Vilniuje prie autobusų vairo sėda afrikiečiai: keleivius nustebino inteligentiškumu ir atidumu

Vilnius tampa vis spalvingesnis – praėjusią savaitę į sostinės gatves išvažiavo viešojo transporto autobusai, kuriuos vairuoja Afrikos gyventojai.

Vairuotojas iš Ganos Justice Kudjo patenkintas atlyginimu, kuris yra toks pat kaip ir kitų vietinių vairuotojų.
Vairuotojas iš Ganos Justice Kudjo patenkintas atlyginimu, kuris yra toks pat kaip ir kitų vietinių vairuotojų.
Penki Ganos piliečiai dirba autobusų vairuotojais, o vienas – šaltkalviu.
Penki Ganos piliečiai dirba autobusų vairuotojais, o vienas – šaltkalviu.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2023-12-30 08:38

Viešojo transporto vežėja bendrovė „Transrevis“ apmokė ir įdarbino šešis piliečius iš Ganos Respublikos – Vakarų Afrikoje esančios valstybės.

Jie važinėja įmonės „Transrevis“ aptarnaujamu sostinės 88-uoju autobusų maršrutu. Juo autobusai važinėja iš miesto centro į oro uostą.

„Transrevis“ tikina, kad kai tik bus sutvarkyti visi dokumentai, vairuotojų iš Ganos bus dešimt, – devyni vyrai ir viena moteris.

Geranoriški ir draugiški

„Transrevis“ atstovai teigė, kad penki Ganos piliečiai dirba autobusų vairuotojais, o vienas – šaltkalviu.

Šiame maršrute didelę dalį keleivių sudaro angliškai kalbantys turistai, iš oro uosto vykstantys į centrą, tad vienas reikalavimų vairuotojams – gerai mokėti anglų kalbą. Ganiečiams tai ne problema.

„Transrevis“ tikino, kad darbuotojai iš Ganos yra labai geranoriški, draugiški, atviri ir visada pasiruošę padėti.

Teigiama, kad jiems mokamas toks pat atlyginimas kaip ir vietiniams vairuotojams.

„Po Naujųjų metų, kai tiktai sukomplektuosime visą grupę, svečius mokysime lietuvių kalbos, kad jie galėtų susišnekėti ir bendrauti su viešojo transporto keleiviais lietuviškai“, – tikino „Transrevis“.

Įmonės atstovai teigė, kad vairuotojus pradėjo vežtis net iš Afrikos ne iš gero gyvenimo.

„Niekas nenori dirbti vairuotoju. Tai sunkus darbas. Jis prasideda labai anksti. O Ganos vairuotojams mūsų atlyginimai yra dideli“, – sakė įmonės darbuotojas.

Užsieniečių leidimų ir dokumentų tvarkymas užtruko kone pusmetį.

Sveikina pokyčius

Žmogaus teisių gynėjas Stasys Kaušinis sakė, kad jau yra važiavęs autobusu, kurį vairavo vairuotojas iš Ganos, ir jį sužavėjo ganiečio komunikabilumas bei jautrumas keleivių poreikiams.

„Konkurencija visur ir visada yra progreso variklis.

Natūralu, kad vairuotojai iš Ganos konkuruos su vietiniais vairuotojais savo inteligentiškumu, atidumu klientams.

Be to, bus pašalintas vairuotojų trūkumas. Gal šiuo pavyzdžiu paseks ir pedagogai?

O vairuotojai iš Ganos Vilniaus gatvėse – tai laiko dvelksmas. Čia atsispindi pokyčiai Rytų Europoje, kuriuos aš sveikinu.

Ši istorija turi dar vieną įsidėmėtiną ypatybę – vairuotojus iš Ganos apmokė Lietuvos pilietis, ilgai dirbęs vairuotoju Airijoje.

Taigi svetur įgyti įgūdžiai sėkmingai pritaikomi Lietuvoje“, – džiaugėsi S.Kaušinis.

Pasigenda paslaugumo

Neseniai iš emigracijos Anglijoje grįžusi rašytoja Zita Čepaitė kartais sostinės viešajame transporte pasigenda elementaraus paslaugumo, todėl tikisi, kad užsieniečiai pradės diegti kiek kitokią kultūrą.

„Kartais tenka ko nors pasiteirauti Vilniaus autobuso ar troleibuso vairuotojo ir atsakymas visada vienodas: „Nieko nežinau.“ Ypač keblu, jeigu maršrutas keičiamas dėl kokio nors renginio.

Tada keleiviams neteikiama jokios informacijos. Klausiu keleivių, kur tas autobusas važiuoja, bet ir jie nežino. Manau, kad tokiose situacijose minimalią informaciją vairuotojas keleiviams turėtų pasakyti.

Londone vairuotojai tokią informaciją visuomet praneša. Be to, konsultuoja keleivį, jei jis klausia, kurioje stotelėje jam geriausia išlipti.

Ar vairuotojai iš Ganos sakys tokią informaciją turėdami minimalias lietuvių kalbos žinias, priklausys nuo instrukcijų, kurias jie gaus iš įmonės. Tam užtektų ir 10 sakinių, kuriuos nesunku išmokti. O šypsena – geras priedas, tačiau ji problemos neišsprendžia.

Klausčiau ir koks tų vairuotojų iš Ganos atlyginimas. Atlyginimai neturėtų būti dempinguojami įsivežant vairuotojus. Žmonės negali dirbti už atlyginimą, už kurį negali pragyventi, bet tai vyksta visame pasaulyje“, – sakė Z.Čepaitė.

Dirba ir studijuoja

Bendrovė „Transrevis“ savo tinklapyje skelbia, kad šiuo metu čia dirba 250 vairuotojų, vidutinis dirbančiųjų įmonėje amžius – 40 metų.

Migracijos departamento duomenimis, šiuo metu Lietuvoje yra 106 Ganos piliečiai, turintys laikiną leidimą gyventi mūsų šalyje.

Migracijos departamento patarėjas R.Pukinskas pranešė, kad 31 Ganos pilietis Lietuvoje turi darbą, 54 studijuoja aukštosiose mokyklose, 8 turi sutuoktinį, kuris yra Europos Sąjungos pilietis, 8 pasiliko po studijų, 3 turi įmones, 1 dėstytojas, 1 dirba aukštos kvalifikacijos darbą.

2023 m. pradžioje Lietuvoje gyveno 59 Ganos piliečiai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.