Ji nepastebi, kad automobilis ima krypti į priešingą eismo juostą. Dar akimirka ir draugės nieko nebegali padaryti - merginų vairuojamas automobilis kaktomuša rėžėsi į kitą mašiną, o vos draugės spėjo atsitokėti, į jų automobilį tėškėsi dar vienas automobilis.
Laimei, šis labai detaliai nufilmuotas eismo įvykis nebuvo tikra avarija, tačiau šokiruojančiu detalumu išsiskiriantys vaizdai neprasilenkia su tikrove. Prieš kurį laiką Didžiojoje Britanijoje nufilmuota socialinė reklama šiuo metu itin aktuali - pastebima, kad vis daugiau žmonių vairuodami atsipalaiduoja ir ne tik kalba telefonu, bet ir siuntinėja trumpąsias žinutes, tikrina "Facebook" paskyrą ar net fotografuojasi ir lėkdami net didesniu nei 100 km/val. greičiu kelia nuotraukas į internetą.
Mobiliuoju telefonu automobilyje besinaudojantys vairuotojai vidutiniškai 24 proc. dažniau keičia atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio ir 19 proc. lėčiau įsibėgėja iki pastovaus važiavimo greičio po stabdymo.
Jutos universiteto mokslininkų atliktas tyrimas dar 2006 m. atskleidė, kad kalbėjimas naudojantis laisvų rankų įranga toks pat pavojingas, kaip ir laikant telefoną.
Tačiau laikui bėgant jų įžvalgos tampa vis svarbesnės.
Tų pačių JAV mokslininkų praėjusiais metais baigtas tyrimas parodė, kad laisvų rankų įranga, padidina riziką patekti į eismo įvykį ir naudojantis balso konvertavimo į tekstą programomis siunčiant trumpąsias žinutes ar elektroninius laiškus.
Pavojų kelyje kelia ne tik pats kalbėjimas mobiliuoju telefonu. Telefono numerio rinkimas trunka apie 12 sekundžių, vadinasi, tiek laiko vairuotojo dėmesys būna skiriamas ne vairavimui. Atsiliepimas į skambutį atima 5 sekundes dėmesio.
Trumpųjų žinučių rašymas vairuojant kelia itin didelį pavojų. Šešios sekundės, skirtos žinutės rašymui, iš vairuotojo atima 4,6 sekundės žiūrėjimo į kelią. Tai reiškia, jog važiuojant 90 km/val. greičiu, 115 metrų įveikiama nežiūrint į kelią. Žinutės rašymas vairuojant eismo įvykio tikimybę padidina 23 kartus.
JAV nacionalinės saugumo tarybos duomenimis, mobiliųjų telefonų naudojimas yra vienas iš veiksnių ketvirtadalyje šalyje įvykstančių avarijų. Kasmetinio tyrimo rezultatai parodė, kad 26 proc. eismo įvykių kaltininkai buvo mobiliaisiais telefonais kalbantys vairuotojai, 5 proc. iš kaltininkų incidento metu rašė trumpąsias žinutes.
Naudojimasis mobiliuoju telefonu vairuojant Lietuvoje užtraukia baudą nuo 100 iki 300 litų.