Akyliausi lietuviai pastebėjo keistą situaciją dėl Baltarusijos: „Vadinasi, kažkas bus“

Akyliausi į Baltarusiją vykstantys lietuviai pastebėjo – autobusų bilietų į Minską iš Vilniaus galite įsigyti tik iki spalio pabaigos. Kai kurie įsitikinę – bilietai vėlesnėmis datomis neparduodami dėl to, kad bus uždaryta siena su Baltarusija. Visgi vežėjai paaiškino, kad yra ne visai taip.

Autobusų bilietai į Minską iš Vilniaus platformoje autobusubilietai.lt parduodami tik dviem mėnesiams į priekį.<br>Asociatyvi V.Ščiavinsko nuotr.
Autobusų bilietai į Minską iš Vilniaus platformoje autobusubilietai.lt parduodami tik dviem mėnesiams į priekį.<br>Asociatyvi V.Ščiavinsko nuotr.
Autobusų bilietai į Minską iš Vilniaus platformoje autobusubilietai.lt parduodami tik dviem mėnesiams į priekį.<br>D.Labučio (ELTA) nuotr.
Autobusų bilietai į Minską iš Vilniaus platformoje autobusubilietai.lt parduodami tik dviem mėnesiams į priekį.<br>D.Labučio (ELTA) nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Sep 13, 2023, 6:07 AM, atnaujinta Sep 14, 2023, 10:27 AM

Bilietai tik iki spalio pabaigos

Kelionę į Baltarusiją į priekį susiplanuoti gali būti sunkiau – autobusų bilietai į Minską iš Vilniaus platformoje autobusubilietai.lt parduodami tik dviem mėnesiams į priekį, iki spalio 28 dienos. Apie reisus vėlesnėmis datomis neskelbiama, bilietų nenusipirksite. Dėl tokios situacijos feisbuke užvirė diskusijos.

„Vadinasi, kažkas bus. Valstybė jau žino – ar karantinas, ar karas“, – įsitikinęs komentatorius Viačeslavas.

„Taigi sieną uždarys visiškai, todėl ir nėra bilietų vėlesnėmis datomis. Jei bilietų nebeparduoda, vadinasi, sprendimas priimtas. Kam reikia, tas žino“, – antrino jam Artas.

Juozas siūlė kreiptis į valdžios atstovus: „Ką jie rengia? Žmonėms žinoti nevalia?“ – piktinosi jis.

Į Baltarusiją iš Lietuvos veža „Eurolines“ prekės ženklu pažymėti autobusai. Su jais dirba „Tolimojo keleivinio transporto kompanija“ (TOKS). Ji į Baltarusiją organizuoja apie devynis reisus per parą.

TOKS direktorius Arūnas Indrašius portalui lrytas.lt pasakojo, kad maršrutai į Minską vykdomi įprastai, o bilietų pardavimai netrukus prasitęs.

„Čia tiesiog ribotas bilietų pardavimas. Vėliau pardavimai prasitęs. Informacijos, kad daugiau pasienio postų bus uždaroma, nesame gavę. Tiesiog bilietus pardavinėjame du mėnesius į priekį, nes nežinome, kas gali įvykti“, – sakė A.Indrašius.

Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis tvirtino, kad Lietuvos vežėjai išties turi daug nežinomybės dėl ateities, todėl ir nedrįsta bilietų pardavinėti taip toli į ateitį.

„Buvo kalbų, diskusijų Seime, kad gal reikia sustabdyti tarptautinį susisiekimą su Baltarusija autobusais, tačiau kalbėta, kad to padaryti negalima, reikalingas įstatymas. Gal tą svarstys pavasario sesijoje. Įsivaizduoju, kad vežėjai iš tikrųjų apsidraudžia. Parduos bilietus, o keleivių nenuveš – niekas to nenori. Gal paaiškės, kad uždaro sieną ar nutraukia reguliarų susisiekimą su autobusais. Niekas neaišku“, – teigė G.Nakutis.

Vežėjai netektų pajamų

Šiuo metu laikinai uždaryti Šumsko ir Tverečiaus pasienio kontrolės punktai su Baltarusija. Dabar šią valstybę pasiekti galima per penkis kitus pasienio kontrolės punktus – Lavoriškių, Medininkų, Šalčininkų ir Raigardo.

