Elektromobilius išbandę lietuviai jų atsisako ir vos po dvejų metų: paaiškino, kodėl taip nutinka

Europos automobilių gamintojų asociacijos teigimu, elektromobilių pardavimai Europos Sąjungoje sudarė beveik pusę visų naujų lengvųjų automobilių, registruotų bendrijoje 2023 m. sausio–lapkričio mėnesiais. Prognozuojama, kad elektromobilių rinka išlaikys stabilų augimą ir per artimiausius ketverius metus augs vidutiniškai 12 proc. kasmet.

Panevėžio rajone elektromobilius vertina skirtingai: vieni juos perka, o kiti parduoda.<br>„Jūsų Panevėžys“ nuotr.
Panevėžio rajone elektromobilius vertina skirtingai: vieni juos perka, o kiti parduoda.<br>„Jūsų Panevėžys“ nuotr.
Klebonas Gediminas Jankūnas atsisakė elektromobilio ir grįžo benzinu varomo automobilio.<br>Ž.Večiorkutės/ „Jūsų Panevėžys“ nuotr.
Klebonas Gediminas Jankūnas atsisakė elektromobilio ir grįžo benzinu varomo automobilio.<br>Ž.Večiorkutės/ „Jūsų Panevėžys“ nuotr.
Panevėžio rajone elektromobilius vertina skirtingai: vieni juos perka, o kiti parduoda.<br>Stop kadras
Panevėžio rajone elektromobilius vertina skirtingai: vieni juos perka, o kiti parduoda.<br>Stop kadras
Daugiau nuotraukų (3)

Raimonda Mikučionytė

Apr 29, 2024, 6:22 PM

Lietuva nuo šių tendencijų taip pat neturėtų atsilikti. Vien 2023 metais elektromobilių registracijų skaičius Lietuvoje siekė rekordines aukštumas – palyginti su 2022 m., jų padaugėjo daugiau nei 80 proc.

Rinka plečiasi

„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje įregistruotų elektra įkraunamų automobilių skaičius kovo 1 dieną siekė 20,7 tūkst. Jei rinkoje pavyks išvengti nenumatytų turbulencijų, metus pabaigti turėtume su netoli 30 tūkst. elektra varomų automobilių.

Tačiau ne visi skuba pirkti elektra įkraunamus automobilius, o kai kas net nusipirkę elektromobilį po poros metų jį parduoda.

Elektromobilių pirkti neplanuoja

Panevėžio rajono savivaldybė šiuo metu turi 40 automobilių. Populiariausia automobilio markė – „Volkswagen“. Jų yra net dešimt. Taip pat Savivaldybė turi septynis „Opel“ automobilius, penkis – „Nissan“, po du – „Toyota“, „Mazda“, „Honda“ ir „KIA“ bei vieną kitos markės.

Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktorius Edmundas Toliušis paaiškino, kad Savivaldybei kol kas pakanka tų automobilių, kuriuos turi.

„Neplanuojame artimiausiu metu pirkti elektra varomų automobilių. Neturime įrengtos bazės – nėra įrengtų elektromobilių krovimo stotelių. Todėl šiandien nesivaikome mados ir užtenka, ką turime. Nepribrendo reikalas, o specialiai, pasipuikavimui, pirkti – neverta. Beje, kai bus poreikis atnaujinti Savivaldybės automobilių parką, pagalvosime ir apie elektra varomus automobilius“, – kalbėjo E.Toliušis ir teigė, kad elektromobilių kaina nėra jau tokia pigi.

Pardavė elektromobilį

Elektra varomą automobilį pardavė Krekenavos bazilikos klebonas dr. Gediminas Jankūnas. Kunigas prieš beveik dvejus metus įsigijęs elektromobilį jo atsisakė ir grįžo prie tradicinio – benzinu varomo automobilio.

Dvasininkas paaiškino, kodėl pardavė elektra varomą automobilį.

„Tolimos kelionės elektromobiliu – iššūkis. Turi skaičiuoti, kiek galėsi nuvažiuoti pakrautu automobiliu, nes Lietuvoje įkrovimo stotelių plėtra – lėta, nepakanka viešų ir nemokamų stotelių. Supratau, kad nuvažiavęs į Vilnių, norėdamas grįžti į Krekenavą, turiu skaičiuoti, ar pakaks energijos“, – prisipažino dvasininkas, bet teigė, kad šiek tiek apgailestavo, jog teko atsisakyti ir parduoti elektromobilį.

Aplinkosaugininkai važinėja elektromobiliais

Aplinkos apsaugos departamentas atnaujino automobilių parką ir balandžio 4 dieną į gatves išriedėjo šešiolika naujų Aplinkos apsaugos departamento elektromobilių „Volkswagen ID.3“, kurie pakeitė senus, daugiausia dyzeliniu kuru varomus automobilius. Elektromobiliais naudosis 8 regioninių padalinių aplinkosaugininkai, tarp jų ir Panevėžio. Prie departamento padalinių įrengtos 8 elektromobilių krovimo stotelės.

Eksploatacija brangesnė

Bendrovės „Panevėžio autobusų parkas“ generalinis direktorius Arnoldas Gražys pasakojo, kad neseniai pirko dėvėtus autobusus.

„Elektra varomų autobusų kol kas neplanuojame pirkti – esu skeptikas. Nors visi džiaugiasi elektromobiliais, bet eksploatacija jų brangesnė. Europos Sąjunga lėšų tiek neduoda, kad galėtume įsigyti elektra varomus autobusus. Be to, įmonė turi labai ribotus elektros išteklius, o ir pigios elektros neturime. Kiekvienas šalies miestas renkasi, kaip geriau. Todėl vieni perka elektra varomus autobusus, kiti abejoja, ar verta pirkti. Kita vertus, kaip reaguos žmonės, jei žiemos metu elektrobusas sustos vidury miško ir toliau nebegalės važiuoti?“ – svarstė A.Gražys.

Elektromobiliai paklausūs

UAB „Kredora“ yra oficialusis „Volkswagen“ koncerno atstovas, pradėjęs veiklą 1998 metų vasarą. Įmonė prekiauja naujais ir naudotais „Volkswagen“ automobiliais bei elektra varomais automobiliais.

„Panevėžio mieste elektromobilių pakrovimo stotelės įrengtos tinkamai. Todėl ir elektra varomų automobilių paklausa nebloga, kas penktas parduodamas automobilis – elektromobilis. Parduodame „ID.4“ ir „ID.3“ elektromobilius. Šiuos automobilius, kurių kaina iki 50 tūkst. eurų, perka ir Panevėžio miesto, ir Panevėžio rajono gyventojai“, – teigė įmonės vadovas Dainius Melaika.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.