Įsiutino klausimai dėl kelionių į Baltarusiją: „Bus uždaras gyvenimas kaip Šiaurės Korėjoje. Jūs to norit?“

Nors Lietuvos pasienyje stovi stendas, raginantis piliečius nerizikuoti savo saugumu ir nevykti į Baltarusiją, galimybių patekti į šią šalį ir iš jos – apstu. Dar įdomiau yra tai, jog tokias paslaugas be apribojimų vykdo baltarusiška įmonė.

Lietuvos pasienyje stovi stendas, raginantis piliečius nevykti į Baltarusiją, tačiau galimybių patekti į šią šalį ir iš jos – apstu<br>Lrytas.lt koliažas.
Lietuvos pasienyje stovi stendas, raginantis piliečius nevykti į Baltarusiją, tačiau galimybių patekti į šią šalį ir iš jos – apstu<br>Lrytas.lt koliažas.
L. Skardžiukas.<br>M.Patašiaus nuotr.
L. Skardžiukas.<br>M.Patašiaus nuotr.
A. Indrašius.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
A. Indrašius.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Lietuvos pasienyje stovi stendas, raginantis piliečius nevykti į Baltarusiją, tačiau galimybių patekti į šią šalį ir iš jos – apstu<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuvos pasienyje stovi stendas, raginantis piliečius nevykti į Baltarusiją, tačiau galimybių patekti į šią šalį ir iš jos – apstu<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Jan 16, 2024, 7:42 PM, atnaujinta Jan 17, 2024, 11:34 AM

Su portalu susisiekusi skaitytoja pasakojo, kad internete ieškodama autobuso bilieto iš Rygos į Vilnių, pamatė, jog tokius reisus vykdo baltarusiška įmonė. Pradėjus domėtis, kur įmonės autobusas važiuoja pasiekęs Vilnių, paaiškėjo, kad Lietuvos sostinė – tik tarpinė stotelė.

„Sausio 15 d. nusipirkau bilietus į Rygos operą ir į garsųjį traukinį Vilnius-Ryga. Kadangi po operos kažkaip reikės grįžti į Vilnių, ėmiau dairytis bilietų autobusu.

Ir čia – siurprizas. Autobusubilietai.lt pardavinėja autobuso bilietus iš Rygos į Vilnių per Panevėžį, o šio reiso operatorius yra Baltarusijos valstybinė įmonė „Minsktrans“. Iš Vilniaus autobusas toliau keliauja į Minską“, – pasakojo skaitytoja.

Moteris neslėpė nuostabos – nejaugi Baltarusijos valstybinėms transporto įmonėms nėra taikomos jokios sankcijos?

„Esu šiek tiek nustebusi. Ar gerai suprantu, kad Minske bet kas gali nusipirkti bilietą, sėsti į savo valstybės transporto priemonę ir važiuoti sau per sieną iki Vilniaus, Panevėžio ir Rygos?“ – klausė skaitytoja.

Apsilankius internetinėje svetainėje autobusubilietai.lt galima pamatyti, jog kasdien iš Minsko į Vilnių ir atgal yra vykdoma bent po 18 reisų. Šiuos reisus vykdo ne tik baltarusiška įmonė „Minsktrans“, tačiau ir „Minoblavtotrans“, „Eurolines“ ir UAB „PL Int“.

Į pagalbą Ukrainai turi kitokį požiūrį

Tuo metu interneto svetainę autobusubilietai.lt administruojančios ir bilietų pardavimo tarpininko paslaugas tarp keleivių ir vežėjų teikiančios įmonės „Kautra“ direktorius Linas Skardžiukas sako, jog pati bendrovė nebevykdo reisų į Baltarusiją. Tačiau pripažįsta, kad „Kautros“ administruojamoje svetainėje tokių reisų bilietų įsigyta galima.

„Mes anksčiau važiuodavome, bet nusprendėme savo veiklą aktyvinti kitur“, – pasakojo L.Skardžiukas.

Pastarojo nuomone, pašalinus bilietus iš prekybos, nebūtų aktyviai prisidedama prie veiksmų prieš Rusijos karą Ukrainoje.

„Mes šioje vietoje turime kitą požiūrį ir tikrai daug prisidėjome. Pačiomis pirmomis akimirkomis Ukrainai dovanojome 11 autobusų, vežėmė kartu su „Blue/Yellow“ ir „Stiprūs kartu“. Tuo metu padėjome žmonėms atvažiuoti į Lietuvą, kada reikėjo – vežėme juos atgal. Taip pat ir siuntas, ir visokiausią pagalbą, kuri yra reikalinga.

