M. Skuodis: po nepilnų metų automagistralė nuo Vilniaus iki Varšuvos galėtų būti aukščiausio lygio

Penktadienį pradedamas rekonstruoti magistralės „Via Baltica“ ruožas tarp Marijampolės ir Lenkijos sienos, šiuo darbus už 55,8 mln. eurų atliks bendrovė „Fegda“.

Pradedamas rekonstruoti magistralės „Via Baltica“ ruožas tarp Marijampolės ir Lenkijos sienos.<br>M.Patašiaus nuotr.
Pradedamas rekonstruoti magistralės „Via Baltica“ ruožas tarp Marijampolės ir Lenkijos sienos.<br>M.Patašiaus nuotr.
Pradedamas rekonstruoti magistralės „Via Baltica“ ruožas tarp Marijampolės ir Lenkijos sienos.<br>M.Patašiaus nuotr.
Pradedamas rekonstruoti magistralės „Via Baltica“ ruožas tarp Marijampolės ir Lenkijos sienos.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Dec 9, 2022, 11:34 AM, atnaujinta Dec 9, 2022, 12:02 PM

Ruože nuo 72,5 iki 79 kilometro kelias bus rekonstruotas į keturias eismo juostas, įrengtas pirmasis šalyje „žaliasis tiltas“ gyvūnų migracijai, tunelinis pravažiavimas, sankirta, jungiamieji keliai.

„Tai leis iš esmės pagerinti eismo saugumą, išsprendžiant šiuo metu esamą didelio avaringumo problemą, užtikrinti patogias eismo sąlygas“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Jis, taip pat ir Seimo narys Andrius Vyšniauskas, Marijampolės meras Povilas Isoda, Kalvarijos meras Vincas Plikaitis, Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) direktorius Remigijus Lipkevičius ir rangovo „Fegda“ atstovai penktadienį dalyvaus simboliniame darbų pradžios renginyje.

„Tikslas, kad 2024 m. pabaigoje, nuo pat Kauno ar Vilniaus iki Lenkijos ir Varšuvos galėtume važiuoti aukščiausio lygio, saugia automagistrale be jokių kliūčių“, – penktadienį teigė M. Skuodis.

Politikas aiškina, kad vykstantys kelio darbai pakeis situaciją iš esmės ir šiandien pradedami darbai kelio iki Lietuvos-Lenkijos sienos septynių kilometrų atkarpoje.

„Jau pasirašyta rangos sutartis kitoje atkarpoje, po nepilnų metų mes turėsime aukščiausio lygio automagistralę. Daugiau nei 12 kilometrų atkarpoje, tuoj pat bus skelbiamos konkursas atkarpai prie Marijampolės ir tai reiškia, kad kitų metų pirmą pusmetį mes matysime darbus praktiškai 30 kilometrų atkarpoje vienu metu“, – sakė ministras.

„Naujos automagistralės statybų, su tiltais, jungiamaisiais keliais, netgi su tiltu gyvūnams, koks šiandien ateina reikalavimas iš mūsų įsipareigojimų aplinkosaugai ir Europos Sąjungai. Dar po tam tikro nedidelio laiko, mes matysime darbus net 40 kilometrų atkarpoje vienu metu“, – pridūrė jis.

M. Skuodis tvirtino, kad darbai pradedami yra vienoje iš intensyviausių magistralės atkarpų, kur eismo intensyvumas siekia apie 10 tūkst. automobilių per parą ir didžioji dalis automobilių yra sunkiasvorės transporto priemonės. Taip pat, pasak jo, kelio rekonstrukcija į automagistralę buvo būtina, siekiant užtikrinti vairuotojų ir keleivių saugumą.

„Eismas tikrai yra labai intensyvus ir neduok Dieve, kažkas atsitinka, mes turime labai dideles spūstis, kas man, kaip ministrui, visą laiką kelia didžiausią nerimą, tai eismo įvykiai. Tai yra vienas nesaugiausių kelių, ne dėl to, kad norėjome, jog jis būtų nesaugus, bet tiesiog egzistuojanti infrastruktūra ir eismo intensyvumas lemia tai, kad čia turime pernelyg daug skaudžių eismo įvykių“, – tvirtino Vyriausybės narys.

LAKD sutartį dėl šios magistralės atkarpos rekonstrukcijos su „Fegda“ pasirašė spalio viduryje, pagal ją darbus planuojama baigti kitų metų rudenį.

Visą daugiau kaip 40 kilometrų „Via Baltica“ ruožą nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos planuojama rekonstruoti iki 2024 metų pabaigos.

Vidutinis metinis paros eismo intensyvumas šiame ruože siekia iki 10 tūkst. automobilių per parą, iš jų iki 60 proc. sudaro krovininis transportas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.