Vairuotojus ragina nežaisti loterijos kelyje: gausite baudą, rizikuojate savo ir kitų gyvybėmis

Iki padangų keitimo periodo liko kiek mažiau nei mėnuo, o vairuotojai kartais nepasidomi savo vasarinių padangų protektoriaus likučiu arba sąmoningai važinėja su padangomis, kurių protektoriaus gylis yra minimalus arba dar mažesnis, nes nenori dėl tokio trumpo laikotarpio jas keisti naujomis. Ar tai yra saugus sprendimas?

Ar važiuoti su nusidėvėjusiomis vasarinėmis padangomis yra saugu?<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ar važiuoti su nusidėvėjusiomis vasarinėmis padangomis yra saugu?<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ekspertai rekomenduoja keisti padangas dar nepasiekus minimalios nusidėvėjimo ribos.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ekspertai rekomenduoja keisti padangas dar nepasiekus minimalios nusidėvėjimo ribos.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ekspertai rekomenduoja keisti padangas dar nepasiekus minimalios nusidėvėjimo ribos.<br>D.Umbraso nuotr.
Ekspertai rekomenduoja keisti padangas dar nepasiekus minimalios nusidėvėjimo ribos.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Oct 14, 2023, 10:54 AM

Minimali riba – per maža

Pasak saugaus eismo eksperto, vairavimo mokytojo Andriaus Bonakerio, minimali vasarinių padangų protektoriaus riba – 1,6 mm – yra per maža net važiuojant sausa kelio danga.

„Minimali riba man labai nepatinka, laukiu, kada tai bus išgyvendinta. Ypač, kai turime daugiau liūčių ir iškrenta daugiau lietaus nei prieš 10–20 metų. Tokia padanga tikrai nespės išstumti lietaus vandens.

Toks padangos protektoriaus gylis nėra saugus net vasarą, nes dažnai važiuojame didesniu greičiu nei rudenį, o kuo didesnis greitis, tuo labiau mažėja padangų sukibimas su keliu, todėl 1,6 mm tikrai nepakanka“, – tikina A.Bonakeris.

Pašnekovas rekomenduoja nelaukti, kol padangų protektoriaus gylis pasieks kritinę ribą ir pasikeisti jas anksčiau, o nerizikuoti pabaigiant jas sudėvėti ir tik kitą sezoną keisti naujomis.

„Galbūt važiuojant mieste, lėtai to 1,6 mm gylio vasarą ir galėtų pakakti, bet mes niekada nežinome, kada teks važiuoti kitokiomis eismo sąlygomis. Galbūt sinoptikai lietaus tą dieną nenumatė, bet lyti vis tiek gali pradėti.

Kuo gilesnis protektorius – tuo daugiau vandens padanga geba išstumti. Kartais ne visada užtenka ir žieminių padangų minimalios ribos, kuri yra 3 mm, tai palyginkime, kiek vandens gali išstumti 3 mm ir 1,6 mm – kiekis skiriasi beveik dvigubai, todėl rekomenduoju tikrai nelaukti tos ribos“, – įžvalgomis dalinasi A.Bonakeris.

Skatina būti atsakingais

Pasak pašnekovo, reikėtų pagalvoti apie užsienio pavyzdžius ir iš jų pasimokyti, nes ten vairuotojai į padangų keitimą turi kiek kitokį požiūrį.

„Pažvelkime į naudotas padangas, kurios atkeliauja iš užsienio. Ten 5 mm protektoriaus gylio padangas vairuotojai jau išmeta kaip nebetinkamas. Jos atkeliauja čia ir mes, lietuviai, perkame, nes pigiau“, – sako saugaus eismo ekspertas.

Vis tik, nors padangas su minimaliu protektoriaus gyliu galima eksplotuoti, atsakomybė krinta ant vairuotojo pečių, todėl jis turėtų apsvarstyti savo pasirinkimus ir nuspręsti, kokiomis padangomis važinės.

„To taisyklės nereikalauja, tačiau vairuotojai turėtų būti atsakingi ir suvokti, kad 1,6 mm gylio saugiam eismui tikrai neužtenka.

Rekomenduoju visada galvoje turėti bent tuos 3 mm ir jau svarstyti apie padangų keitimą, nes važinėjant su netinkamomis padangomis tu gali užmušti ne tik save, bet ir kitus“, – vairuotojus perspėja A.Bonakeris.

Veiksminga idealiomis sąlygomis

Su teiginiu, kad minimalią ribą pasiekusios vasarinės padangos rudenį nėra itin saugios sutinka ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto (Vilnius TECH) automobilių inžinerijos katedros profesorius Vidas Žuraulis.

„Tai, kad yra pasiekta minimali riba ir signalizuoja, kad padanga praktiškai nebėra saugi, nes jau pasiekė kritinę ribą. Kai ant kelio yra vandens, purvo, ji nebėra dirbanti efektyviai“, – sako V.Žuraulis.

Profesorius teigia, kad tokia padanga būtų pakankamai efektyvi tokiu atveju, jeigu automobilis važiuotų idealiomis eismo sąlygomis, todėl jas reiktų keisti dar nepasiekus kritinės ribos.

„Taip, tokia padanga gali būti efektyvi važiuojant idealiomis sąlygomis, kai kelias yra sausas ir lygus, tačiau mes turime įvairias eismo sąlygas ir jos keičiasi, ypač rudenį gali pasikeisti net keletą kartų per dieną. Pasiekus jau 2 mm vairuotojui jau reiktų dairytis naujų padangų“, – tikina V.Žuraulis.

Naudojant netinkamas padangas automobilis ne tik praranda stabilumą stabdant, tačiau jį bendrai yra sunkiau valdyti.

„Automobilis su nusidėvėjusiomis padangomis žymiai greičiau akvaplaninguojasi, nes padanga nespėja išstumti vandens, stabdymas tampa neefektyvus. Jei kelias turi mažesnes ar didesnes provėžas, automobilį tampa sunkiau valdyti. Nukenčia ir automobilio pravažumas, nors šiais laikais tai gal ir nebėra taip aktualu“, – kylančias problemas vardina Vilnius TECH profesorius.

Automobilis su vasarinėmis padangomis gali būti eksploatuojamas iki lapkričio 10 dienos, o transporto priemonių, kurių padangos neatitinka nustatytų techninių ar padangų naudojimo reikalavimų, vairavimas užtraukia baudą vairuotojams nuo 30 iki 40 eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.