Vieniša mama pasipiktino, kiek jai kainavo atvykti į darbą tarpušvenčiu

Dvi darbo dienas tarp Kalėdų ir savaitgalio Vilnius užsidarė, visi ramiai lovose skaitė knygas ir nėjo į darbus. Pala pala, ne? Sakot, didžioji dauguma miestiečių vis tiek turėjo važiuoti į darbo vietas, parduotuves ir darželius?! O tai kodėl tada transportas užstrigęs taip, lyg gyventojams jo nereikėtų?

Moters kelionė į darbą tarpšventiniu laikotarpiu buvo labai sudėtinga ir kainavo brangiai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Moters kelionė į darbą tarpšventiniu laikotarpiu buvo labai sudėtinga ir kainavo brangiai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Moters kelionė į darbą tarpšventiniu laikotarpiu buvo labai sudėtinga ir kainavo brangiai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Moters kelionė į darbą tarpšventiniu laikotarpiu buvo labai sudėtinga ir kainavo brangiai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Irma

2018-12-29 21:13

Kaip vieniša mama aš visada, net per Kalėdas, gyvenu pusiau bėgimo rėžimu. Iš vieno prekybos centro dovanų skyriaus į kitą, tuomet iš vienų giminių šventės iki kitų. 

Pripažinsiu, esu meniška siela ir net darbo dienomis sunkiai spėju paruošti pusryčius, nuvežti dukrą į darželį ir tuomet nusigauti iki darbo. Darbe tvarka griežta – būtinai turi sėdėti vietoje devintą, todėl kolegos iš manęs kartais net juokiasi, kaip kiemu į biurą bėgte atbėgu. Todėl transportas į ir iš centro man labai svarbus. 

„Gruodžio 27, 28 ir 31 dienomis viešasis transportas kursuos pagal šeštadienio tvarkaraščius“, – rašo Vilniaus viešasis transportas. Bet dar niekur nemačiau atsakymo – kodėl? Ar žmonėms nereikia į darbą? Reikia. Ar darbdaviai leidžia vėluoti, o užduotys darbovietėse palauks? Nepalauks. Tai kodėl tada judėti mieste staiga tapo dukart sudėtingiau?! Aš už darbuotojų teises, tegul vairuotojams leidžiama pailsėti, bet ar dėl to reikia griauti visą sistemą? 

Ketvirtadienį su dukra į autobusą spėjome... Tik kad jis neatvažiavo. Nes, pasirodo, šiandien autobusas važiuoja penkiomis minutėmis anksčiau. Mašinos aš neturiu – nors ir gyvename tolokai, iki darželio nuvažiuojam be persėdimo ir, kažin, ar automobiliu būtų greičiau. Tik, aišku, iš to autobuso greičio jokios naudos, jei jis išvis neatvažiuoja...

Laukti reiktų 22 minutes. Jokių šansų dar spėti nuvežti dukrą ir pačiai darbe būti iki 9. Ką gi, internetu kviečiuosi taksi – tikrai ne pirmas kartas. Bet ir ten laukti reikės 17 minučių. Minutę taip ir prastovėjom su dukra nesugalvodamos, kaip toliau suktis. 

Ir kol aš pykau, dukra parodė į taksi, kurie netoliese tylioje gatvėje kartais sustoja pailsėti, t.y. parūkyti ir pasiskųsti vieni kitiems apie kvailus keleivius. Kalbu apie tuos taksi, kuriems ant šono apsilupęs telefono numeris, o salonas nevalytas nuo 1980-ųjų.
 
Man net mintis važiuoti su jais nekilo, bet kai dukra pasiūlė... Na, lyg ir negaliu paaiškinti, kodėl ne, juk dar pora minučių ir jau skubėk neskubėjęs, vis tiek nespėsi. Nėra kito pasirinkimo. 

Buvo blogiau nei tikėjausi. Vairuotojas iškart parodė, kad jam nauji klientai yra didžiulė kančia ir kad jis būtinai važiuos didžiausiu lanku ieškodamas prie kokio šviesoforo ilgiau stabtelėti. Perspėjau, jog skubu, bet į mus su dukra vairuotojas žiūrėjo labiau kaip į pervežamus krovinius, nei į keleivius. 

