Grįžta prie seno: automobilių saugumo agentūra nusprendė kovoti su lietimui jautriais ekranais

Europos naujų automobilių saugumo agentūra „Euro NCAP“ nusprendė kovoti su pernelyg dažnu lietimui jautrių ekranų naudojimu naujuose automobiliuose, pranešama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.

Europos naujų automobilių saugumo agentūra „Euro NCAP“ nusprendė kovoti su pernelyg dažnu lietimui jautrių ekranų naudojimu naujuose automobiliuose.<br>Shutterstock nuotr.
Europos naujų automobilių saugumo agentūra „Euro NCAP“ nusprendė kovoti su pernelyg dažnu lietimui jautrių ekranų naudojimu naujuose automobiliuose.<br>Shutterstock nuotr.
Europos naujų automobilių saugumo agentūra „Euro NCAP“ nusprendė kovoti su pernelyg dažnu lietimui jautrių ekranų naudojimu naujuose automobiliuose.<br>Gamintojo nuotr.
Europos naujų automobilių saugumo agentūra „Euro NCAP“ nusprendė kovoti su pernelyg dažnu lietimui jautrių ekranų naudojimu naujuose automobiliuose.<br>Gamintojo nuotr.
Europos naujų automobilių saugumo agentūra „Euro NCAP“ nusprendė kovoti su pernelyg dažnu lietimui jautrių ekranų naudojimu naujuose automobiliuose.<br>Euro NCAP nuotr.
Europos naujų automobilių saugumo agentūra „Euro NCAP“ nusprendė kovoti su pernelyg dažnu lietimui jautrių ekranų naudojimu naujuose automobiliuose.<br>Euro NCAP nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Apr 1, 2024, 3:51 PM

Lietimui jautrūs ekranai, keičiantys tradicinius mygtukus, turi įtakos eismo saugumui, nes dabar keisti net paprasčiausias funkcijas neatitraukus dėmesio nuo kelio kai kuriuose automobiliuose darosi neįmanoma.

Dėl to „Euro NCAP“ nusprendė, kad netrukus papildys savo reikalavimus ir bandant automobilių saugumą, bendras balas bus sumažinamas, jeigu svarbiausios funkcijos automobilyje, tokios kaip valytuvai, klimato kontrolė ar šviesų įjungimas bus aktyvuojamos per lietimui jautrius ekranus.

„Euro NCAP“ organizacija veikia nuo 1997 metų ir kas keletą metų vis atnaujina savo saugumo reikalavimus. Šis reitingas turi didelės įtakos automobilių gamintojams, nes jie stengiasi atsižvelgti į tyrimų rezultatus. Paskutinį kartą reikalavimai buvo atnaujinti prieš trejus metus.

Pastaraisiais metais vis daugiau dėmesio skiriama aktyvaus saugumo sistemoms ir lemia tai, kad kai kurie automobiliai gauna didesnius balus dėl to, kad jose gausu aktyvių elektronikos sistemos, nors bendras pasyvaus saugumo balas ir buvo sąlyginai žemesnis.

Tuo metu Šiaurės Amerikoje veikianti analogiška organizacija Amerikos draudėjų eismo saugumo institutas (Angl. The Insurance Institute for Highway Safety), kuris irgi atlieka savus naujų automobilių saugumo testus, veikia truputį griežčiau.

Pavyzdžiui, jeigu automobilio pasyvus saugumas prastesnis, jo balas nebus pakeltas, jeigu jis ir turi daug aktyvaus saugumo sistemų.

„Euro NCAP“ kelerius pastaruosius metus atlieka atskirus aktyvaus saugumo sistemų testus ir už tai skiria atskirus balus.

Kaip rašo Britanijos savaitraštis „Auto Express“, organizacija nuo 2026-ųjų planuoja pradėti mažinti balus už svarbiausių funkcijų perkėlimą į lietimui jautrius ekranus.

Vienas pirmųjų gamintojų viską, net valytuvų įjungimo funkciją, perkėlęs į lietimui jautrius ekranus buvo „Tesla“, o po to prasidėjo jau nebevaldoma ekranų mada na, o jų daugėjant mažėjo ekranų kaina.

Ir dabar viską perkelti į ekraną yra netgi pigiau negu gaminti įprastus mygtukus, net ir patys gamintojai pradeda suprasti, kad pagrindinės funkcijos įjungiamos tik per sensorinius ekranus yra tiesiog nesaugu ir vis dažniau grąžina mygtukus pagrindinėms, dažniausiai naudojamoms funkcijoms perjungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.