Nuo 2007-ųjų, kuomet pasirodė pirmosios kartos „Qashqai“, jų į kelius išriedėjo daugiau nei 2,3 mln. ir šis modelis iš esmės tapo miesto visureigio sinonimu.
Dvi miesto visureigių problemos
Iš klasikinių visureigių pasiskolinta aukštesnė važiuoklė, vienatūriams būdingas talpumas ir tradiciniams automobiliams įprasta vidaus įranga daugelį vairuotojų sužavėjo galimybe turėti viską viename automobilyje. Dėl to miesto visureigiai staiga išpopuliarėjo ir Lietuvoje, ir visame pasaulyje.
Bet vairuotojai netruko pastebėti, kad važiuojant greičiau tokio tipo modeliai valdomumu neprilygsta tradiciniams automobiliams, o norintiems prabangiau įrengto visureigio reikia išleisti gerokai didesnę sumą.
Atnaujintą „Qashqai“ pristatę „Nissan“ inžinieriai tikino išsprendę abi šias problemas. Kaip jiems tai pavyko, patikrinau per naujojo modelio bandymus Austrijoje.
„Apšlifuota“ išorė
Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad automobilis atnaujintas tik simboliškai, bet iš tiesų inžinieriai pakoregavo gausybę net itin smulkių detalių, todėl bendras jausmas važiuojant – juntamai patikimesnis, patogesnis ir stabilesnis.
Iš išorės „Qashqai“ pasikeitė nedaug. Pakoreguota buferio forma, papildomos variklio aušinimo angos ir lygus „Nissan“ ženklas suderinti su naujomis priekinėmis grotelėmis, panašiomis į matytas „Micra“ modelyje.
Naujos formos žibintai su per visą jų plotį ištęstais LED dienos žibintais paryškina automobilio plotį ir padeda lengviau atskirti, kad tai – atnaujinta „Qashqai“ versija.
Daugiau prabangos
Daugiau pokyčių matyti salone. Iš jų akivaizdu, kad gamintojas suprato, jog šiais laikais vairuotojai nori matyti ir jausti kuo daugiau privalumų ir patogiai naudotis informacine sistema.
Didžiausias pokytis – naujos D formos, gerokai išvaizdesnis vairas, ant kurio sumontuoti patogūs, intuityviai sukonfigūruoti mygtukai, kurias galima valdyti visą visureigio kompiuterį. Turint galvoje kitų markių automobilių vairus, „Nissan“ tokio pokyčio jau labai reikėjo.
Pakoreguota ir sėdynių forma, bet daugiausiai naujovių matyti naujoje, dar prabangesnėje komplektacijoje „Tekna+“.
Joje gausu juodos odos, o sėdynės susiūtos iš minkštų stačiakampių, primenančių laikrodžių apyrankes. Taip pat standartiškai „Tekna+“ versijose montuojama ir „Bose Premium“ aštuonių garsiakalbių garso įranga bei matinio sidabro spalvos papuošimai išorėje.
Bendrai automobilis palieka akivaizdžiai prabangesnio ir kokybiškesnio modelio įspūdį. Nors iš pirmo žvilgsnio sunku pastebėti kiekvieną pokytį, gamintojas pakoregavo daug smulkmenų ir viduje, ir išorėje, kurios suteikia geresnį bendrą vaizdą.
Juntamai pagerėjo ir „Qashqai“ garso izoliacija. Į priekines dureles ir už galinių ratų arkų gamintojas įdėjo daugiau garso izoliavimo medžiagos, kiek pastorino galinius stiklus ir perdarė priekinio buferio apačią.
„Nissan“ inžinierių teigimu, didelė dalis triukšmo važiuojant girdisi iš automobilio apačios, todėl inžinieriai buferio apačioje sumontavo nedidelius difuzorius, kurie perskirsto oro srautą ir sumažina vėjo švilpimą. Šią naujovę įmonė net užpatentavo.
Suteikė stabilumo
Lieka svarbiausias klausimas – kaip patobulintas modelis važiuoja? Tam gamintojas skyrė akivaizdžiai mažiau dėmesio, nei matomiems dalykams, bet pokyčiai taip pat į gerą.
Variklių ir pavarų dėžių pasirinkimas nepasikeitė, todėl dinamikos nei padaugėjo, nei sumažėjo. Tačiau inžinieriai atkreipė dėmesį į kitą svarbų dalyką – automobilio stabilumą.
Priekinė stabilizatoriaus sija pastorinta ir tvirtesnė, kiek pakietinti amortizatoriai ir į važiuoklę sudėtos tvirtesnės gumos detalės pavertė „Qashqai“ gerokai stabilesniu. Įvažiuojant į greitesnį posūkį jaučiasi, kad automobilis mažiau svyra į šoną ir tvirčiau įsikimba į kelią, bet kartu kūrėjai nepamiršo, kad tai – šeimai skirtas automobilis ir jo važiuoklė turi išlikti gana minkšta važiuojant per nelygumus.
Papildytas ir įvairių saugumo sistemų bei vairavimo pagalbų sąrašas. Pavyzdžiui, nuo šiol „Qashqai“ gali perspėti, jei išvažiuojant iš aikštelės atbulomis kažkas juda jūsų link. Radaras ir vaizdo kamera taip pat stebi ir pėsčiuosius bei saugo nuo susidūrimo.
Dar viena įdomi pagalba padeda apsisaugoti nuo pariedėjmo atgal ar į priekį. Labai neįprasta vairuojant automobilį su mechanine pavarų dėže atleisti stabdį stovint prie šviesoforo įkalnėje, bet naujoji sistema SSA jį išties išlaiko stovintį, o užsidegus žaliai šviesai užtenka nuspausti sankabą ir įjungus pavarą spustelėti akceleratorių.
Planuoja dar vieną naujovę
Kitais metais „Nissan“ ruošiasi žengti dar vieną žingsnį ir į naująjį „Qashqai“ pradėti montuoti autonominio vairavimo technologiją „ProPILOT“. Ji kontroliuos vairą, greitėjimą ir stabdymą važiuojant viena greitkelio juosta, esant didelėms eismo spūstims bei važiuojant pastoviu dideliu greičiu. Tačiau kol kas šios technologijos dar nėra tarp bandomųjų automobilių, taigi tiksliai neaišku, kaip ji veiks.
Atnaujintas „Nissan Qashqai“ įrodė, jog jam nereikia revoliucijų, kad ir taip geras modelis taptų dar geresniu. Pakeitimai, nors ir nedideli, suteikia didesnio tvirtumo ir kokybės pojūtį, o vairas ir stabilizatoriaus sija greičiausiai taps populiariomis detalėmis antrinėje rinkoje, tarp norinčių patobulinti savo senesnius „Qashqai“.
„Nissan Qashqai“ skaičiai:
Išmatavimai (ilgis/plotis/aukštis, mm.): 4394/1806/1590
Ratų bazė, mm.: 2646
Bagažinės talpa, l.: 439
Svoris: 1318-1434 kg.
Variklis: 1461 cm3 110 AG dyzelinis.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė.
Įsibėgėjimas iki 100 km: 12,4 sek.
Didžiausias greitis: 180 km/val.
Vidutinės deklaruojamos degalų sąnaudos: 3,9 litro/100 km.
Gamybos vieta: Sunderlandas, Didžioji Britanija