkos ekspertai kol kas skirtingai vertina jo perspektyvas. Rusijos automobilių pardavėjų asociacija (ROAD) anksčiau prognozavo, kad naujų automobilių rinka susitrauks du ar tris kartus. (AEB) Automobilių gamintojų komiteto vadovas Aleksejus Kalitsevas anksčiau teigė, kad rinka sumažės iki 50 proc.

Analitinės agentūros „Autostat“ ekspertai įžvelgia tris raidos variantus. Pagal bazinį scenarijų, naujų automobilių pardavimai Rusijoje šiais metais, palyginti su 2021 m., gali sumažėti 50 proc. – iki 750 tūkst. vienetų. Jei pasitvirtintų optimistinis scenarijus, rinka galėtų pasiekti 980 tūkst. vienetų (35 proc. metinis nuosmukis). Tačiau jei pesimistinis scenarijus pasitvirtins, rinka smuks 70 proc. – iki 470 tūkst.

Išversta pagal www.forbes.ru.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.