Tai darėme nemokamai. Ir tai įmonei kainavo gerokai virš 100 tūkst. eurų. Mes manome, kad toks „Kautros“ įmonės prisidėjimas ir pagalba Ukrainai yra ryškus indėlis“, – teigė bendrovės direktorius.

Priduriama, jog dėl veiklos Baltarusijoje atnaujinimo būtų svarstoma tuo atveju, jei baigtųsi karas.

Ragina nepolitikuoti ir „nusileisti ant žemės“

Maršrutus į Baltarusiją ir iš jos vykdančios tarptautinių autobusų tinklo „Eurolines“ narės TOKS vadovas Arūnas Indrašius neslepia emocijų ir ragina nemaišyti politikos su eiliniais žmonėmis.

„Apie kokias sankcijas mes kalbame keleiviui – eiliniam žmogui, kuris nori pasiekti savo gimines, kapus, aplankyti artimus? Mes aptarnaujam keleivius – mes nepolitikuojam.

Gyvenime nesu buvęs politikoje ir nebūsiu – nepritariu nė vienai partijai ir nė vienam partijos veikėjui. Yra žaidimai, brangieji, bet yra žmonės, kurie gyvena ir turi artimus ryšius. Pradėkim nuo šito, o ne nuo sankcijų. Man tai neįdomu“, – teigė A.Indrašius.

TOKS vadovas pasakojo, kad su vežėju „Minsktrans“ yra dirbama jau 30 metų, o visuomenę ragino pagalvoti apie tai, kiek žmonių iš Baltarusijos autobusais gali atvažiuoti į Europą ir pamatyti, jog čia gyvenama kitaip.

„Buvo laikai, kai visi džiaugėsi, kad „Minsktrans“ važiuoja ir veža keleivius. Iš Baltarusijos labai daug žmonių gyvena ir Prancūzijoje, ir Belgijoje, visur. Kodėl tai yra taip sureikšminama? Kur tie diplomatai, kurie dirbo visą gyvenimą ir gavo atlyginimus? Kodėl jie nesutvarkė tų reikalų? Kodėl tas karas kyla? Ten žiūrėkim, o ne į tai, kad keleivių vežėjai užsiima keleivių pervežimu“, – pasipiktinimo neslėpė A.Indrašius.

Politikai taip pat buvo raginami pamąstyti ir „nusileisti ant žemės“.

„Uždarykim sieną. Niekas nežinos nieko. Bus toks uždaras gyvenimas kaip Šiaurės Korėjoje. Jūs to norit?“ – klausė TOKS vadovas.

Apribojimų nėra, bet kelionių rekomenduojama vengti

Tuo metu Susisiekimo ministerija patikino, jog Baltarusijos ir Rusijos piliečių judumui pagal nustatytas sąlygas, o taip pat ir keleivių vežimui autobusais per Europos Sąjungos šalių ir Baltarusijos sieną sankcijos nėra taikomos.

„Tarptautinį keleivių vežimą tarp Lietuvos Respublikos ir Baltarusijos Respublikos reglamentuoja tarpvalstybinis Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Baltarusijos Respublikos Vyriausybės susitarimas dėl tarptautinio vežiojimo automobiliais.

Leidimus vykdyti reguliarius tarptautinius keleivių vežimus konkrečiu maršrutu išduoda Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA)“, – komentavo ministerijos atstovai.

Priduriama, jog vykdant nereguliarius keleivių vežimus, vežėjas turi gauti leidimą vykdyti konkrečią kelionę. Tokius leidimus taip pat išduoda LTSA.

„Šių leidimų kvotomis, vadovaujantis susitarimo nuostatomis, šalys pasikeičia kiekvienais metais, tačiau nuo Rusijos karo Ukrainoje pradžios 2022 m. vasario 24 d. leidimais vykdyti nereguliarius keleivių vežimus su Baltarusija nesikeičiama“, – teigė Susisiekimo ministerija.

Ministerijos atstovai taip pat primena, jog Lietuvos institucijos Lietuvos piliečiams rekomenduoja vengti kelionių į Baltarusiją – dėl šios priežasties pasienio kontrolės punktuose yra įrengti specialūs įspėjamieji ženklai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.