Vilniečius šokiruoja kartais išaugusios taksi ir pavežėjų paslaugų kainos: net neslepia, kad jos kils ir toliau

Su portalu lrytas.lt susisiekęs vilnietis Povilas (vardas pakeistas, redakcijai tapatybė žinoma) neslėpė pasipiktinimo – kelionė į Vilniaus oro uostą būtų atsiėjusi bent tris kartus daugiau negu įprastai. „Įdomu, ar čia Vilniaus viešojo transporto vairuotojų streikas taip atsiliepė taksi ir pavežėjų rinkai, ar čia degalai taip išbrangino keliones? Atsisakiau ir išvažiavau su mašina“, – kėlė klausimą jis.

Įmonių atstovai gruodį įvardijo kaip vieną geriausių mėnesių vairuotojams.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Įmonių atstovai gruodį įvardijo kaip vieną geriausių mėnesių vairuotojams.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Įmonių atstovai gruodį įvardijo kaip vieną geriausių mėnesių vairuotojams.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Įmonių atstovai gruodį įvardijo kaip vieną geriausių mėnesių vairuotojams.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Įmonių atstovai gruodį įvardijo kaip vieną geriausių mėnesių vairuotojams.<br>M.Patašiaus nuotr.
Įmonių atstovai gruodį įvardijo kaip vieną geriausių mėnesių vairuotojams.<br>M.Patašiaus nuotr.
Įmonių atstovai gruodį įvardijo kaip vieną geriausių mėnesių vairuotojams.<br>V.Balkūno nuotr.
Įmonių atstovai gruodį įvardijo kaip vieną geriausių mėnesių vairuotojams.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Dec 22, 2022, 9:27 AM

Vyras pasakojo, kad maždaug kas mėnesį tenka vykti į užsienį, tad skrendant iš Vilniaus uosto niekada neapsimokėdavo važiuoti nuosavo automobiliu – dažniausiai naudojasi pavežėjų paslaugomis arba išsikviečia taksi.

„Paprastai už tokią kelionę nuo Visorių mikrorajono iki Vilniaus oro uosto išleisdavau 5–7 eurus, nelygu, ar važiuodavau piko metu, ar tuo metu, kai gatvės pustuštės. Tačiau nustėrau pamatęs, jog tokia kelionė praėjusią gruodžio savaitę man kainuos kone triskart daugiau – beveik 16 eurų!

Žinote, juokingiausia, kad net su pigiomis oro linijomis už tokią sumą jau galima nuskristi į Italiją ar Ispaniją. Tokia kelionė pirmyn atgal iki oro uosto nuo tikrai netolimo Visorių rajono atsieitų daugiau kaip 30 eurų“, – tęsė pasakojimą vyras.

Tad šįkart Povilas važiavo automobiliu ir jį paliko oro uosto stovėjimo aikštelėje.

Portalas lrytas.lt bandė dalies taksi ir pavėžėjimo paslaugas teikiančių įmonių pasidomėti, kodėl staiga pakilo šių paslaugų kainos ir kokią įtaką turi Vilniaus viešojo transporto (VVT) vairuotojų neterminuotas streikas Vilniuje, kuris vyksta jau nuo gruodžio 5 d.

Įmonių atstovai gruodį įvardijo kaip vieną geriausių mėnesių vairuotojams, tačiau Vilniuje vykstančio streiko įtakos išaugusiam klientų srautui nėra linkę susieti.

„Pavėžėjimo kainos priklauso nuo paklausos ir apmokestinamas ne tik atstumas, bet ir kelionės laikas. Taksi kainos kinta mažiau, todėl eTAKSI kainos nekilo daugiau nei įprastai. Didelę įtaką turi oro ir eismo sąlygos“, – portalui lrytas.lt komentavo „eTaksi“ keleivių pavėžėjimo paslaugas Vilniuje teikiančios įmonės direktorius Andrius Norkaitis.

Jis pridūrė, kad šiuo metu klientų poreikis tokioms paslaugoms išaugęs, trūksta vairuotojų. Tačiau gruodį direktorius įvardijo kaip vieną pelningiausių metų mėnesių.

„Streikas, išaugusi paklausa prieš šventes, blogos eismo sąlygos, vairuotojų trukumas turi įtakos. Sausio mėn., tikėtina, situacija gerės, nes mažės paklausa ir šių faktorių įtaka. Visgi, net ir po švenčių ir streiko, darbo „eTaksi“ vairuotojams labai nesumažės, nes į platformą patekti gali ne visi vairuotojai dėl taikomų aukštesnių reikalavimų (pavyzdžiui, lietuvių kalbos mokėjimo)“, – atsakyme rašė A.Norkaitis.

Taksi paslaugas teikiančios įmonės „Amber Vilnius“ vadovas Tomas Peleckas taip pat antrino, kad gruodis itin darbingas: prieš didžiąsias šventes žmonės rūpinasi dovanomis, sveikina artimuosius. Dėl to gali būti kiek pailgėjęs laukimo laikas, tačiau sausį viskas tampa ramiau.

Dėl daugiau nei dvi savaites vykstančio VVT darbuotojų streiko žmonių susidomėjimas taksi paslaugomis kiek pakilęs, tačiau nežymiai.

Kalbėdamas apie streiko įtaką pavėžėjimo ir taksi paslaugų kainai, jis abejojo, kad tai turi įtakos.

Tačiau pašnekovas teigė, jog įmonė iškart reagavo ir kainas koregavo jau tada, kai pradėjo kilti degalų kainos, tik prasidėjus karui Ukrainoje. Jis tikino, kad pastebima tendencija, jog šių paslaugų kainos dar augs.

Taip pat įtakos turėjo ir kylantis minimalus darbo užmokestis šalyje, infliacija.

„Pas mus darbuotojai yra įdarbinami pagal darbo sutartis ir Vyriausybės keliamas minimalus atlyginimas nuo naujų metų atitinkamai didina kainas, nes bet kuriuo atveju vairuotojų darbo užmokestis yra sudaromas pagal tam tikrą formulę, kurioje yra ir šis rodiklis bei atsiranda papildomi priedai už pajamas“, – dėstė jis.

Įmonės atstovas svarstė, kad konkrečioje Povilo situacijoje galbūt susidėjo kiti veiksniai. Pavyzdžiui, numatytos kelionės tikslas ar laikas.

Primename, kad VVT darbuotojų streikas turėjo vykti spalio mėnesį, tačiau buvo atidėtas. Tuomet buvo pasiektas kompromisas VVT darbuotojų atlyginimą kelti 10 proc., bet nebuvo susitarimo dėl kolektyvinės sutarties reikalavimų. Streike dalyvauja apie 35 proc. autobusų ir troleibusų vairuotojų.

VVT teigimu, viena streiko diena jai kainuoja apie 150 tūkst. eurų negautų pajamų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.