Verta žinoti: atvejai, kada kontrolieriai nebaudžia už nepažymėtą bilietą autobuse ir troleibuse

Miesto transporto keleiviams vis dažniau nepavyksta pasižymėti bilietų, nes komposteriai kasdien užlūžta ir vairuotojams tenka perkrauti kompiuterius.

Miesto transporto keleiviams vis dažniau nepavyksta pasižymėti bilietų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Miesto transporto keleiviams vis dažniau nepavyksta pasižymėti bilietų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Miesto transporto keleiviams vis dažniau nepavyksta pasižymėti bilietų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Miesto transporto keleiviams vis dažniau nepavyksta pasižymėti bilietų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Miesto transporto keleiviams vis dažniau nepavyksta pasižymėti bilietų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Miesto transporto keleiviams vis dažniau nepavyksta pasižymėti bilietų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Dec 27, 2022, 11:12 AM

Blaškytis po autobusą ar troleibusą ieškant veikiančio komposterio, baimintis, kad sučiups kontrolieriai, ar laukti, kol vairuotojas iš naujo įjungs kompiuterį?

Tokie klausimai kamuoja dar ir perpildyto miesto transporto keleivius. Mat sistemos sutrikimų vis daugiau, dėl jų negalima pažymėti elektroninio bilieto.

Stresas – ir vairuotojams

Įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius pastebėjo, kad iš vairuotojų gauna vis daugiau nusiskundimų dėl gendančių komposterių.

„Tos elektroninio bilieto sistemos įdiegtos prieš kokius 10 metų. Jos jau tuo metu buvo, sakykime, ne naujausios versijos.

Bendrovė paskelbė naują konkursą, tačiau šiuo metu tos sistemos neskuba aptarnauti ir yra nuolatinių trikdžių, jie jau tampa kasdienybe. Tai, be abejo, sukelia sunkumų tiek vairuotojams, tiek keleiviams“, – kalbėjo A.Markevičius.

Pasak jo, vairuotojai daro viską, kad keleiviams būtų teikiamos kokybiškos paslaugos: „Vairuotojas neturi jokio intereso išjungti ar kitaip trikdyti elektroninės bilietų sistemos darbo. Anaiptol. Įsivaizduokite, kad jums trūksta laiko, jūs piko metu spūstyse vėluojate ir dar reikia perkrauti sistemą, kad ji įsijungtų iš naujo.

Visą laiką esate ištikti streso siekdami neatsilikti nuo grafiko. Pirmiausia gauname nusiskundimų iš vairuotojų.

Gaila, kad tarp keleivių ir vairuotojų kyla ginčų, nors turbūt visi klausimai turėtų būti adresuoti įmonei.“

Kada bus nauja – neaišku

Anot A.Markevičiaus, neveikiant komposteriui, vairuotojai pirmiausia bando perkrauti sistemą, o jeigu nepavyksta to padaryti, skambina budinčioms tarnyboms, tada jos keičia transporto priemonę.

„Pagal įmonėje taikomą praktiką, tuo laikotarpiu, kol bus pakeista sistema, vyksta tik palaikymo techniniai darbai, nenorima investuoti į seną elektroninio bilieto sistemą, nes žadama, kad per artimiausius metus ji bus pakeista. Jos nėra kam prižiūrėti, bandoma taisyti savo pajėgomis, bet ji tiek pasenusi, kad laikosi, tiesą sakant, ant plauko“, – sakė profsąjungos pirmininkas.

Anot A.Markevičiaus, dėl senos sistemos gedimų neturėtų kentėti nei keleiviai, nei darbuotojai.

„Bendrovė turėtų surasti lėšų ir imtis visų priemonių, kad elektroninio bilieto sistemai nebūtų taupoma, o kaip tik ji būtų palaikoma kiek galima aukštesniu lygiu. Bet, kaip minėjau, tokia įmonėje praktika – jeigu ką nors nurašo, pavyzdžiui, autobusą ar elektroninio bilieto sistemą, tai stengiamasi tiesiog palaikyti veikimą kuo mažesnėmis sąnaudomis arba išvis neinvestuojant. Taip sakant, iš vidinių resursų – toks posakis labai pamėgtas, bet niekas negali paaiškinti, kas tai yra“, – kalbėjo A.Markevičius.

Remontuoja savo jėgomis

Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ skaitmeninės transformacijos vadovas Vidmantas Šakalys teigė, kad kartu su vežėjais nuolat bendraujama su esamos bilietų sistemos gamintojais ir šalinami gedimai.

„Tokie komposteriai, kurie šiuo metu sumontuoti transporto priemonėse, nebegaminami, todėl tenka remontuoti esamus.

Suprantame šiuos nepatogumus, tačiau dar šiek tiek prašome keleivių kantrybės dėl dabartinės sistemos, kuri skaičiuoja paskutines dienas ir dažnai genda. Su ja dar teks pagyventi iki naujos sistemos paleidimo, kuris numatytas jau kitais metais“, – pabrėžė V.Šakalys.

Anot jo, komposterių gedimų priežastys yra ir juos valdančios sistemos trikdžiai: „Esama sistema pasenusi, todėl gedimų šalinimas užtrunka. Per savaitę turime nuo 5 iki 10 gedimų prižiūrimose transporto priemonėse.

Gedimų šalinimu užsiima mūsų inžinieriai, gedimus tvarkome savo jėgomis ir įrangos neperkame, nes tokia įranga jau netgi nebegaminama.“

Bilietą teks žymėti per kiekvieną kelionę

„Susisiekimo paslaugų“ Kontrolės skyriaus vadovas D.Putrimas sakė, kad jeigu tikrinimo metu kontrolieriai nustato, jog komposteriai neveikia ar veikia netinkamai, tokių keleivių, kurie negalėjo aktyvinti bilieto, tikrai nebaudžia.

„Kontrolės darbuotojai turi galimybę patikrinti transporto priemonėse įrengtų komposterių veikimą. Šiuo metu vyksta transporto priemonių paruošimas naujai e.bilieto sistemai montuoti, kabelių tiesimo darbai ir ruošiamos vietos naujiems komposteriams montuoti.

Nauja sistema diegiama, nes dabartinė technologiškai pasenusi ir nepažangi, neatitinka mūsų ir keleivių poreikių“, – kalbėjo D.Putrimas.

Pasak jo, planuojama, kad naujoje e.bilieto sistemoje kelionės bilietus keleiviai galės įsigyti ir ja naudotis nuo 2023 metų vasaros.

„Pagrindiniai šios sistemos skirtumai nuo dabartinės – kad ji veiks paskyros pagrindu, bus lanksti keleivių poreikiams. Taip pat numatoma, kad keleiviai bilietą turės žymėti kiekvienos kelionės metu“, – sakė D.Putrimas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.