Pradinukų tėvai pašiurpo, pamatę 4-tokų matematikos užduotis

Pradinukų tėvai gerokai nustebo pamatę savo vaikų matematikos vadovėlius ir pratybų sąsiuvinius. Ketvirtokams skirtos užduotys kelia klausimų ir gyvūnų mylėtojams.

Vaikams skirtos užduotys kiek stebina.<br>V.Balkūno nuotr.
Vaikams skirtos užduotys kiek stebina.<br>V.Balkūno nuotr.
Vaikams skirtos užduotys kiek stebina.
Vaikams skirtos užduotys kiek stebina.
Vaikams skirtos užduotys kiek stebina.
Vaikams skirtos užduotys kiek stebina.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Jan 3, 2016, 8:01 PM, atnaujinta Jun 12, 2017, 12:18 AM

Vadovėlyje ir pratybose „Riešutas“, kuris skirtas 4 klasės moksleiviams, kelios užduotys sukurtos beglobių tematika.

2008 m. Kauno „Nuaro“ gyvūnų globos namuose 1,2 tūkst. gyvūnų nugaišo, o 600 rado naujus namus. Kiek kartų daugiau gyvūnų nugaišo, nei rado šeimininkus?

Į Vilniaus „Lesės“ gyvūnų globos namus 2008 m. priimta 240 gyvūnų. Nugaišo 6 kartus mažiau, nei buvo atvežta. Kiek gyvūnų rado naujus namus?

Tampa įdomu, kaip sudaromos tokios užduotys.

Tiek „Lesės“, tiek „Nuaro“ gyvūnų globos namų vadovės nustebo ketvirtokams skirtomis užduotimis.

Gyvūnų prieglaudos „Nuaras“ vadovė Jurgita Gustaitienė portalui lrytas.lt sakė esanti šokiruota tokių užduočių.

„Ar tai matematikos užduotis? Skamba kaip nesąmonė. Galiu atvirai pasakyti, kad esu šokiruota tokių dalykų“, – sakė J.Gustaitienė.

Anot jos, rengti tokias užduotis yra nekorektiška.

„Turi būti etika ir logika... Lygiai taip pat galima parašyti, kiek iš ligoninės išvežė lavonų ir vaikams duoti užduotį, pavyzdžiui, suskaičiuoti mirusius suaugusiuosius ir vaikus“, – sakė J.Gustaitienė.

Gyvūnų globėjų asociacijos savanoris Saulius pritarė, jog tokios užduotys yra neetiškos.

„Tai yra absurdas ir etikos nebuvimo viršūnė. Tuomet pradėkime skaičiuoti, kiek žmonių pateko į ligonines. O jeigu skaičiuotume vaikus? Kiek užsikrėtė tam tikra liga, kiek išgijo, kiek numirė. Pirmiausia, ar tie skaičiai apskritai atitinka tikrovę?

Be to, negalima įvardyti konkrečių organizacijų. Galbūt galima sakyti: „Vienoje organizacijoje tiek, kitoje – tiek.“ Bet ne konkrečiais pavadinimais. Ir vaikai sprendžia tokias užduotis. Nežinau, iki ko šitaip prieisim“, – sakė Saulius. 

„Aš pati pamačiau tą užduotį pas vaiką vadovėlyje, kai jis buvo 4-oje klasėje. Dėl skaičių negaliu pasakyti, ar tai tikslu, tačiau vaikai turi žinoti, kokia realybė. Pas mus prieglaudoje taip pat vyksta ekskursijos, vaikams yra papasakojama, koks ten darbas“, – sakė „Lesės“ vadovė Vesta Auškalnienė.

Pagal skelbiamus Gyvūnų globos fondo duomenis, 2008 m. gyvūnų prieglaudoje namus rado 201 gyvūnas, o mirė 38. Duomenų apie „Nuaras“ prieglaudą – nėra.

Pratybas išleidusios leidyklos „Šviesa“ Viešųjų ryšių vadovė Agnė Dvarionienė teigė, jog tokios užduotys skirtos ugdyti vaikų atsakomybės jausmą.

„Leidyklos „Šviesa“ leidžiamų mokymo priemonių autoriai kurdami tiek vadovėlių, tiek pratybų užduotis bei turinį atsižvelgia į tai, kas yra aktualu ne tik mokykloje, bet ir realiame gyvenime – metų laiką, istorinius, geografinius faktus ir kitus visuomenei svarbius socialinius klausimus.

Visa tai skirta ugdyti vaikų platesnį požiūrį į pasaulį, kritinį mąstymą, gebėjimą diskutuoti, atsakomybės jausmą ir pilietiškumą.

Gyvūnų, esančių globos namuose, tema neatsitiktinai parengta gruodžio mėnesiui – šventiniu laikotarpiu viešoje erdvėje nemažai kalbama apie pagalbą beglobiams gyvūnams, taip pat apie atsakingą gyvūnų dovanojimą bei elgesį su gyvūnais apskritai.

Žinoma, tai gali pasirodyti jautru ir net skausminga, tačiau mūsų visuomenėje ši problema yra ypač aktuali, todėl labai svarbu apie tai kalbėtis ir diskutuoti nuo mažų dienų – tiek namuose, tiek ir mokykloje. Svarbu paminėti ir tai, jog serijos „Šok“ vadovėliai ir pratybos yra integruoti pagal temas, taigi tos pačios temos tuo pačiu metu yra plėtojamos ir kituose mokomuosiuose dalykuose (lietuvių kalboje, gamtos pažinime ir kituose).

Šiuo atveju, matematikos vadovėlyje „Riešutas“, skaičiavimo uždaviniams buvo panaudoti viešai prieinami statistiniai duomenys ir minimos konkrečios įstaigos, kurios, autorės nuomone, gali įtikinamiau iliustruoti esamą situaciją.

Ateityje, pakartotinai spausdinant šiuos leidinius, neatmetame galimybės atsižvelgti į tėvams kylančias abejones ir šias užduotis kritiškai peržiūrėti. Bet kokiu atveju, manome, jog tėvai ir mokytojai turėtų nevengti diskutuoti įvairiomis socialinėmis temomis su savo vaikais bei kartu ieškoti sprendimų“, – sakė A.Dvarionienė.

Sekite mus „Facebook“ ir skaitykite daugiau skilties „Bendraukime“ temų.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.