Galvos skausmas panevėžiečiams: naujos „Rail Baltica“ vėžės nuostolių atneštų ne vienam

Panevėžio savivaldybė nori bendradarbiauti su Panevėžio rajono savivaldybe dėl naujos laisvosios ekonominės zonos įkūrimo šalia tarptautinės „Rail Baltica“ vėžės, tačiau pastarieji nepuola į glėbį ir nori viską ramiai apsvarstyti. Rajono politikai teigia, kad gyventojai ir taip dėl šios vėžės patirs daug nuostolių.

Galvos skausmas panevėžiečiams: naujos „Rail Baltica“ vėžės nuostolių atneštų ne vienam.<br>lrytas.lt koliažas.
Galvos skausmas panevėžiečiams: naujos „Rail Baltica“ vėžės nuostolių atneštų ne vienam.<br>lrytas.lt koliažas.
Daugiau nuotraukų (1)

Zina Paškevičienė, Valdemaras Skuja

Sep 20, 2023, 1:42 PM

Šiame devyniasdešimties hektarų žemės plote Panevėžio rajone, planuojama, galėtų įsikurti laisva ekonominė zona. Netoli tarptautinės „Rail Baltica“ vėžės, krovinių stoties ir, galimai, keleivinės stoties. Manoma, kad ši žemė priklauso apie trisdešimčiai savininkų, juos nuomoja viena žemės ūkio bendrovė.

„Nemažai sklypų, bet tas palietimas, nereiškia, kad trobą nugriaus, gal žemę atiduos kitoje vietoje, gal išpirks“, – svarsto Panevėžio rajono tarybos narys Jonas Masiokas.

Ant numatomos zonos ribos – Berčiūnų kaimo gyventojos Rūtos žemė. Moteris mano, kad šis projektas jos penkių hektarų žemės nepalies, jeigu taip nutiktų, šeimos gyvenimas pasikeistų.

„Ir pieva yra, ir laikome avyčių, būtų blogai, jeigu atimtų, kur tada šienauti? Avytes teks parduoti“, – apie galimus pasikeitimus pasakoja Rūta.

Pirmoji apie laisvos ekonominės zonos formavimą prakalbo Panevėžio savivaldybė, pasiūlė Panevėžio rajonui bendradarbiauti ir kartu ieškoti kelių, kad zona taptų valstybinės reikšmės projektu.

Esą tai geriausia vieta pramonės teritorijai, nes susikerta „Rail Baltica“ ir senoji geležinkelio vėžės, šalia – kelias „Via Baltica“.

„Aplinkinės teritorijos nėra įtraukiamos į „Rail Baltica“ projektą, čia yra visai atskiras projektas. Sprendžiant didelių plotų klausimą, valstybei yra svarbu kviesti investuotojus į Lietuvą, o kad būtų galima pakviesti, reikalingi dideli neužstatyti plotai“, – patikina Panevėžio savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna.

Panevėžio rajono taryba klausimo svarstymą atidėjo. Toje teritorijoje esančių privačių žemių savininkai gali būti nepatenkinti. Pasak rajono mero, šalia vėžės gyvenantiems žmonėms ir taip teks atsisveikinti su turtu.

„Buvo tam tikro ažiotažo dėl „Rail Baltica“ atšakos, kuri eina per miestą, žmonės išreiškė didelį nepasitenkinimą, kad užkliudo jų namus, tai ir tarybos nariai, atstovaudami gyventojus, išreiškė norą labiau pasigilinti“, – svarstymo atidėjimo priežastis aiškina Panevėžio rajono meras Antanas Pocius.

Vėliau rajono tarybos kolegija grįžo prie bendradarbiavimo sutarties ir nusprendė siūlyti tarybai jai pritarti.

„Tai yra mūsų savivaldybės teritorija. Faktas, kad yra svarbu mūsų savivaldybės žmonės, nes ateina papildomos lėšos į biudžetą, o jas perskirstant bus galima išleisti mūsų gyventojų poreikiams“, – Panevėžio rajono tarybos narė Modesta Paulauskaitė.

Jeigu rajono taryba pritars Panevėžio savivaldybės siūlymui bendradarbiauti, bus sudaryta darbo grupė. Prisijungti prie sutarties bus kviečiami ir Panevėžio apskrities rajonai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.