Sudarė patikimiausių variklių reitingą: pirmose vietose – puikiai lietuviams pažįstami agregatai

Variklių, kurie lengvai įveikdavo milijoną kilometrų, laikai jau seniai baigėsi. Šiais laikais įveiktas pusė milijono – jau neįtikėtinas pasiekimas, tačiau vis dar yra sudarinėjami variklių patikimumo reitingai, kurie apžvelgiami „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.

Variklių, kurie lengvai įveikdavo milijoną kilometrų, laikai jau seniai baigėsi.<br>Unsplash nuotr.
Variklių, kurie lengvai įveikdavo milijoną kilometrų, laikai jau seniai baigėsi.<br>Unsplash nuotr.
BMW M57 variklis buvo net septynis kartus išrinktas geriausiu varikliu pasaulyje.<br>Gamintojo nuotr.
BMW M57 variklis buvo net septynis kartus išrinktas geriausiu varikliu pasaulyje.<br>Gamintojo nuotr.
„Renault“ 1,6 litro darbinio tūrio variklis K7M – vienas patikimiausių benzininių variklių.<br>Huhu Uet/ Wikipedia nuotr.
„Renault“ 1,6 litro darbinio tūrio variklis K7M – vienas patikimiausių benzininių variklių.<br>Huhu Uet/ Wikipedia nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Apr 21, 2024, 4:18 PM, atnaujinta Apr 21, 2024, 4:19 PM

Kiekvienas variklis, išleistas pro gamyklos vartus, turi paskaičiuotą resursą – kiek kilometrų gali nuvažiuoti iki kapitalinio remonto. Kartais gamintojas atvirai deklaruoja šį rodiklį, tačiau dažniausiai jis yra nutylimas. Tiems, kurie ketina turėti automobilį ilgesnį laiką arba įsigyja jau gerokai panaudotą, šis parametras yra itin aktualus.

Reikia pripažinti, kad variklių resursas dabar yra gerokai, kartais net kelis kartus mažesnis, negu prieš 20 metų, tačiau galų gale vis tiek kur kas svarbiau yra tai, kaip automobilis buvo eksploatuojamas ir kaip gerai prižiūrimas.

Yra keletas parametrų, kurie variklio gyvybingumui yra itin aktualūs, pavyzdžiui, variklio darbinis tūris, kuo jis didesnis, tuo mažesnes apkrovas patiria variklis. Be to, turbina varikliui padidina galią, tačiau sumažina jo resursą, nes variklio dalys patiria kur kas didesnes apkrovas.

Dar vienas itin svarbus elementas ilguoju laikotarpiu – medžiaga, iš kurios pagamintas variklio blokas, jeigu jis pagamintas iš ketaus, yra daug sunkesnis, tačiau gerokai mažiau jautrus perkrovoms, temperatūrų skirtumams ir yra kur kas ilgaamžiškesnis negu modernūs iš aliuminio lydinio gaminami varikliai.

Dar vienas svarbus dalykas yra bazinis. Kuo mažiau variklyje yra detalių – tuo mažiau galimybių joms sugesti. Kuo sudėtingesnė degalų įpurškimo ir išmetimo sistemos, kuo daugiau įvairių daviklių – tuo daugiau galimybių joms gesti.

Į patikimiausių dyzelinių ir benzininių variklių trejetukus Europoje pateko ne patys moderniausi varikliai, tačiau jie turi didžiausią galimybę nuvažiuoti pusę, o kartais ir visą milijoną kilometrų be didesnių problemų.

Patikimiausiu iš dyzelių laikomas „Mercedes-Benz“ trijų litrų darbinio tūrio, V6 tipo dyzelinis variklis OM642 jo galia, priklausomai nuo modifikacijos, siekia iki 265 arklio galių. Jis gamintas iki 2014 metų.

Beje, jo blokas yra pagamintas iš aliuminio, turi tiesioginį degalų įpurškimą, tačiau tai nesutrukdė šiam agregatui atsirasti aukščiausioje reitingo vietoje.

Paskutinės šio variklio versijos turi ir išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistemą EGR. Tai pats moderniausias dyzelinis variklis iš pateikiamų statistikoje, bet tai netrukdo jam būti patikimiausiu.