Apie tai, kad galiausiai paklojau 19 eurų, aš jau net nekalbu. Ne laikas ir ne vieta buvo aiškintis, nes ir taip vėl turėjau bėgte bėgti. Po darbo bandžiau pasiskambinti tuo numeriu ant taksi šono, bet moteris kitame gale piktai aiškino, kad tokių sumų už tokį atstumą jie tikrai neima ir kad mano gatvėje niekada nestoviniuoja, todėl atrodė, kad čia aš pati dėl visko buvau kalta. Gaila, taksisto vardo neužsirašiau, turbūt būtų aiškinę, kad ir toks neegzistuoja. 

Už tokią situaciją aš pirmiausia kaltinu miesto savivaldybę. Ji realiai turi tik vieną funkciją – sudaryti žmonėms sąlygas daryti savo darbus. Tik tiek. Bet vis tiek kelininkai sniegui kiekvieną žiemą nepasiruošę, bet koks lietus virsta potvyniu, o kai su oru dar šiaip ne taip susitvarkoma, tai... tiesiog nebevažiuoja viešasis transportas. Gaudykis, vilnieti, kaip nori. 

Iš pradžių dar pykau ant taksi programėlės, bet tada šovė į galvą, kad gal jie jau užimti kitais tokiais kaip aš, kurie staiga supranta, kad negali nuvažiuoti darbą. Ir galiausiai lieka tokie žmonės, kaip tie pavieniai taksistai, kurie mato, kaip gali pasinaudoti situacija. Savivaldybė turi dirbti vilniečiams, o ne vilniečiai taikstytis prie jūsų įgeidžių! Jūs turite padėti gyventojams judėti, ne grobuoniškam verslui plėšikauti!

***

„Susisiekimo paslaugų“ direktorė Modesta Gusarovienė primena, kad nuolat stebint viešojo transporto keleivių srautų tendencijas ir atsižvelgiant į tai, jog šventiniu laikotarpiu kasmet fiksuojami daugiau kaip 30 proc. mažesni srautai nei įprastai, gruodžio 27, 28 ir 31 dienomis visų maršrutų autobusai ir troleibusai kursuos pagal šeštadienio tvarkaraščius. 

„Norime pažymėti, kad šioms dienoms parinkti šeštadienio, o ne sekmadienio ir šventinių  dienų tvarkaraščiai, kurie, lyginant su darbo dienomis, skiriasi mažiau, ypač – kalbant apie rytinius išvažiavimus ir darbo pradžios laiką. 

Keleivių ir miesto svečių patogumui tuose maršrutuose, kuriuose fiksuojami didžiausi judėjimo srautai, kursuoja ir talpesni autobusai. Apie šiuos pokyčius keleiviams pranešame iš anksto – savo tinklalapyje, žiniasklaidoje, socialiniuose tinkluose, stotelių švieslentėse, viešojo transporto ekranuose.

Nuolat analizuojame keleivių srautus ir tvarkaraščius keičiame atsižvelgdami į bendras tendencijas, jog keleiviai nenukentėtų, o taip pat būtų parenkamas optimalus ir efektyviausias viešojo transporto srautas. 

Pavyzdžiui, naktį iš 25 į 26 d. dėl išaugusio keleivių srauto kursavo naktiniai autobusai, nors įprastai iš antradienio į trečiadienį naktiniai autobusai nevažiuoja. Taip pat Naujųjų metų naktį, kurios metu į centro prieigas labai skatiname vykti būtent viešuoju transportu, o vėliau namo patogiai grįžti naktiniais autobusais, kurie bus talpesni ir dažniau važiuos. Šie sprendimai priimti išanalizavus keleivių srautus ir siekiant efektyvaus viešojo transporto darbo“, – komentavo „Susisiekimo paslaugų“ direktorė M. Gusarovienė.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.