Viena kraupi avarija po kitos pražudė 9 žmones – tarnybos imasi tyrimo

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) pradėjo tirti 3 savaitgalį bei pirmadienio rytą šalyje įvykusių itin skaudžių eismo įvykių priežastis. Balandžio 15 d. ir 17 d. įvykusių eismo įvykių metu žuvo net 9 žmonės, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Avarija šalia Maišiagalos<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Avarija šalia Maišiagalos<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Avarija šalia Maišiagalos<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Avarija šalia Maišiagalos<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Avarija šalia Maišiagalos<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Avarija šalia Maišiagalos<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Avarija prie Merkinės.<br>Alytaus apskrities VPK nuotr.
Avarija prie Merkinės.<br>Alytaus apskrities VPK nuotr.
Avarija šalia Maišiagalos.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Avarija šalia Maišiagalos.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Avarija šalia Maišiagalos.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Avarija šalia Maišiagalos.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Avarija.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Avarija.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Apr 19, 2023, 5:12 PM, atnaujinta Apr 19, 2023, 7:10 PM

Anot LTSA, siekiant nustatyti eismo įvykio pasekmių priežastis, vertinama automobilių saugos sistemų suveikimas, saugos diržų segėjimas, vaikiškų kėdučių tinkamas naudojimas ir visos svarbios detalės.

Kaip rodo kelerių metų tyrimų statistika, dažniausios skaudžių eismo įvykių priežastys nekinta jau kelerius metus.

Pagrindinė – vairuotojų ir kitų eismo dalyvių elgsena: vairuotojų neatidumas, neatsakingumas, pašaliniai veiksmai vairuojant, saugaus atstumo nesilaikymas, netinkamai įvertinamas atstumas tarp transporto priemonių.

Pažymima, kad taip pat neįvertinama kelio dangos būklė, chuliganiškai vairuojama, skubama, nepasirenkama saugaus ar leistino greičio, jis viršijamas, vairuojama apsvaigus nuo alkoholio.

Išvardytos priežastys 2020–2022 metais sudarė 43–56 proc. visų nustatomų priežasčių (2020 m. – 56 proc., 2021 m. – 47 proc., 2022 m. – 43 proc. visų nustatytų tirtų eismo įvykių priežasčių).

„Kiekvienas įvykis yra individualus ir reikalaujantis kruopštaus ekspertų darbo bei institucijų bendradarbiavimo, todėl tikrąsias įvykių priežastis nustatyti gali prireikti nemažai laiko. Dedame visas pastangas, kad atsakymai būtų kuo greičiau“, – sako LTSA Kelių transporto eismo įvykių tyrimų vyresnysis patarėjas Justas Petrauskas.

Pasak J. Petrausko, LTSA tyrėjų 3 metų patirtis rodo, kad tyrimo eigai įtakos turi kokybiškai surinkta eismo įvykio informacija, ar yra galimybė apklausti eismo įvykio dalyvius ir liudininkus, ar jie bendradarbiauja ir t. t. Į eismo įvykio vietą nuvykę LTSA specialistai surenka medžiagą, kuri perduodama LTSA tyrėjų komandai.

Tuomet prasideda tyrimo procesas: nagrinėjama eismo įvykio vietoje surinkta medžiaga, informacija iš registrų ir kitų įstaigų, vertinami net vairavimo egzaminų rezultatai, informacija apie transporto priemonės techninę būklę, tachografo duomenys, kuriuose užfiksuotas transporto priemonės greitis bei vairuotojo darbo ir poilsio režimas, eismo dalyvių pažeidimų istorija, oro sąlygos, saulės akinimas, vairuotojo medicininės pažymos galiojimas.

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, pernai šalies keliuose žuvo 120 žmonių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.