Antroje vietoje įsitaisė legendinis „Volkswagen“ koncerno 1,9 litro darbinio tūrio dyzelinis variklis. Turbūt kone pusė Lietuvos vairuotojų, kurie turėjo dyzelinius variklius, turėjo ir tokį modelį, jis gamintas iki 2010-ųjų ir buvo montuojamas į dešimtį įvairių „Volkswagen“, „Audi“, „Seat“ ir „Škoda“ modelių.

Vienintelė silpna šių variklių vieta – jo pagrindinį diržas, kurį naudotoms mašinoms rekomenduojama keisti kas 60 tūkst. km. Visa kita – maksimaliai paprasta ir patikima.

Trečioje patikimiausių dyzelinių variklių vietoje specialistai mato BMW gamyklos M57 kodu žymimą variklį. Jis turėjo modifikacijos nuo 2,5 iki 3 litrų darbinio tūrio bei iki 286 arklio galių. Jis buvo gaminamas iki 2013 metų.

Beveik visi BMW modeliai buvo siūlomi su šiais varikliais. Šis variklis buvo net septynis kartus, įvairiose kategorijose, išrinktas geriausiu varikliu pasaulyje.

Paskutiniais gamybos metais jis evoliucionavo, buvo apkarstytas įvairiais moderniais atributais, tačiau tai beveik nepablogino jo patikimumo, o jo arkliukas – variklio grandinė, kuri laikoma paprasčiausiai amžina.

Benzininių agregatų reitingo pirmoje vietoje puikuojasi „Toyota“ kompanijos 2JZ-GE variklis, kuris buvo gaminamas iki 2007 metų. Priklausomai nuo modifikacijos, jis buvo gaminamas 2,5 arba 3 litrų darbinio tūrio ir iki 280 arklio galių.

Variklis naudojamas turbūt visuose padidinto pravažumo modeliuose ir prabangesniuose sedanuose. Tai variklis, kuris puikuojasi daugelyje reitingų viršūnių ir yra laikomas kultiniu šio gamintojo agregatu.

Yra daugybė automobilių šeimininkų, kurie jais nuvažiuodavo po milijoną ir daugiau kilometrų. Toks variklis buvo itin mėgstamas ir vadinamųjų „tiuningo“ meistrų. Net su minimaliais tobulinimais, jo jėgą lengvai galima pakelti bent iki 500 arklio galių.

Antroje vietoje puikuojasi „Renault“ kompanijos kūdikis, tai – 1,6 litro darbinio tūrio variklis K7M, kuris gaminamas iki šiol, o jo galia siekia iki 100 arklio galių.

Tai neabejotinas patikimumo lyderis tarp vadinamųjų „liaudies“ automobilių, nes jis buvo montuojamas į bene visus masinius „Renault“ modelius ir vis dar yra gaminamas.

Iš modernių atributų jis turi nebent tiesioginio įpurškimo sistemą, tačiau toks variklis turi ir negatyvią pusę, palyginus su moderniais agregatais, tikrai nėra ekonomiškumo viršūnė.

O trečioje patikimiausių benzininių variklių reitingo vietoje – jau neegzistuojančio „Saab“ gamintojo dviejų litrų darbinio tūrio variklis B204, gamintas iki 2001 metų. Tiek atmosferiniai, tiek ir turbiniai varikliai lengvai gali nuvažiuoti po pusę milijono be didesnės priežiūros. Gaila, bet tai neišgelbėjo kompanijos nuo banko.

Konstituciškai tai yra itin paprastas variklis, kurio patikimumui netrukdo ir versijos su turbinomis. Aišku, variklio patikimumas yra itin subjektyvus dalykas, nes labai daug kas priklauso nuo automobilio savininko.

Reikia atsižvelgti, kaip gerai savininkas prižiūri variklį ir kaip jį eksploatuoja. Dalis variklių, pavyzdžiui, mėgsta deginti tapetus ir juos nuolat reikia pildyti, tačiau šis reitingas buvo sudaromas atsižvelgiant į bendrą nuomonę ir ekspertų vertinimus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.