Arūnas Karaliūnas. Elektromobilių savininkams nemokamų pietų turėtų sumažėti

Lygesni už lygius – šnairuodami į elektromobilių vairuotojus piktai burba kauniečiai, kiekvieną dieną sėdantys prie įprastos transporto priemonės vairo.

 Kauno savivaldybė apribojo nemokamą įkrovimo stotelių naudojimo laiką. <br> M.Patašiaus nuotr.
 Kauno savivaldybė apribojo nemokamą įkrovimo stotelių naudojimo laiką. <br> M.Patašiaus nuotr.
 Arūnas Karaliūnas.<br> M.Patašiaus nuotr.
 Arūnas Karaliūnas.<br> M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Oct 23, 2022, 7:00 AM, atnaujinta Oct 23, 2022, 11:17 AM

Aplinkos neteršiančių automobilių savininkai Kaune ir kituose didžiuosiuose miestuose ligi šiol turėjo dvi svarbias privilegijas – galėjo nemokamai įkrauti akumuliatorius ir nemokėti rinkliavos net tose vietose, kur automobilių stovėjimas apmokestintas.

Dėl šios priežasties dauguma elektromobilių vairuotojų net nepajuto, kad maždaug prieš metus prasidėjęs energijos išteklių kainų augimas jau pakilo į neregėtas aukštumas.

Kauno valdžia ėmėsi šią klaidą taisyti – 21-oje mieste įrengtoje įkrovimo stotelėje vieno nemokamo krovimo sesija apribota iki 30 minučių.

Pasak Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo M.Matusevičiaus, tokį sprendimą daugiausia lėmė dvi aplinkybės.

2021 metais viena kilovatvalandė kainavo 5 euro centus, o iki šių metų rugpjūčio kaina išaugo dešimt kartų ir siekė net 52 centus.

O elektros sąnaudos padidėjo. Praėjusiais metais elektromobiliams krauti Kaune sunaudota 350 tūkst. kilovatvalandžių, o šiemet, tikėtina, skaičius kone padvigubės – vien iki spalio elektra varomoms transporto priemonėms prireikė 596 tūkst. kWh elektros energijos.

M.Matusevičius pridūrė, kad dalis vairuotojų savo transporto priemones viešosiose vietose krauna net per naktį, o tai apriboja kitų elektromobilių savininkų galimybę naudotis šia paslauga jiems patogiu laiku.

Galima pridėti ir trečią savivaldybės atstovų nepaminėtą veiksnį. Dyzeliną ir benziną perkančių vairuotojų išlaidos per pastarąjį pusmetį išaugo bemaž dvigubai, tačiau jie nereikalauja nuolaidų ar kompensacijų, nes ir neturi pagrindo ko nors reikalauti.

Article [id:24645907]„Renault“ generalinis direktorius Rytų Europoje: masinė elektromobizacija turėtų įvykti po 10 metų Article [id:24700243]Kylančios elektros kainos negąsdina elektromobilių pirkėjų: mašinas perka vis naujesnes, turgų – aplenkia

Brangstančių energijos išteklių naštą turėtų pajusti ir elektromobilių vairuotojai, kurie lig šiol važinėja visų mokesčių mokėtojų sąskaita, todėl už mažesnę tiesioginę taršą jiems jau atlyginta.

Perkant būtent tokią transporto priemonę niekas jiems nežadėjo, kad elektra amžinai bus tiekiama nemokamai.

Elektromobilių pirkėjai rūpinasi švaresne aplinka? Puiku, tačiau niekas nežada jokių lengvatų ar mokesčio paskatų žmogui, kuris renka ežero pakrantėje išmėtytą tarą. O juk jis taip pat rūpinasi gamtos išsaugojimu.

Kauno valdžia pasielgė neryžtingai palikusi nemokamą paslaugą su labai menkais apribojimais – nors įkrovimo stotelė po pusvalandžio automatiškai išsijungia, niekas netrukdo jungiklio spragtelėti dar kartą.

Tikrai nepakenktų bent jau simbolinis mokestis, susietas su įkrovimo laiku. Vairuotojai galėtų elektromobilį palikti net visai nakčiai, jeigu sutinka už tai mokėti. Tiesiog reikėtų pritaikyti rinkliavos už automobilių stovėjimą modelį.

Savivaldybės administracija turi gerokai rimtesnių rūpesčių, susijusių su viešuoju transportu, ir tie rūpesčiai skaičiuojami milijonais eurų, kuriuos teks sumokėti bendrovei „Kauno autobusai“ dėl drastiškai išaugusių išlaidų.

Įmonės finansininkai apskaičiavo, kad per aštuonis šių metų mėnesius išlaidos degalams siekė 6,5 mln. eurų – dvigubai daugiau negu tuo pačiu metu pernai.

Vien rugpjūčio mėnesį „Kauno autobusų“ išlaidos elektros energijai padidėjo 340 tūkst. eurų ir buvo septynis kartus didesnės negu 2021-ųjų rugpjūtį.

Įmonės vadovybės skaičiavimais, metų pabaigoje „Kauno autobusų“ nuostoliai gali pasiekti 3,6 mln. eurų. Juos teks padengti savivaldybei.

Nėra abejonių, kad šiuolaikiškos viešojo transporto sistemos išlaikymas yra svarbiau negu elektromobilių vairuotojų noras nemokamai įkrauti asmeninės transporto priemonės akumuliatorius.

Kauno savivaldybė per kelerius pastaruosius metus autobusų bei troleibusų parkui atnaujinti išleido dešimtis milijonų eurų, jais kasdien naudojasi apie 200 tūkst. keleivių, todėl būtų visiškai nepateisinama, jeigu jie stovėtų garaže.

Kaune dar niekas nekalba apie galimybę atsisakyti nemokamo elektromobilių stovėjimo miesto gatvėse, o štai sostinės valdžia jau viešai apie tai prabilo ir imtis pokyčių žada 2023 metais.

Elektromobilių vairuotojams netrukus turbūt teks susitaikyti, kad jie nėra lygesni už lygius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.