Ore bus galima išvysti skrendančią „Lituanicą“: R. Paksas 1929-aisiais pagamintu lėktuvu ruošiasi kilti į pirmąjį skrydį

„Svajoti reikia atsargiai“, – sakė politikas ir lakūnas Rolandas Paksas, kai iš Šiaurės ašigalio parsigabeno lėktuvą „Bellanca CH-300“, lietuviams geriau žinomą „Lituanicos“ vardu.

„Svajoti reikia atsargiai“, – sakė politikas ir lakūnas Rolandas Paksas.<br>Mildos Kuizinaitės tekstas, nuotr. iš asmeninio albumo
„Svajoti reikia atsargiai“, – sakė politikas ir lakūnas Rolandas Paksas.<br>Mildos Kuizinaitės tekstas, nuotr. iš asmeninio albumo
„Svajoti reikia atsargiai“, – sakė politikas ir lakūnas Rolandas Paksas.<br>D.Umbraso nuotr.
„Svajoti reikia atsargiai“, – sakė politikas ir lakūnas Rolandas Paksas.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Mar 19, 2022, 2:35 PM

Lėktuvo, kokiu lakūnai Steponas Darius ir Stasys Girėnas perskrido Atlanto vandenyną, ratai Lietuvos žemę palietė praėjusių metų gruodį. Tai vienas iš dviejų iki šiol pasaulyje skraidančių „Lituanicos“ bendraamžių.

Tuomet 60-metis R.Paksas atskleidė tris savo svajones. Pirmoji jau beveik įgyvendinta – sekmadienį 1929 metais pagamintu lėktuvu jis ruošiasi kilti į pirmąjį skrydį.

Iki jo pats lakūnas ir „Bellanca CH-300“ konstravusi komanda turėjo nemažai darbo – reikėjo patikrinti, kaip jis rieda žeme, kokios variklio galimybės, navigacijos sprendimai, kiek reikia degalų ir tepalų.

Sekmadienį iš Pociūnų aerodromo Prienų rajone legendiniu lėktuvu R.Paksas planuoja skristi į Paluknio aerodromą netoli Vilniaus, kur „Bellanca CH-300“ bus laikoma ir toliau.

Tik R.Pakso dėmesio ji sulauks daugiau nei kiti lėktuvai. „Supratau, kad šis daiktas dėmesio reikalaus visą likusį mano gyvenimą. Nebus taip, kad grįžęs po kokio nors pasirodymo ar skrydžio įstumsiu jį į angarą, užrakinsiu ir išvažiuosiu namo. Į jį visą laiką reikės kreiptis „jūs“ – paglostyti, apžiūrėti, patepti, pripilti“, – pasakojo lakūnas.

Antroji svajonė – skrydis Čikaga–Kaunas. Tai tūkstančiu kilometrų ilgesnis maršrutas, nei skrido S.Darius ir S.Girėnas, nes „Lituanica“ buvo surinkta ir pakrikštyta Čikagoje, tik po to perskrido į Niujorką.

Anot R.Pakso, tik įveikęs šį atstumą „Bellanca CH-300“ taptų „Lituanica“. Kol kas tokio užrašo ant lėktuvo nėra.

Vasaros sezonu R.Paksas žada ieškoti atsakymų, ką reikėtų padaryti, kad 1929 metais pagamintas orlaivis nuskristų ne tūkstantį kilometrų, kaip rašoma jo instrukcijoje, o aštuonis tūkstančius.

Trečioji jo svajonė – kad kiekvienas Lietuvos žmogus turėtų galimybę prisiliesti prie šio lėktuvo – apžiūrėti, nufotografuoti, o gal ir paskraidyti juo.

Iš Kanados šiaurės į Lietuvą „Bellanca“ parsigabenęs R.Paksas žadėjo atvykti į bet kurį aerodromą ar lauko aikštelę, kur galima nusileisti.

Informacija apie tai, kad Lietuvoje atsirado vienas iš dviejų pasaulyje skraidančių lėktuvų „Bellanca CH-300“, jau išsiųsta visų Europos aviacijos renginių organizatoriams.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.