„Rail Baltica“: konkretizuojama, kur drieksis europinis geležinkelis nuo Kauno iki Lenkijos sienos

Svarbus europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ teritorijų planavimo etapas artėja prie pabaigos, praneša Susisiekimo ministerija. Pasak ministerijos, nustatytos konkrečios teritorijos, žemės sklypai ir jų dalys, per kuriuos eis „Rail Balticos“ geležinkelio linija ruože nuo Kauno iki Lenkijos sienos.

„Rail Baltica“: konkretizuojama, kur drieksis europinis geležinkelis nuo Kauno iki Lenkijos sienos.<br>Susisiekimo ministerijos nuotr.
„Rail Baltica“: konkretizuojama, kur drieksis europinis geležinkelis nuo Kauno iki Lenkijos sienos.<br>Susisiekimo ministerijos nuotr.
„Rail Baltica“ trasa: Jiesia (Kaunas)-Lenkijos siena.<br>Susisiekimo ministerijos nuotr.
„Rail Baltica“ trasa: Jiesia (Kaunas)-Lenkijos siena.<br>Susisiekimo ministerijos nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Aug 2, 2023, 12:03 PM

„Rail Balticos“ vėžė nuo Kauno iki Lenkijos yra viena svarbiausių šio projekto atkarpų. Planuojama, kad būtent Lenkijos kryptimi startuos pirmieji maršrutai naujai nutiestu geležinkeliu“, – sakė susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė.

Praėjusiais metais, renkantis optimalią trasos alternatyvą, atsižvelgta į daugumos gyventojų nuomonę – buvo parinkta trumpiausia ir labiausiai nuo urbanizuotų vietovių nutolusi „Rail Balticos“ geležinkelio trasos alternatyva. Pagal ją regioninės stotys yra numatomos Marijampolėje, Kazlų Rūdoje ir Šeštokuose, informuojama ministerijos pranešime žiniasklaidai.

Naują europinės vėžės geležinkelio dvikelį planuojama tiesti naujomis teritorijomis ir, kur leidžia techninės galimybės, panaudojant esamo europinio geležinkelio ruožus. Pasak Susisiekimo ministerijos, šis ruožas ir toliau bus eksploatuojamas regioniniam keleivių susisiekimui ir karinio mobilumo reikmėms. Dabar juo kursuoja krovininiai traukiniai tarp Kauno intermodalinio terminalo ir Vakarų Europos.

Atkarpoje nuo Kauno iki Lenkijos sienos bus pastatyta 116 naujų statinių, reikalingų būsimai geležinkelio infrastruktūrai – tunelių, tiltų, viadukų, gyvūnų perėjų, pralaidų, pažymima pranešime.

Anot ministerijos, nutiesus „Rail Balticą“, kelionė traukiniu nuo Kauno iki Varšuvos truks 3,5 val., o iš Vilniaus Lenkijos sostinę pasiekti pavyks per kiek daugiau nei 4 valandas.

„Nelaukdami metų pabaigos jau ruošiamės atskirų objektų – automobilių viadukų, gyvūnų perėjų – statybai. Vyriausybė neseniai pritarė, kad dar iki specialiojo plano patvirtinimo iš privačių savininkų būtų galima išpirkti 154 žemės sklypus. Tai tik dalis naujajai linijai reikalingų sklypų, bet taip greičiau imsimės geležinkeliui reikalingų infrastruktūros objektų statybos“, – sakė AB „LTG Infra“ „Rail Baltica“ valdymo vadovas Dovydas Palaima.

Pranešime nurodoma, kad planas bus parengtas ir Vyriausybei pateiktas tvirtinti šių metų pabaigoje. Patvirtinus specialųjį planą, bus pradėtos visų reikalingų žemių paėmimo procedūros.

Susisiekimo ministerija primena, kad „Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto dvikelis geležinkelis, sujungsiantis Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną. Bendras „Rail Balticos“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.