Vandenilinio „Hyundai Nexo“ testas: ar įmanoma alternatyva tradiciniams elektromobiliams?

Nors ir ne itin sparčiai, tačiau elektromobilių daugėja ir Lietuvoje, tad šiandien tokia transporto priemonė su alternatyvia vidaus degimo motorams pavara tampa įprasta šalies keliuose. Tačiau visai kas kita, jei šis elektromobilis yra varomas vandeniliu.

Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Vandenilinis „Hyundai Nexo“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (16)

Jurgis Paplaitis, „Motorai“

2023-02-22 13:21

Trumpai priminsiu, kad elektromobiliai yra skirstomi į įprastus akumuliatorinius ir vandenilinius, kurių elektros varikliams reikalinga energija yra išgaunama kuro celėse, vandeniliui reaguojant su deguonimi.

Apie visą tai išsamiau galite pasižiūrėti ir perskaityti mano šiek tiek daugiau nei prieš metus bandyto „Toyota Mirai“ apžvalgoje, tad buvo įdomu, kas gi pasikeitė per šį laiką.

Nedaug kas. Kaip ir anksčiau, taip ir dabar tik du gamintojai – „Toyota“ ir „Hyundai“ – siūlo du vandeniliniu varomus elektromobilių modelius. „Mirai“ testo metu nebuvo nei vienos vandeniliu prekiaujančios degalinės ne tik Lietuvoje, bet ir Lenkijoje, šiandien bakus užpildyti vandeniliu jau galima Poznanėje ir Katovicuose. Ir žadama, kad jų tinklas kaimyninėje šalyje iki 2025 metų išsiplės iki 25 degalinių, 2030 metais vandenilį bus galima įsigyti 150 vietų.

Bet tai – tik planai, o realybė tokia, kad šiandien arčiausiai nuo Lietuvos vandeniliu prekiaujanti degalinė yra Rygoje – užpildžius „Nexo“ bakus, gamintojo duomenimis bus galima nuvažiuoti 666 kilometrus (0,95 kg/100 km). Kaip visada, toks rezultatas pasiekiamas tik važiuojant itin taupiai.

Tačiau jei jums tenka dažnai keliauti Baltijos šalyse, tokia, kad ir vienintelė vandenilio stotelė kelionės viduryje galėtų tenkinti poreikius. Bet viskas atsiremia į kainą. O ji – nei daug nei mažai, yra beveik 16 eurų už 1 kilogramą vandenilio.

Ir bandymo metu matant, kad vandenilio sąnaudos siekė 1,2 kg/100 km, akivaizdu, kad nuvažiuoti 100 kilometrų šiuo vandeniliniu elektromobiliu šiandien kainuotų apie 19 eurų – net ir su netaupiu automobiliu, kurio degalų sąnaudos būtų 10 l/100 km, kaina būtų gerokai mažesnė.

Tad vandenilinio elektromobilio pirkimas – tikrai ne racionalus pasirinkimas. Tuo labiau, kad ir 74 990 eurų siekianti kaina („Sixt Leasing“ veiklos nuomos kaina – nuo 1149 eurų) nėra maža. Bet! Bet ką tai reiškia tiems, kurie gali įsigyti tokį elektromobilį ir važinėti unikalia pasaulyje mašina, kurių keliuose sutiksi gerokai rečiau nei „Ferrari“ ar „Lamborghini“.

Žinoma, pagreitis toli gražu nėra svaiginantis ir užima 9,2 sekundes iki 100 km/h – kaip ne kaip, „Nexo“ galia siekia tik 163 AG. Bet jei tai nėra svarbiausias rodiklis, keliausite aukščiausia klase – salonas erdvus, šviesus ir kokybiškas, mažesnis nei tokio dydžio elektromobilio su akumuliatoriais svoris (nuo 1814 kg) užtikrina gerą valdymą, o žinojimas, kad esi prie išskirtinio elektromobilio vairo, yra neįkainojamas.

Daugiau apie vandeniliu varomą „Hyundai Nexo“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.