„Dėl dviejų pasienio punktų uždarymo situacija išliko tokia pat, tiek pat keleivių. Šie žmonės tais punktais niekuomet nevažinėjo. Dabar atėjo ruduo, srautai kiek sumažėjo. Vasarą važiavo daugiau žmonių, nes buvo poreikis atostogoms – baltarusiai gyvena gyvenimus toliau, jie turi giminių Europoje. Juk lėktuvai neskrenda, žmonės turi važiuoti“, – tvirtino A.Indrašius.

Pasak G.Nakučio, jei būtų uždaryti visi pasienio su Baltarusija punktai, vežėjams tai atneštų nuostolių.

„Jei siena būtų uždaryta ar būtų uždraustas susisiekimas autobusais, Lietuvos vežėjai turėtų nustoti ten dirbti, o dabar yra įdarbinę vairuotojų, nupirkę autobusų, generuoja kažkiek pajamų, pelno. Vežėjai netektų tos dalies“, – tikino G.Nakutis.

Anot A.Indrašiaus, į ir iš Baltarusijos autobusais dažniausiai vyksta ne lietuviai, o patys baltarusiai, neretai ir ukrainiečiai – jie per Baltarusiją važiuoja į Ukrainą.

„Jei žmones uždarys, bus labai gaila. Keleiviai, atvažiavę čia, važiuoja iki Talino, Varšuvos, Gdansko, jie važinėja po visą Europą ir mato, kas čia dedasi. O jei uždarysime sienas, jie nepamatys, kad čia normalus gyvenimas. Gyvens su uždarytomis sienomis. Nematau tokio sprendimo, bet ką aš žinau – daug kuo netikėjau“, – pripažino A.Indrašius.

„Jei valdžia priimtų sprendimą uždaryti sienas, matyt, bus įvertinusi visas rizikas, kylančias Lietuvos saugumui. Jei Vyriausybė priimtų tokį sprendimą, įsivaizduoju, tą darytų ir Lenkija bei Latvija. Jei toks sprendimas būtų, žinotume, kad ten nebegalima važiuoti – vežėjai arba ieškotų kitų ilgalaikių krypčių, arba lauktų, kol siena atsidarys“, – kalbėjo G.Nakutis.

Slaptų sprendimų nėra

Spręsti klausimus, susijusius su Baltarusijos pasieniu, sukurta darbo grupė prie Vyriausybes. Nacionalinio krizių valdymo centro vyriausiasis patarėjas Darius Buta portalą lrytas.lt patikino, kad jokių slaptų sprendimų uždaryti visą Baltarusijos sieną nėra priimta.

„Kol kas jokių sprendimų, kurie galėjo turėti įtakos autobusų situacijai, nėra“, – pabrėžė jis.

Visgi sprendimas uždaryti visą sieną gali būti priimtas ateityje – dėl to bus diskutuojama.

„Darbo grupės tikslas – nustatyti indikatorius, kuriais remiantis būtų rekomenduojamos vienos ar kitos apsaugos priemonės. Ar uždaryti sieną, ar ne, priklauso nuo situacijos mūsų ne itin draugiškoje kaimynėje Baltarusijoje ir jos kėslų. Darbo grupė tiesiog sudarys sistemą, rizikos faktorius, pagal kuriuos objektyviai būtų galima vertinti, kokias taikyti priemones“, – teigė D.Buta.

Pašnekovas pridūrė, kad toks sprendimas priklauso ne vien nuo Lietuvos norų.

„Visada tokius klausimus vertiname kartu su kaimyninėmis valstybėmis“, – tvirtino jis.

Taikinys žvalgybos tarnyboms

Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas perspėja į Baltarusiją vykstančius lietuvius – anot jų, Rusijos ir Baltarusijos žvalgybos tarnybos imasi aktyvesnių veiksmų bandydamos verbuoti į Rusiją ir Baltarusiją vykstančius Lietuvos piliečius.

„Tarp pagrindinių verbavimo taikinių yra asmenys, kurie turi galimybę nuolat lankytis Rusijoje ar Baltarusijoje. Atrenkant potencialų taikinį, yra įvertinamos ne tik asmens galimybės rinkti ir teikti informaciją, tačiau ir jo motyvacija bendradarbiauti, arba, tarnybų manymu, asmens pažeidžiamumas“, – rašoma jų pranešime.

Kaip teigiama, žvalgybos tarnybos verbuoja visus, kuriuos gali užverbuoti, ir tik vėliau sprendžia, kokiais tikslais galėtų panaudoti agentus, pavyzdžiui, vizualinei informacijai rinkti, propagandai platinti, ryšininko užduotims vykdyti, paramai kitose operacijose.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.