„Tesla“ keičia planus: itin pigaus elektromobilio nebus, vietoje jo imasi kurti „Robotaksi“

„Tesla“ savininkas Elonas Muskas dėl elektromobilių paklausos mažėjimo ir dėl to, kad į rinką plūsta nebrangūs ir sąlyginai kokybiški Kinijoje pagaminti elektromobiliai, nutarė užšaldyti savo pigaus elektromobilio projektą, pranešama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.

„Tesla“ atsisako gaminti itin pigų elektromobilį ir pereina prie „Robotaksi“ kūrimo.<br>Unsplash nuotr.
„Tesla“ atsisako gaminti itin pigų elektromobilį ir pereina prie „Robotaksi“ kūrimo.<br>Unsplash nuotr.
„Tesla“ atsisako gaminti itin pigų elektromobilį ir pereina prie „Robotaksi“ kūrimo.<br>Unsplash nuotr.
„Tesla“ atsisako gaminti itin pigų elektromobilį ir pereina prie „Robotaksi“ kūrimo.<br>Unsplash nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Apr 16, 2024, 1:24 PM

Primenama, kad pigiausia „Tesla“ turėjo kainuoti apie 25 tūkstančius dolerių ir turėjo debiutuoti dar šių metų pabaigoje. Tai turėjo būti revoliucingai kitoks automobilis, tiksliau – jo gamybos būdas turėjo būti visai kitas ir dėl to E.Muskas planavo automobilio savikainą sumažinti maždaug perpus.

Pagrindinė priežastis, kodėl bent jau laikinai yra atsisakoma šio projekto, yra didžiausias „Tesla“ konkurentas – BYD, nes būtent šio Kinijos koncerno apyvarta laikosi dėl pigių elektromobilių, dauguma jų kainuoja iki 15 tūkstančių dolerių.

Net drastiškai sumažinus gamybos išlaidas, pigioji „Tesla“ vis tiek būtų bent du kartus brangesnė nei BYD automobiliai. Vietoje to, E.Muskas koncentruojasi į bepiločio taksi automobilio kūrimo darbus. Beje, tai buvo pirminė idėja, jis norėjo pagaminti pigų elektromobilį be vairo ir pedalų, tačiau „Tesla“ inžinieriai jį perkalbėjo.

Dabar E.Muskas grįžta prie šios idėjos, automobilis juk beveik sukurtas, o autonominė sistema taip pat. Dėl to jis planuoja pagaminti bepilotį taksi automobilį, kurį galėtų naudoti ir automobilių dalinimosi paslauga užsiimančios įmonės.

Tiesa, automobilio dizainą tektų kurti iš naujo, nes jo paskirtis pasikeis kardinaliai. Anot „Tesla“ savininko pagaminti tokį automobilį galima sąlyginai greitai, tačiau kaip jį įteisinti?

Dėl teisinių, etinių ir kitų problemų tokio automobilio masiškai naudoti kol kas neįmanoma. Pasaulyje įkarštis dėl visiškai bepiločio automobilio kūrimo šiek tiek atvėso, net kelios didelės kompanijos jau atsisakė tokio projekto būtent dėl juridinių motyvų.

Tarp tokių ir vienas didžiausių automobilių koncernų „General Motors“, kuris praėjusių metų pabaigoje pranešė, kad uždaro tokio automobilio kūrimą.

Nepaisant to, E.Muskas nepasiduoda ir agentūrai „Reuters“ pareiškė, kad rugpjūčio 8 dieną įvyks jo „Robotaksi“ automobilio prezentacija, o šis pareiškimas buvo itin palankiai sutiktas investuotojų biržose.

„Tesla“ kompanijos akcijos vėl šovė į viršų, tačiau skeptikai į tai reaguoja šaltai, ypač turint omenyje ankstesnius E.Musko pareiškimus.

Pavyzdžiui, pikapo „Cybertruck“ debiutas vėlavo net ketverius metus, dar ilgiau užtruko antros kartos „Roadster“ modelio pasirodymas. Žadėta, kad jis debiutuos dar 2017 metais, tačiau tokio modelio rinkoje nėra iki šiol.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.