Sostinės gyventojai pritaria valdžios ketinimams supaprastinti viešojo transporto bilietų sistemą. Teigia, kad taip būtų paprasčiau, mat nereikėtų nuvykus į kitą miestą ieškoti, kur tie bilietai pardavinėjami.
„Mano kolegė, kai atvažiavo iš Kauno į Vilnių, apstulbo, kad kioskeliuose bilietų nėra, iš vairuotojo pandemijos metu nusipirkti taip pat negalėjo, nes viskas buvo užtverta. Tai – didžiulė problema. Ji turėjo pėsčiomis eiti iki stoties, nes nežinojo, kur gali nusipirkti bilietą“, – „Lietuvos rytui“ pasakojo moteris.
„Kuo mažiau skirtingų sistemų, tuo geriau. Žinau, kad kitose šalyse jau taip padaryta, tai labai gera mintis“, – pritarė ir kita praeivė.
Pirmieji žingsniai įgyvendinant bendrą viešojo transporto tinklą jau žengti: kuriama bendra tvarkaraščių sistema, regionams pateiktos rekomendacijos, kaip organizuoti viešąjį transportą.
Pasak įmonės „Susisiekimo paslaugos'' transporto organizavimo skyriaus vadovės Loretos Levulytės-Staškevičienės, turės būti įsteigta ir už viešąjį transportą atsakinga institucija.
„Vieninga viešojo transporto elektroninio bilieto sistema turėtų būti organizuojama nacionaliniu mastu. Taip vyksta ir kitose valstybėse.
Turėtų būti kokia nors viešojo transporto agentūra ar kompetencijų centras, kuris, išanalizavęs kiekvieno miesto specifiką, maršrutus, reisus, sudarytų įgyvendinimo planą“, – „Lietuvos rytui“ teigė ji.
Nors vežėjai sutinka, kad vieningo bilieto sistema gyventojams būtų kur kas patogesnė, vis dėlto mano, kad sujungti skirtingų regionų viešojo transportų sistemas bus sudėtinga.
„Kiekviename mieste viskas skiriasi. Pavyzdžiui, mes taikome lengvatų įstatymą. Vilniaus mieste moksleiviams yra taikoma 50 proc. nuolaida, o traukiniuose to nėra. Tad bus sudėtinga ne tik sujungti sistemas, bet ir prisitaikyti prie skirtingų nuolaidų sistemų“, – sakė Linas Baužys, „LTG Link“ vadovas.
Tačiau Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas patikino, kad uostamiestis yra pasiruošęs naujai viešojo transporto sistemai.
„Tai – neišvengiama ateitis, ne tik Klaipėdos, bet ir visos Lietuvos. Tokie sprendimai palengvins galimybes naudotis viešuoju transportu, leis mažiau laiko laiko skirti atskirų bilietėlių įsigijimui, taip viešojo transporto sistemą padarysime patrauklesnę“, – kalbėjo jis.
Kauno mieste ir rajone jau veikia bendra regioną jungianti viešojo transporto sistema. Pasak „Kauno autobusų“ generalinio direktoriaus Mindaugo Grigelio, ši sistema puikiai veikia, todėl nėra reikalo diegti naujos.
„Tiek regionuose, tiek atokiose vietose reisų skaičius mažinamas. Manau, pirmiausia keleiviui reikia geros paslaugos, kad ji būtų teikiama reguliariai, kad transporto priemonė būtų gera, o tik tada galėtume spręsti klausimą dėl bilietų sistemų“, – „Lietuvos rytui“ komentavo vadovas.
Vieninga viešojo transporto sistema veikia Vokietijoje, Anglijoje, Skandinavijos šalyse.