Pirmasis projektas statyti daugiabutį Savanorių prospekto ir A. ir J.Vokietaičių gatvės kampe buvo parengtas dar 2009 metais, tačiau net dešimtmetį gulėjo stalčiuje.
Bendrovės „Investicijos slėnis“ vadovai pagaliau nusprendė jį ištraukti ir surengė viešą pristatymą visuomenei. Po jo ir kilo gyventojų šurmulys.
Tarpininku tapusios Kauno savivaldybės atstovai vylėsi, kad projektuotojai įvertins pastabas ir nesutarimų sumažės.
Vardijo svarbius trūkumus
Planuojamas daugiabutis būtų įterptas į teritoriją, kurioje dominuoja vieno arba dviejų aukštų Žaliakalnio rajonui būdingi individualūs namai.
„Aplinkinių sklypų užstatymo tipologija – sodybinis užstatymas. Sklypuose dominuoja mažaaukščiai statiniai, būdingi Žaliakalnio teritorijai. Tai yra vertinga urbanistinė struktūra, o planuojamas pastatas akivaizdžiai darko svarbų Kauno miestovaizdžio elementą, užgožia erdvę ir agresyviai dominuoja kraštovaizdyje“, – teigiama A. ir J.Vokietaičių gatvės bendruomenės atsiųstame laiške.
Vietos gyventojų įsitikinimu, projektuojamo pastato aukštis neturėtų viršyti aplinkoje vyraujančio (foninio) pastatų aukščio, tačiau projektuotojų vizijoje suplanuotas statinys vos ne dvigubai viršys šioje vietoje dominuojantį konversijai ruošiamo „Juzės“ pastato aukštingumą.
Šiam projektui nepritaria ne tik A. ir J.Vokietaičių gatvėje, bet ir atokiau įsikūrę kauniečiai, gyvenantys Kalniečių bei Nasturtų gatvėse, taip pat daugiabutyje Savanorių prospekte.
Pasak jų, A. ir J.Vokietaičių gatvė dėl aplink įsikūrusių biurų dieną būna perpildyta automobilių, o toks daugiaaukštis, į kurį kasdien važinės iki 100 automobilių, tik dar labiau pablogins transporto pralaidumą.
„Gatvelė yra siaura, jau dabar sunku ja važiuoti. Kai atsiras gyvenamasis namas su dar beveik šimtu automobilių, kils ne tik transporto judrumo problemų, bet ir labai padidės tarša. Gyvenimo kokybė šioje vietoje pablogės“, – vieną argumentų nurodė bendruomenės atstovai.
Kad projektas turi trūkumų, dėmesį atkreipė ir gyventojus konsultuojantys nepriklausomi ekspertai. Namo pirmajame aukšte suplanuotų komercinių patalpų įėjimai išeina vos ne į važiuojamąją gatvės dalį, nes šalia sklypo nėra numatyta vieta šaligatviui.
Taip pat neišspręsta įvažiavimo į kiemą ir požeminę parkavimo aikštelę problema, suprojektuota įvaža trukdys laisvą transporto pralaidumą ir sudarys avarines situacijas.
Įvykdė visus reikalavimus
„Rengdami projektą įvykdėme visus reikalavimus, nėra jokių nusižengimų“, – kalbėjo bendrovės „Investicijos slėnis“ vadovas Gražvydas Dubinskas.
Pasak jo, žmonės labai jautriai reaguoja kiekvieną kartą, kai tik ruošiamasi statyboms, nes įžvelgia gyvenimo sąlygų pablogėjimą.
„Net užmiestyje įsikūrę kauniečiai pyksta, kai šalia jų būsto prasideda statybos, nes pirkdami būstą kitaip įsivaizdavo aplinką“, – svarstė G.Dubinskas. Jis tokiu atveju gali duoti tik vieną patarimą – patiems gyventojams įsigyti netoliese esantį žemės sklypą.
Verslininkas atmetė priekaištus dėl padidėsiančių automobilių spūsčių, mat gyventojams bus įrengta tiek vietų automobiliams, kiek yra butų. Statyti transporto priemones gretimose gatvėse būtų nelogiška, nes visur stovėjimas mokamas.
G.Dubinskas tikino nežinantis, kada galėtų prasidėti statybos, nes kol kas tik derinamas projektas.
Reikės kartoti procedūrą
Kauno savivaldybės Miesto planavimo ir architektūros skyriaus vedėjas Nerijus Valatkevičius vylėsi, kad gyventojų balsas bus išgirstas ir projektiniai pasiūlymai pakoreguoti.
„Kalbame apie visiškai naują projektą, derinimo procedūra tik prasidėjo, todėl statybos leidimas nėra išduotas“, – kalbėjo N.Valatkevičius.
Jo žiniomis, dėl teisinių formalumų projekto pristatymą visuomenei teks rengti iš naujo, o jo metu gyventojai gali teikti pasiūlymus bei pastabas.
Gyventojai turi dar vieną užnugarį – tai Kauno regiono plėtros taryba, kurios pritarimo reikia tvirtinant tokius projektus.