Viena avarijų priežastis, apie kurią vairuotojai pamiršta

Sunkvežimių vairuotojai, nors ir laikomi tikrais profesionalais, daro tokias pat žmogiškas klaidas. Skirtumas toks, kad eismo įvykių, kuriuose dalyvauja sunkiasvorė technika, pasekmės – itin tragiškos.

Nepaisant šiurpiai atrodančio lūžusio pienvežio, jo vairuotojas išliko gyvas.<br>Marijampolės VPK nuotr.
Nepaisant šiurpiai atrodančio lūžusio pienvežio, jo vairuotojas išliko gyvas.<br>Marijampolės VPK nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Saulius Rinkevičius

Aug 24, 2015, 6:22 PM, atnaujinta Oct 19, 2017, 2:35 AM

Trečiadienį, rugpjūčio 19 dieną, didelė avarija nutiko kelyje „Via Baltica“. Važiuodamas keliu Kaunas–Marijampolė–Suvalkai pienvežis įsirėžė į vilkiką MAN.

Dėl smūgio GAZ 53 kone perlinko, tačiau nepaisant šiurpaus vaizdo eismo įvykio metu buvo sužalotas pienvežio vairuotojas liko gyvas. Jis ugniasienių gelbėtojų buvo ištrauktas specialia technika ir išvežtas į ligoninę.

Kaip skelbė Marijampolės apskrities VPK , vilkikas MAN pristabdė prieš pakelės veją pjaunantį traktorių.

Komisariato atstovė Sigita Šatienė lrytas.lt informavo, kad iš paskos važiuojantis pienvežio GAZ 53 vairuotojas nepastebėjo vilkiko greičio sulėtėjimo ir nespėjo manevruoti arba sustabdyti.

Važiavo per greitai MAN vairuotojas po avarijos „Lietuvos ryto“ televizijai pasakojo, kad pamatė traktorių ir sustojo, tačiau už jo buvęs GAZ važiavo per greitai.

„Mačiau, kad atlekia ir galvoju, kad tuoj kažkas bus. Ir buvo. Smūgis“, – kalbėjo jis.

Statybines medžiagas vežusio sunkvežimio vairuotojas pasakojo, kad pienvežis važiavo maždaug 70 km/val. greičiu.

Saugaus vairavimo treneris Artūras Pakėnas klausiamas galimas šio eismo įvykio priežastis svarstė, kad sunkvežimio vairuotojas greičiausiai veikė „automatiniu režimu“, t. y. kūnas atliko žinomus veiksmus, o mintims buvo leidžiama laisvai klaidžioti.

„Galbūt jis perjunginėjo radijo imtuvą, ieškojo sumuštinio ar ant kabinos grindų nukritusio obuolio. Jis darė ne tą, ką reikia – nevairavo“, – konstatavo specialistas.

Pavojus auga progresija

Būseną, kuomet smegenys jau neseka kelio, anot pašnekovo gali lemti nuovargis.

Visgi net ir pavargęs vairuotojas būtų išvengęs avarijos, jei tik būtų išlaikęs saugų atstumą nuo priešais važiavusios transporto priemonės.

A. Pakėnas taip pat pasakojo, kad jau nuo senų laikų vairuotojai buvo mokomi laikytis mažiausiai tokio atstumo metrais, koks yra jų greitis km/val. GAZ pienvežio vairuotojui šiuo reikėjo laikytis maždaug 70 m. atstumo, tačiau sprendžiant pagal eismo įvykio aplinkybes ir liudininkų pasakojimus, jis to nesilaikė.

Anot saugaus vairavimo trenerio, į užmiestyje išvažiavę vairuotojai dažnai laikosi to paties mažo atstumo kaip ir judėdami mieste. Pašnekovas stebėjosi, kad žmonės pamiršta atsižvelgti į tai, kad išaugus greičiui padidėja ir stabdymo kelias.

„Vairuotojai užmiršta, kad greičio didėjimą su stabdymo keliu sieja geometrinė progresija. Tarkime, greičiui išaugus du kartus, sustojimo atstumas pailgėja keturis“, – kalbėjo A.Pakėnas.

Prie vairo tampa agresyvesni

Analogiška proporcija nesilaikant atstumo išauga ir avarijos pavojus.

Specialistas stebisi, kad vairuotojai atstumo taip pat nesilaiko ir nenorėdami palikti per daug laisvos vietos. Jis vylėsi, kad eismo dalyvių auklėjimui atkreipiant dėmesį į saugaus atstumo laikymąsi ateityje bus skiriamas didesnis dėmesys.

„Reikia, kad žmonės suvoktų pavojus, taip pat ir važiavimo prikibus kitam automobiliui prie galo beprasmiškumą. Dabar visi labiausiai bijo to, kad prieš juos kažkas užlys“, – komentavo A.Pakėnas. Jis atkreipė dėmesį, kad žmonėms visai nerūpi, jei juos kas gatvėje aplenkia kaip pėsčiuosius, tačiau sėdę prie automobilio vairo daugelis jų nenori kitų praleisti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.